וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: ביאנקה אנדרסקו גברה 3:6, 5:7 על סרינה וויליאמס בגמר

האמריקאית חלמה על שיא הזכיות בגרנד סלאם, אבל דווקא הקנדית בת ה-19 התעלתה ברגע השיא של חייה וזכתה בתואר מייג'ור ראשון בקריירה. עבור סרינה, שכבר הצילה נקודת משחק והייתה על סף קאמבק במערכה השנייה, זה הפסד רביעי רצוף בגמר גרנד סלאם מאז חזרתה למגרשים כאמא

ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, אליפות ארה"ב. GettyImages
הגביע בידיה, וצ'ק של 3.85 מיליון דולר. ביאנקה/GettyImages

הסיוט של סרינה וויליאמס נמשך. הטניסאית האמריקאית ממשיכה בכל כוחה במרדף שלה אחרי השוואת השיא ההיסטורי של מרגרט קורט בזכיות בטורנירי גרנד סלאמים, אבל הערב (בין שבת לראשון) היא שוב הפסידה ברגע האמת, בגמר רביעי ברציפות, הפעם באליפות ארה"ב, במגרש "הביתי" שלה, כשנוצחה על ידי ביאנקה אנדרסקו 6:3, 7:5 בקרב על התואר בפלאשינג מדו.

עבור אנדרסקו זו כמובן זכייה ראשונה בתואר מייג'ור, בטורניר הגרנד סלאם הרביעי בלבד בקריירה שלה (עד הפעם מעולם לא עברה את הסיבוב השני), אבל נדמה שזו לא הזכייה האחרונה של הטניסאית המצוינת הזאת, חסרת הפחד, שלא נבהלה מהמעמד ומהתמיכה של הקהל בניו יורק בסרינה, ופשוט שיחקה ללא פחד, באומץ רב, והמשיכה את השנה המדהימה שלה - שכבר כוללת זכייה באינדיאן וולס וברוג'רס קאפ. היא הפכה לקנדית הראשונה שזוכה בתואר.

ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, אליפות ארה"ב. GettyImages
עדיין מחכה לזכות בתואר ראשון מאז הלידה. סרינה/GettyImages

סרינה, כאמור, קיוותה לזכות בתואר גרנד סלאם 24 בקריירה וראשון מאז אליפות אוסטרליה ב-2017 והפיכתה לאמא - אבל אחרי שבשנה שעברה הפסידה לקרבר בגמר ווימבלדון, לאוסקה בגמר ארה"ב אשתקד ולהאלפ בגמר ווימבלדון השנה - היום הגיע עוד מפח נפש, כשבארבעת הגמרים האלה היא לא מצליחה לזכות במערכה ומתקשה לעמוד בלחץ.

אנדרסקו המרשימה, יש לציין, נולדה ב-16 ביוני 2000, שזה קצת פחות משנה אחרי שסרינה וויליאמס זכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה, באליפות ארצות הברית ב-11 בספטמבר 1999. זה לא מנע ממנה להתעלות ולנצח. וזה לא היה קל. אנדרסקו הובילה 1:5 במערכה השנייה ונראתה משייטת לניצחון, אבל אז הקהל וסרינה התעוררו. האמריקאית הצליה מאצ' פוינט, וזכתה בארבעה משחקונים רצופים כדי להשוות ל-5:5 ונראתה בדרך הנכונה. אבל אנדרסקו לא נבהלה, חזרה לתקוף ולשחק התקפי, והשלימה את המשימה תוך שעה ו-39 דקות, בטרם עלתה ליציע וחיבקה את משפחתה, ברגע הגדול של חייה, כשבנוסף לכל גם מוסיפה פרס כספי של 3.85 מיליון דולר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הטניסאית הקנדית ביאנקה אנדרסקו זוכה אליפות ארה"ב. GettyImages
תואר ראשון, ספק אם אחרון. אנדרסקו/GettyImages
ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, גמר אליפות ארה"ב. GettyImages
ביאנקה אנדרסקו, סרינה וויליאמס, גמר אליפות ארה"ב/GettyImages

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

וויליאמס נשברה כבר במשחקון הראשון שלה, על אף שהובילה 15:40, וביצעה שתי שגיאות כפולות מוקדמות שרמזו על הלחץ שבו היא נמצאת. הקנדית שמרה על קור רוח ועלתה ל-0:2, בעוד האמריקאית הצליחה להיכנס למשחק עם כמה ווינרים יפים ושני "קאם און" קולניים ועלתה על הלוח לראשונה כשצימקה ל-2:1. רק במשחקון החמישי הקנדית ביצעה את השגיאה הלא מחויבת הראשונה שלה במשחק, כשלסרינה כבר היו 9 כאלה, והאמריקאית הצליחה לצמק ל-3:2. וויליאמס הראתה אופי כשבמשחקון השביעי הצליחה להציל חמש אפשרויות שבירה - ובמשחקון שארך 10 דקות הצליחה לצמק ל-4:3. הקהל הנרגש כבר הרגיש שהאמריקאית מתחילה להשתלט על המשחק, אבל דווקא ברגעים האלה הקנדית התעלתה, נטולת פחד, שמרה על ההגשה והשיגה שבירה נוספת כדי לנצח 3:6 במערכה הראשונה תוך 42 דקות.

נתנוני המערכה הראשונה

אייסים: אנדרסקו 4, סרינה 4
שגיאות כפולות: אנדרסקו 1, סרינה 3
אפשרויות שבירה: אנדרסקו 2 מ-7, סרינה 0 מ-1
ווינרים: אנדרסקו 12, סרינה 16
שגיאות לא מחויבות: אנדרסקו 6, סרינה 14
סך הכל נקודות: אנדרסקו 37, סרינה 31

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית, גמר אליפות ארה"ב 2019. GettyImages
לא עמדה בלחץ הגדול. סרינה/GettyImages
ביאנקה אנדרסקו, טניסאית אמריקאית, גמר אליפות ארה"ב 2019. GettyImages
לא נבהלה מהמעמד. אנדרסקו/GettyImages

מערכה שנייה

המערכה השנייה המשיכה את המגמה, כשאנדרסקו פתחה עם ניצחון במשחקון שלישי ברציפות, כשהיא שוב לא נבהלת מהקהל העוין ומגיבה ב"קאם און" קשוח ועולה ל-0:1. סרינה נראתה שוב שבירה, כשבמשחקון השני במערכה כבר נוצחה על האפס (!), כשבפעם השלישית במשחק היא איפשרה ליריבתה להשיג את השבירה עם שגיאה כפולה. בפיגור 2:0 סרינה לא ויתרה, והשיגה שבירה משלה - למרות שהקנדית הלוחמנית הצילה שלוש אפשרויות שבירה - ואחרי עוד משחקון מתיש האמריקאית צימקה ל-2:1.

במשחקון הרביעי סרינה כבר הייתה בעמדת יתרון, בתקווה לזכות במומנטום, אבל היא שוב איבדה את זה, שוב שגתה ונכנעה ללחץ של הקנדית, ואנדרסקו זכתה בשלוש נקודות רצופות כדי להשיג שבירה רביעית במשחק ולעלות ל-1:3. את המשחקון הבא אנדרסקו כבר ניצחה ועלתה ל-1:4 מול הקהל ההמום - כשוויליאמס מחטיאה מכה פשוטה ופשוט לא מצליחה לפגוע בכדור.

בפיגור 5:1 סרינה שוב חשפה שיניים והראתה לב של אלופה, כשהצליחה להתעלות, להציל נקודת משחק (נקודת טורניר למעשה), וצימקה ל-5:2 עם שבירה של ההגשות של אנדרסקו. המומנטום של האמריקאית נמשך עם משחקון הגשה מוצלח, וקור רוח של ניסיון מול הידיים הרועדות של אנדרסקו, וסרינה צימקה ל-5:3. הקהל בניו יורק החל להשתולל ביציעים בניסיון לעודד את הטניסאית המקומית והאהובה, וסרינה הצליחה להשיג עוד שבירה, הפעם על האפס, וצימקה ל-5:4 כשהיא זוכה ב-12 מ-14 הנקודות האחרונות. הטירוף נמשך במשחקון הבא, הרביעי ברציפות של סרינה, שהצליחה לשמור על ההגשה ולהשוות ל-5:5.

דווקא אז המומנטום השתנה. אנדרסקו הצליחה לשמור על ההגשות שלה בשיניים ולעלות ל-5:6, ובעיקר להעביר את הלחץ לסרינה. וויליאמס, לא בפעם הראשונה במשחק, ביצעה טעויות, ואומנם הצילה עוד נקודת משחק, אבל בשלישית כבר לא עמדה. אנדרסקו שלחה פורהנד עוצמתי, והשלימה את הניצחון. איזה ניצחון.

נתנוני המערכה השנייה

אייסים: אנדרסקו 1, סרינה 5
שגיאות כפולות: אנדרסקו 2, סרינה 5
אפשרויות שבירה: אנדרסקו 4 מ-6, סרינה 3 מ-7
ווינרים: אנדרסקו 7, סרינה 17
שגיאות לא מחויבות: אנדרסקו 11, סרינה 19
סך הכל נקודות: אנדרסקו 41, סרינה 3

מייגן מרקל, גמר אליפות ארה"ב. GettyImages
בעד סרינה, כמו כל ארה"ב. מייגן/GettyImages
ונוס וויליאמס, אנה ווינטור, גמר אליפות ארה"ב. GettyImages
אורחים מכובדים. ונוס ואנה ווינטור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully