וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגמר: "רפאל נדאל היה כל כך מותש, שהייתי צריך לעזור לו להתלבש"

קרלוס מויה, מאמנו של השור הספרדי, שפך אור על ההרואיות שהציג ב"קרב האגרוף" מול מדבדב: "הוא היה על סף עילפון, המתח היה בלתי נסבל". נדאל: "אני לעולם לא נכנע"

עריכת וידאו: מתן חדד

רפאל נדאל עדיין נמצא בשלבי התאוששות מהמאמצים הפיזיים והמנטליים האדירים שנדרשו ממנו בגמר אליפות ארצות הברית. השור הספרדי כבר נראה בדרך לניצחון בטוח על דניל מדבדב, היה ביתרון 0:2 במערכות, אבל ראה את הרוסי חוזר, משווה ומותח אותו לקצה גבול היכולת. בסופו של דבר נדאל ניצח במערכה החמישית והמכרעת, ואחרי דו קרב מתיש של קרוב לחמש שעות, חגג את תואר הגרנד סלאם ה-19 שלו בקריירה.

עד כמה נדאל היה תשוש וכואב אחרי המשחק? עד כדי כך שלטענת מאמנו קרלוס מויה, הוא לא היה יכול להתלבש או להתקלח לבד.

"הוא צלע וכאב כל כך בחדר ההלבשה, שהיה צריך את עזרתי כדי להיכנס למקלחת וללבוש מכנסי ג'ינס לאחר מכן. הוא היה על סף עילפון, חצי מת. זה רק גרם לי להעריך עוד יותר את הרגע", סיפר מויה לתחנת הרדיו "קאדנה סר".

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי חוגג. AP
בלי אוויר, אבל עם עוד תואר. נדאל בסיום/AP

מויה סיפר שגם במהלך המשחק נדאל היה זקוק לדחיפה מנטלית, בעיקר כשהמערכה החמישית התקרבה, והספרדי בן ה-33 היה בעמדת נחיתות מול רוח הנעורים של מדבדב בן ה-23. "ברגעים הכי קשים אתה מנסה לעודד אותו, לגרום לו להבין שגם היריב שלו עייף בדיוק כמוהו, למרות שבגמר זה לא היה נכון בכלל, אז נאלצתי להמציא לו המצאות", סיפר. "אתה מנסה להשאיר אותו עם הראש למעלה, אבל זה ללא ספק היה קרב מנטלי אדיר. במובן הזה זה הזכיר לי קרב אגרוף".

מויה המשיך וסיפר ש"התחושה בסיום היתה מדהימה, התעלות רוחנית ממש - כי היו המון עצבים והמון מתח במשחק. זה היה אחד המשחקים הכי טובים שראיתי, אחד המותחים ביותר. ובסוף הטוב ניצח".

עוד בוואלה!

רפאל נדאל יודע שהוא קרוב לעבור את פדרר: "אשמח להיות זה שיש לו יותר"

לכתבה המלאה
רפאל נדאל, טניסאי ספרדי חוגג. AP
"זו היתה התעלות רוחנית". נדאל מחבק חזק חזק את התואר/AP

נדאל, שנמצא כעת בנקודת זינוק מצוינת לעבור את נובאק דג'וקוביץ' ולסיים את השנה במקום הראשון בדירוג העולמי, סיפר ל"אס" הבוקר ש"שלוש השעות האחרונות של המשחק היו מאוד, מאוד אינטנסיביות, מאוד קשות מבחינה פיזית ומנטלית. כשהבנתי שניצחתי, זה היה רגע מאוד מיוחד, רגע בלתי נשכח, וגם לדניל היה חלק גדול בזה - כי אם לא הוא לא היה נאבק בי ככה, זה לא היה כל כך מתוק".

הספרדי חזר ואמר שהיה רוצה לשבור את שיא הזכיות בתארי גרנד סלאם ולעבור את יריבו המושבע רוג'ר פדרר, אבל שוב הדגיש ש"אני לא קם בבוקר וחושב על זה כשאני מגיע לאימון. טניס הוא הרבה מעבר לזה, ואם אחשוב על זה כל הזמן בסוף גם אתאכזב. השגתי בקריירה הרבה מעבר לכל דמיון, וזה מסב לי אושר וסיפוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully