וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה: "אמרתי לעצמי, 'וואו, זה נורא'". אנדרסקו לא שוכחת את היחס מהקהל

ביאנקה אנדרסקו, שהפכה לגיבורת קנדה, הסבירה מתי הבינה שהיא שוברת את סרינה וויליאמס בגמר אליפות ארה"ב, והמשיכה את הביקורת על הקהל בטורניר בניו יורק. מנגד, סרינה יודעת שהיא כבר לא סרינה. הציטוטים, הברכות ורגעי המפתח בגמר הדרמטי

ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, גמר אליפות ארה"ב. GettyImages
הרבה הערכה הדדית. סרינה וביאנקה/GettyImages

לא יהיה זה מוגזם לומר שביאנקה אנדרסקו "הדהימה" הלילה (בין שבת לראשון) את חובבי הספורט כשזכתה באליפות ארה"ב אחרי שגברה בגמר 3:6, 5:7 על סרינה וויליאמס, מאחר שמדובר בטניסאית בת 19 בלבד, שפגשה את את הטניסאית הטובה בדורנו ואת אחת הספורטאיות הגדולות אי פעם, במגרשה "הביתי", וגברה עליה בצורה מוחצת.

אבל האמת היא שאין מדובר בסנסציה. סרינה וויליאמס כבר בת 37, אוטוטו בת 38, מעט מעבר לשיאה, בעוד אנדרסקו נראית כעתיד של הענף. הקנדית הצעירה השלימה זכייה בטורניר גרנד סלאם ראשון בקריירה בהופעה רביעית בלבד בגרנד סלאם (דבר שלא נעשה מאז מוניקה סלש ב-1990), והשנה היא במאזן מרשים מאוד של 4:34 וכבר זכתה בשני טורנירים גדולים ויוקרתיים על משטחים מהירים - אינדיאן וולס וגביע רוג'רס. בנוסף, המאזן שלה בקריירה הוא 0:8 חלק ומרשים מול טניסאיות טופ-10 (!), כך שאנדרסקו מוכיחה ללא צל של ספק שיש לה את זה מול יריבות איכותיות, שהיא חסרת פחד ושהיא מכוונת גבוה מאוד.

ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, אליפות ארה"ב. GettyImages
לא מעכלת. האלופה/GettyImages
הטניסאית הקנדית ביאנקה אנדרסקו זוכה אליפות ארה"ב. GettyImages
הטניסאית הקנדית ביאנקה אנדרסקו זוכה אליפות ארה"ב/GettyImages

הלילה היא הוכיחה את זה כבר מהשנייה הראשונה. היא עלתה כאנדרדוג, בידיעה מוחלטת שהקהל בניו יורק יהיה בעד סרינה המקומית, ולא נבהלה. היא שיחקה בצורה התקפית, אמיצה, מעוררת השראה, לא נרתעה מהמעמד או מהקהל, לא היססה לצעוק "קאם און" לעיני הצופים ההמומים, וגם כשסרינה הצליחה לבצע את הקאמבק הגדול שלה במערכה השנייה - גם אז הקנדית לא נבהלה והצליחה להשלים את המשימה, בדרך לגביע הגדול בקריירה שלה ולפרס כספי של 3.85 מיליון דולר.

"לפני המשחק הייתי מאוד נרגשת ולחוצה, אבל ניסיתי לשחק את המשחק שלי והתמודדתי היטב עם הלחץ כשהיא התחילה לחזור", אמרה אנדרסקו בסיום, "במערכה הראשונה ביתרון 2:4 התחלתי להאמין, כשראיתי שהיא מתקשה להתמודד עם המהירות והעוצמות שלי, אז פשוט גרמתי לה לעבוד כמה שיכולתי. תמיד יהיה לחץ, אבל ניסתי לקחת אותו כמוטיבציה, כדי לתת את המיטב שלי, את כל מה שיש לי".

ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, אליפות ארה"ב. GettyImages
פעם רביעית ברצינות שסרינה נאלצת לברך את המנצחת/GettyImages

לטענת אנדרסקו, "קשה להסביר במילים מה אני מרגישה עכשיו, אבל אני בהחט מבורכת, זה חלום שהתגשם. לשחק ברמה הזאת, במעמד הזה, מול סרינה וויליאמס, אגדה אמיתית של ספורט, זה מדהים. לא היה קל בכלל. ניסיתי להתכונן, לא לחשוב על מי היריבה שלי, ואני גאה בדרך שבה התמודדתי עם הכל".

כמובן שאנדרסקו ידעה לנצל גם את הלחץ הגדול שהופעל על וויליאמס. סרינה מקווה כבר שנתיים וחצי להשיג את תואר הגרנד סלאם ה-24 בקריירה בניסיון להשתוות למרגרט קורט שמחזיקה בשיא כל הזמנים, אבל האמריקאית לא מצליחה. מאז שחזרה בשנה שעברה מחופשת הלידה שלה, סרינה הפסידה כאמא בארבעה גמרי גרנד סלאם - ובכולם 2:0. היא הפסידה לארבע טניסאיות שונות - קרבר, אוסקה, האלפ ואנדרסקו. בכולם היא נראתה לחוצה מהמעמד, בכולם הייתה רחוקה מלהציג את הטניס הטוב שלה.

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית, גמר אליפות ארה"ב 2019. רויטרס
ערב מתסכל. סרינה/רויטרס

אבל גם הלילה, בהפסד הכואב הזה, סרינה וויליאמס הוכיחה ממה היא עשויה. "יש לך לב של אלופה", צייץ לברון ג'יימס במהלך המשחק, כשהאמריקאית רשמה עוד קאמבק מזהיר. סרינה הפסידה את המערכה הראשונה 6:3 כשהיא מרבה לשגות, במערכה השנייה פיגרה 5:1 ונראתה מפורקת, אבל אז הצילה מאצ' פוינט, צימקה וצימקה, זכתה בארבעה משחקונים והשוותה ל-5:5, אבל דווקא אז שוב נכנעה ללחץ. בכל אופן, גם ברגעים האלה שוב גרמה לריגוש אדיר בקרב הקהל בניו יורק, שעודד אותה ללא הפסקה והרגיש שהספורטאית הנהדרת הזאת מסוגלת לחזור מכל בור. אבל כנראה שיש גבול למה שסרינה יכולה לעשות מול יריבות צעירות, נחושות, רעבות וכישרוניות בשיא כושרן הפיזי.

אנדרסקו גם העלתה על הפרק נושא נוסף - הקהל בפלאשינג מדו. לאורך הטורניר הקהל הניו יורקי ספג לא מעט ביקורת - בעקבות העימות של הצופים עם דניל מדבדב הרוסי, או שריקות הבוז לעבר נובאק דג'וקוביץ' כשפרש ובחר שלא לסכן את הכתף הפצועה שלו - וגם הלילה הקהל באצטדיון ארתור אש עודד בצורה חמה מאוד את סרינה, עודד אותה גם במהלך נקודות וצהל כשאנדרסקו שגתה, בניגוד לקודים המקובלים בטניס. אנדרסקו נשאלה בסיום מה היה הדבר הכי קשה שנאלצה להתמודד מולו, ואמרה: "ללא ספק הקהל! אני יודעת שכולכם רציתם שסרינה תזכה, כך שאני מתנצלת".

כך או כך הקנדית (הראשונה, אישה או גבר, שזוכה בגרנד סלאם במדינתה) הפכה לגיבורה. היא זכתה לברכות חמות מראש הממשלה ג'סטין תרודו, מגיבור קנדה סטיב נאש, וכמובן מאלופת ה-NBA טורונטו רפטורס, בשנה ספורטיבית מדהימה למדינה.

עוד בוואלה

דניל מדבדב: "אני איש רגוע, לא מבין למה כל השדים יוצאים ממני בטניס"

לכתבה המלאה

אנדרסקו המרשימה, יש לציין, נולדה ב-16 ביוני 2000, שזה קצת פחות משנה אחרי שסרינה וויליאמס זכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה, באליפות ארצות הברית ב-11 בספטמבר 1999. מעניין לציין שבזמן שסבב הנשים כבר מתגאה באלופה ילידת שנות ה-2000 - סבב הגברים עדיין לא חווה אלוף שנולד בשנות ה-90.

סרינה וויליאמס סיפרה על הקאמבק הגדול שרשמה במערכה השנייה, שלא הספיק. "בשלב הזה פשוט התחלתי להילחם", אמרה האמריקאית, "פשוט ניסיתי להישאר פה על המגרש עוד קצת. אבל ביאנקה נתנה משחק לא ייאמן, אני כל כך גאה ושמחה בשבילה. היה פה טניס מדהים". על התמיכה החמה שקיבלה מהקהל אמרה וויליאמס: "זה פשוט כבוד עבורי לקבל את התמיכה הזאת, ואני גאה להיות כאן שוב ברמה הזאת אחרי 20 שנה. הצוות שלי תמך בי לאורך כל העליות והירדות והירדות והירדות והירדות! אני מקווה שבקרוב יהיו שוב עליות".

אחר כך, במסיבת העיתונאים, סרינה כבר יותר החמירה עם עצמה. היא כינתה את היכולת שלה "בלתי ניתנת לתירוצים", במיוחד את ההגשה שלה. "הלוואי ויכולתי לעשות דברים אחרת, בצורה טובה יותר", אמרה, כשהיא נשנקת, "אבל היא שיחקה מדהים". כשנשאלה מה עבר לה בראש בפיגור 5:1, אמרה: "פשוט אמרתי לעצמי, 'וואו', זה נורא!'. לא יכולתי לרדת ככה, הייתי חייבת להשתפר". עוד הוסיפה ש"אני אוהבת את ביאנקה והיא בחורה נהדרת, אבל אני חושבת שזה המשחק הכי גרוע שהיה לי בטורניר הזה. הייתי צריכה להיות יותר סרינה היום. אני חייבת להבין איך לגרום לה להופיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully