וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארצות הברית מהללים: "יצירת המופת" של פופוביץ' חשפה את החולשות של יאניס

הפרשנים האמריקאים זקפו את הניצחון המרשים של האמריקאים לזכותו של המאמן, ושיבחו: "מסתמן שזו אחת הנבחרות הכי מרשימות אי פעם מבחינה הגנתית"

עריכת וידאו: מתן חדד

ארצות הברית קרטעה בחלק מהמשחקים בהכנה לאליפות העולם, לפרקים היא צלעה גם במשחקים הראשונים בטורניר עצמו, אבל אמש (שבת) היא הזכירה לכל מי שהספיק לשכוח: אנחנו עדיין אלופי העולם הנצחיים, אנחנו עדיין הכי אתלטיים, עדיין הכי עמוקים, ובעיקר יש לנו את המאמן הטוב בטורניר, בפער.

בפני האמריקאים עמד המבחן הכי רציני מתחילת הטורניר: לעצור את MVP העונה החולפת ב-NBA יאניס אנטטוקומפו, ולנצח את יוון. הם עמדו במשימה הזו בצורה יוצאת דופן, כשניצחו 53:69, הגבילו את הגריק פריק ל-15 נקודות ו-13 ריבאונדים שלא באמת השפיעו על המשחק, וראו אותו יושב על הספסל במשך כל הרבע האחרון.

באופן לא מפתיע, בארצות הברית הכתירו לגיבור הניצחון דווקא את המאמן גרג פופוביץ'. "יצירת המופת של פופוביץ' תסכלה את יאניס", ציינו ב"אתלטיק", ופירטו כיצד היא יצאה לפועל. "המידות של המגרש בפיב"א קטנות יותר, וזה אומר שיש פחות מרווח על הפרקט. קל יותר לנעול את הצבע ולהכריח את הקלעים לנצח את המשחק. זה היה החלק הראשון בתוכנית של פופוביץ' לעצירה של יאניס: לוודא שיש לידו כמה שיותר שומרים ברגע שהכדור מגיע אליו. בנוסף, פופ העמיד במשך רוב הדקות את ההרכבים הכי אתלטיים שעומדים לרשותו, כדי לוודא שיאניס לא יקבל אפשרויות לחדור לסל. ברוק לופז בכלל לא שיחק, למשל, וגם מייסון פלאמלי קיבל ארבע דקות בלבד".

גרג פופוביץ' עם שחקני נבחרת ארצות הברית. GettyImages
המוח מאחורי התוכנית. פופוביץ'/GettyImages

התוכנית של האמריקאים היתה לעזוב את הקלעים הפחות טובים של יוון ולאפשר להם לזרוק מבחוץ, אבל למנוע את החדירות של יאניס ואת השלשות של הקלע היציב היחיד, יאניס פאפאטרו - שסיים את המשחק עם 3 מ-11 בלבד מהשדה.

כדי לעצור את יאניס, פופוביץ' גם ביצע שינוי של הרגע האחרון והחליט להוציא את ג'ו האריס מהחמישייה לטובת הריסון בארנס, שבנוי טוב יותר להתמודד עם הגריק פריק. "פופוביץ' התקשר אליי בערב שלפני המשחק ואמר לי שאני יכול לישון היטב, כי הוא מתכוון לתת להריסון לשמור עליו", סיפר האריס בסיום. "הוא אמר שיאניס עומד להיות אגרסיבי במיוחד בדקות הראשונות, ושהוא יהיה עוד יותר אגרסיבי אם יראה אותי מולו. הסכמתי איתו".

המשחק מול יוון גם הראה פעם נוספת את הזהות ההגנתית שארצות הברית מפתחת עם הזמן. בשנים קודמות האוריינטציה של חלק מהנבחרות היתה התקפית יותר, אבל הפעם פופוביץ' שם דגש על ההגנה, ונראה שזה עובד.

"ההגנה נמצאת מעל ההתקפה שלנו כרגע, זה ברור", אמר המאמן. "אבל זה משהו שאפשר לצפות לו כשמדובר ב-12 שחקנים שמשחקים יחד לראשונה".

הריסון בארנס הודה גם כן ש"כשאתה מסתכל על נבחרות של ארצות הברית בעבר, קליעה לא הייתה הבעיה שלהן. לכן זה ברור שרק ההגנה תקבע כמה רחוק נגיע בטורניר הזה. עד עכשיו אנחנו עושים עבודה טובה בלהתמקד בזה".

עוד בוואלה!

אליפות העולם: ארה"ב הביסה 53:69 את יוון

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully