וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע גמר המונדובאסקט: צ'כיה הדיחה את יוון, ארה"ב תפגוש את צרפת

מונדובאסקט: אחרי שהפסידו בהפרש הרצוי ליוון, הניצחון של ארה"ב על ברזיל סידר לצ'כים מפגש מול אוסטרליה בשלב הנוקאאוט. דה קולו, גובר והטריקולור ינסו להדהים את האמריקאים בקרב מסקרן

עריכת וידאו: מתן חדד

תמונת רבעי הגמר באליפות העולם התבהרה סופית היום (שני), אחרי שנערך המחזור האחרון בבתים יא' ויב'. נבחרת צ'כיה של ננו גינזבורג הפסידה בהפרש נמוך ליוון וסידרה לעצמה מפגש ברבע הגמר מול אוסטרליה, שניצחה במותחן אדיר את צרפת. הטריקולור נענשו בעקבות ההפסד מול האוסטרלים במפגש מול ארה"ב, שהביסה במשחק שלה את ברזיל ולמעשה העלתה את צ'כיה על חשבון הדרום אמריקאים.

תמונת רבעי הגמר

ארה"ב - צרפת
אוסטרליה - צ'כיה
ארגנטינה - סרביה
ספרד - פולין

מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג. רויטרס
שאפו גדול. גינזבורג/רויטרס

בית יא'

צ'כיה - יוון 84:77

שאפו ענק לנבחרת צ'כיה ולמאמנה הישראלי ננו גינזבורג, שעשו צעד ענק בדרך לרבע גמר המונדובאסקט זאת למרות הפסד 84:77 לנבחרת יוון החזקה בשלב הבתים השני. כדי להשלים את המשימה ולהעפיל לרבע הגמר, זקוקים הצ'כים לניצחון של ארצות הברית על ברזיל.

לא רבים נתנו לצ'כים סיכוי מול היוונים וכוכבם הגדול, יאניס אנטטקומפו, ה-MVP של ה-NBA, אלא שבזכות משחק קבוצתי משובח והקרבה גדולה, הצליחו הצ'כים להפסיד בהפרש הרצוי מול נבחרת חזקה מהם בהרבה, לפחות על הנייר. היוונים כבר הוליכו ב-12 נקודות - ההפרש שהיו צריכים לנצח בו - אבל איבדו אותו בסיום. ירומיר בוחצ'יק כיכב בשורות צ'כיה עם 26 נקודות, יאניס אנטטקומפו לא היה במיטבו בצד השני כשיצא ב-5 עבירות באמצע הרבע הרביעי. כוכב מילווקי סיים עם 12 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, ניק קלאת'ס הצטיין בשורות היוונים עם 27 נקודות.

רבע 1 - 12:18 ליוון

היוונים פתחו טוב עם 5 נקודות רצופות, הצ'כים עלו לראשונה על הלוח רק אחרי 2:30 דקות. הקבוצה של ננו גינזבורג השתפרה מעט בהמשך וירדה בפיגור 18:12 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2 - 32:33 לצ'כיה

סטורנסקי עם הנקודות הראשונות ברבע, אך קלאת'ס עם הנקודה ה-9 שלו קבע 14:21, 2:30 דקות בתוך הרבע. פפאניקולאו קלע גם הוא שלשה, וקבע 17:26 - יתרון השיא של היוונים במשחק, 5 דקות לסיום הרבע. יאניס מנסה, אך זה עדיין לא זה. דקה לסיום הרבע וה-MVP של ה-NBA רשם את העבירה השלישית שלו, וירד לספסל. סטורנסקי קלע שלשה נוספת וקבע 31:31. הצ'כים קלעו פעמיים מהקו, 32:33 לצ'כים בסיום המחצית הראשונה.

רבע 3 - 49:57 ליוון

אודה עם שתי נקודות ועוד אחת מהקו קבע 32:36 לצ'כים עם פתיחת הרבע. ריצת 7:18 של היוונים החזירה להם את היתרון, 49:57 בסיום הרבע השלישי.

רבע 4 - 77:84 ליוון

בורוסיס הגדיל את היתרון בפתיחת הרבע ל-10 - 49:59. עוד מהלך נהדר של קלאת'ס, שהפעם סיים מתפרצת עם שתי נקודות קלות, בדרך ל-53:65, 6:30 דקות לסיום המשחק. 5:30 דקות לסיום, יאניס ביצע עבירה חמישית וסיים את חלקו במשחק. אחרי חזרה של הצ'כים, היוונים שוב הגדילו את הפער, אך הם זקוקים לניצחון ב-12, כשדקה לסיום הם מובילים 68:75. בסופו של דבר הצ'כים ניצחו ועשו צעד ענק בדרך לשלב הבא.

עוד בוואלה!

בארצות הברית מהללים: "יצירת המופת" של פופוביץ' חשפה את החולשות של יאניס

לכתבה המלאה
מרכוס סמארט ארצות הברית מול לאנדרו ברבוסה ברזיל. רויטרס
יפגוש ברבע את צרפת. מרכוס סמארט מול לאנדרו ברבוסה/רויטרס

ארצות הברית - ברזיל 73:89

אחרי הניצחון של צ'כיה על יוון, היא החזיקה אצבעות לארצות הברית שתנצח את הברזילאים. באופן לא מפתיע, זה אכן קרה והאמת די בקלות. הדרום אמריקאים הצליחו לתת פייט במחצית הראשונה, אבל המחצית השנייה עמדה בסימן הבריחה של האמריקאים שיפגשו ברבע הגמר את צרפת לרבע גמר ענק, בעוד שצ'כיה תתמודד מול אוסטרליה. מיילס טרנר וקמבה ווקר הובילו את האמריקאים עם 16 נקודות, ג'יילן בראון הוסיף 11 והאריסון בארנס 10 לאמריקאים, שסוגרים את שלב הבתים השני בצורה די מרשימה, בעיקר מבחינה הגנתית. ויטור בניטה בלט מעל כולם עם 21 נקודות לסלסאו, לאנדרו ברבוסה ואנדרסון ורז'או הוותיקים הוסיפו 14 כל אחד.

מאמן נבחרת ארצות הברית גרג פופוביץ'. GettyImages
עם רגל וחצי ברבע הגמר. פופוביץ'/GettyImages

בית יב'

צרפת - אוסטרליה 100:98

איזה קרב ענק: המושלמות של בית יב' כבר הבטיחו את מקומן ברבע הגמר עוד לפני המשחק, אבל המפגש המרתק היה בעל משמעות גורלית: אוסטרליה נמנעה ממפגש עם ארצות הברית, בעוד לצרפת המפסידה מצפה בשלב הבא משוכה קשה מאוד מול חניכיו של פופוביץ'.

המפגש האיכותי, גדוש הכוכבים, היה צמוד והציג רמה גבוהה של כדורסל, וכמובן דרמה. הצרפתים כבר הוליכו 61:70, אבל האוסטרלים הלוחמניים חזרו. ברבע האחרון הייתה נדנדת סלים מהנה, ו-4.4 שניות לסיום מתיו דלאבדובה הלך לשתי זריקות עונשין, קלע אחת והחטיא את השנייה. הכדור האחרון הלך לצרפתים, אבל פאטי מילס חטף את הוצאת החוץ של אלביסי וסגר סיפור מהקו. פאטי מילס המשיך את הטורניר המצוין שלו כשקלע 30 נקודות (10 מ-18 מהשדה). ג'ו אינגלס הוסיף 23, ארון ביינס קלע 21. אוון פורנייה בלט בצרפת עם 31 נקודות, ננדו דה קולו קלע 26.

הרפובליקה הדומיניקנית - ליטא 74:55

שתי הנבחרות איבדו סיכוי לעלות לרבע הגמר וערכו משחק לפרוטוקול בלבד. ליטא המתוסכלת מתצוגת השיפוט השנויה במחלוקת בדקות הסיום אמש מול צרפת (שאף גרמה להשעיית השופטים עד סוף הטורניר), סיימה את שלב הבתים בטעם מתוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully