וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בחגיגות של נבחרת ארגנטינה: "אנחנו עושים היסטוריה"

קמפאצו ניסה שלא לבכות, הנבואה של סקולה התגשמה ושחקני העבר התמוגגו. האלביסלסטה בעננים אחרי ההעפלה לחצי הגמר, סרביה מרוסקת: "לא היינו מוכנים, בעיקר מבחינה מנטלית"

מתוך טויטר

לאליפות העולם הזו הגיעה ארגנטינה עם הסגל הכי פחות נוצץ שלה כבר זמן רב. מדור הזהב האגדי נותר אך ורק שחקן אחד - לואיס סקולה, ולהוציא את פקונדו קמפאצו המופלא, בסגל האלביסלסטה היו מעט מאוד שחקנים מוכרים או מוכחים. אבל דבר אחד תמיד היה לנבחרת ארגנטינה, ויש לה גם הפעם: אופי מברזל, רוח לחימה ומשחק קבוצתי בלתי מתפשר. כל אלה אפשרו לה להשלים היום (שלישי) הפתעה גדולה בדמות 87:97 ענק על סרביה האימתנית, בדרך לחצי גמר המונדובאסקט. היריבה הבאה תהיה המנצחת בין ארה"ב וצרפת ומי יודע, אולי את דור הזהב ההוא החליף דור זהב חדש.

"יש לי צמרמורת", התמוגג כוכב העבר מאנו ג'ינובילי וצייץ במהלך המשחק, ובסופו כתב: "כל כך גאה בנבחרת הזאת". "אנחנו חוזים בהיסטוריה", הוסיף אנדרס נוצ'יוני. "אופי, אומץ, כישרון", צייץ פבריסיו אוברטו. גם קרלוס דלפינו בירך את חבריו, והמשותף לכולם, כמובן, הוא שהם צפו בנעשה מהבית.

"זה מדהים, אנסה לא לבכות", אמר קמפאצו, שסיפק תצוגת תכלית בלתי נשכחת של 18 נקודות, 12 אסיסטים, 6 ריבאונדים ו-3 חטיפות. "אנחנו נרגשים מאוד. יכול להיות שלא האמינו בנו, אבל אנחנו עושים היסטוריה. כדי לנצח את סרביה צריך לשחק טוב מאוד, כל אחד עשה את המוטל עליו וניצחנו בכל הנוגע לתשוקה ורצון. אם היו אומרים לנו שנגיע לכאן בזמן ההכנה לא היינו מאמינים. זו חבורה צעירה ואנחנו כותבים היסטוריה משלנו, ננסה להמשיך לעשות את זה".

הגיבור השני, לואיס סקולה, המשיך את הטורניר האדיר שלו בגיל 39, והפעם סיים עם 20 נקודות - ארבע יותר מניקולה יוקיץ' מי שהוגדר כאחד משני הכוכבים הגדולים ביותר בטורניר. המאמן סרחיו הרננדס הסביר את סוד הקסם של שחקן הפנים הבלתי נגמר שלו: "לפני שנה, הוא תפס אותי אחרי משחק או אימון, אני כבר לא זוכר, ואמר 'אנחנו יכולים להגיע לחצי הגמר'. שאלתי אותו אם הוא בטוח, והוא אמר שכן, בוודאות כן. זה לואיס סקולה. אני לא האמנתי שנעשה את זה".

סקולה עצמו הוסיף והתעקש: "מעצבן אותי שאנשים מדברים על נס, על הפתעה, על זה שאף אחד לא האמין. יש פה 22 איש שהאמינו לפני חודשיים שנהיה פה, וזה כל מה שצריך. זה ממש לא נס, כדורסל זה משחק הוגן מאוד. לקחנו מה שהגיע לנו, הגיע לנו לנצח".

גם פטריסיו גארינו דווקא האמין, לטענתו, לכל אורך הדרך: "זה לא היה בלתי אפשרי. יש לנו נבחרת מצוינת ואנרגיה מצוינת, והצורה בה שיחקנו היום היא דוגמא של איך נרצה לשחק לאורך השנים. לא פחדנו, שיחקנו חזק ויש לנו שחקנים נפלאים".

מנגד, ביחד עם יוון, סרביה ככל הנראה תיזכר כאכזבת הטורניר. מי שדרסה בבית המוקדם ואיימה לשבור את שיאי ההפרש ההיסטוריים של נבחרת ארצות הברית קרסה ברגעי האמת והולכת הביתה עוד לפני חצי הגמר. "אני גאה בשחקנים האלה", התעקש המאמן סאשה דג'ורג'ביץ'. "הם תמיד נותנים 100 אחוז. לפעמים דברים חסרים, אבל זה הכדורסל".

שחקן העבר הוסיף: "לא אהבתי חלק מהשריקות, בעיקר במחצית הראשונה, וגם את התגובה שלנו אליהן. ארגנטינה כל הזמן היתה תחת שליטה. קמפאצו שלט לגמרי במשחק".

נמניה בייליצה היה הרבה יותר נחרץ ממאמנו: "לא היינו מוכנים למשחק הזה, בעיקר מבחינה מנטלית, בעיקר אני. אני לוקח אחריות מלאה. אני יודע שאנחנו קבוצה, אבל אני אחד המנהיגים ושיחקתי חרא. אני רוצה להתנצל בפני המדינה וכל האנשים שהאמינו בנו. אולי היינו נבחרת טובה יותר, אבל ארגנטינה רצתה את המשחק הזה יותר והניצחון מגיע לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully