וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור הולך ודור בא: המשחק שעשוי להוביל למהפכה בנבחרת ישראל

9.9.2019 / 14:00

הרצוג הימר עד עכשיו בכל הכוח על החבר'ה הוותיקים, אבל גם הוא יודע: הפסד מול סלובניה יאלץ אותו ללכת על מהפכה בסגל. אז הוא כבר נפגש עם שועה, סימן את ביטון, ועוקב אחרי הצעירים שאמורים להחליף את זהבי, נאתכו וייני. האם הנבחרת בדרך להחליף "80 אחוז מהסגל"?

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

בווידאו: שחקני הנבחרת מתכוננים לסלובניה

"צומת דרכים בקמפיין", כך מכנים בהתאחדות ובנבחרת ישראל את המשחק הערב (שני) מול סלובניה (21:45, כאן11). בנבחרת מודעים לכך שהפסד יוביל לכך שבחודשים הקרובים שוב נצטרך לעסוק בחישובים האם נעפיל לחצי גמר פלייאוף העלייה מליגת האומות, ונתקרב בצעדי ענק לעבר עוד טורניר שנראה רק על מסכי הטלוויזיה.

המשחק הערב הוא אינו רק צומת דרכים לקמפיין הנוכחי, אלא צומת דרכים עבור לא מעט שחקנים באופן אישי ועבור הדור שרבים בנו עליו - דור שכולל את ערן זהבי, ביבראס נאתכו, שרן ייני ואחרים. עוד קמפיין אבוד יוביל ככל הנראה לחילופי משמרות. "שחקנים כמו בן הרוש, נאתכו ואפילו זהבי וכיאל מבינים שאם נסיים את הקמפיין הזה במפח נפש יהיו שינויים דרסטיים", מסביר גורם בנבחרת, "הרצוג אוהב מאוד את הסגל הנוכחי והוא הוכיח את זה, אבל בהתאחדות מבינים שאם גם הפעם זה לא יילך נצטרך לעשות ריענון אמיתי. אפשר להגיד בביטחון שבמקרה של הדחה 80 אחוז מהסגל הנוכחי לא יהיה חלק משמעותי בקמפיין מוקדמות המונדיאל".

שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם ערן זהבי. AP
מי ישרוד את חילופי הדורות?/AP

לפני כשבועיים בישרו כלי התקשורת בבולגריה ששחקנה הישראלי של לודוגורץ, דן ביטון, זומן לנבחרת ישראל. בפועל הכותרות היו לא נכונות והשחקן שרושם פתיחת עונה אדירה בבולגריה רואה את המשחק מהצד. ביטון, לא רבים יודעים, אכן קיבל הודעה שהוא חלק מהסגל המורחב ומנהלי הנבחרת ביקשו ממנו שלא לצאת לחופשה כזו או אחרת ולהישאר בהיכון למקרה שאנדי הרצוג יחליט לקרוא לו להתייצב למשחק מול סלובניה. המקרה של ביטון מסמן אולי את הדור החדש, זה שיגיע אם לא נעפיל גם עכשיו לטורניר גדול. זהבי, נאתכו, ייני, טל בן חיים, עומרי בן הרוש, בירם כיאל ותומר חמד היו אלה שלפני כמה שנים בנו עליהם בהתאחדות שיהיו הראשונים שיביאו לנו טורניר גדול אך בפועל רשמו אכזבות קשות יותר אפילו מהדור שקדם להם. אם גם הפעם ניכשל, בהתאחדות וגם בצוות המקצועי האוסטרי מכינים את חילופי המשמרות, וביטון אמור להיות חלק משמעותי שבהם. הצוות האוסטרי עוקב אחריו כל העת, כשווילי רוטנשטיינר באופן אישי עוקב אחר המדדים והסטטיסטיקות של השחקן הצעיר.

אם צריך עוד דוגמה לכך שבצוות האוסטרי בודקים כל העת את השחקנים הצעירים שאמורים להוות את חילופי המשמרות, אפשר לקבל זאת בפגישה שנערכה לפני כמה חודשים בין הרצוג לחלוצה של מכבי חיפה ירדן שועה. המאמן האוסטרי חזה בחלוץ בן ה-19 והתרשם לטובה מיכולותיו. הרצוג בירר לא מעט על שועה, והבין מראשי ההתאחדות שהטאלנט לא יכול לשחק בנבחרת ישראל בגלל שלא שירת בצבא. המאמן לא ויתר וקרא לשועה עצמו לשיחה, שממנה יצאה הבשורה ששועה מעוניין לעשות שירות לאומי כדי שיוכל לקחת חלק בנבחרות ישראל. הרצוג לא הסתפק בזה, ואף שוחח עם גורמים במכבי חיפה שיעזרו לילד הצעיר למצוא שירות לאומי שכזה. בחודש שעבר הרצוג בירר את הסוגיה עם ראשי ההתאחדות, ואלו הבהירו לו ששועה מצא שירות לאומי שמקובל עליהם ויהיה ניתן לזמנו אך בפועל החלוץ עדיין לא התחיל את השירות הלאומי ובשלב זה אי אפשר לזמנו. הרצוג, כך טוענים גורמים בהתאחדות, מתכוון לשוחח שוב עם שועה כדי לדרוש ממנו לזרז את העניין כדי שלקראת המשחקים הבאים כבר יהיה ניתן לזמנו.

שחקן מכבי חיפה ירדן שועה. קובי אליהו
הרצוג מנסה להכשיר את הזימון שלו. ירדן שועה/קובי אליהו

בנוסף, המאמן עוקב כל העת אחר שחקנים צעירים מליגת העל דוגמת ירדן כהן וקייס גאנם מהפועל רעננה, עופרי ארד ממכבי חיפה וכן שחר פיבן ועדן קארצב ממכבי תל אביב. "הרצוג מכיר כמעט את כל השחקנים הצעירים בעלי הפוטנציאל בישראל", קובע גורם המקורב לאוסטרי, "אי אפשר להתקיל אותו בשאלה מי זה תומר יוספי למשל ובטח לא מי זה ירדן שועה או דן ביטון". מנגד, "נכון שאנדי הרצוג ורוטנשטיינר מכירים את הצעירים אבל הם מאוד סומכים על הסגל הנוכחי", טוען גורם אחר, "לא פעם הם קיבלו עצות ובמיוחד לפני צמד המשחקים האלה שיש שחקנים צעירים שאולי ראויים לקבל הזדמנות במקום הלגיונרים או הוותיקים שלא ממש משחקים לאחרונה, אבל אנדי רצה ללכת עם החבר'ה שהוא התחיל איתם ונתן את המפתחות לנאתכו, אלי דסה ואפילו בן הרוש למרות שהם לא משחקים באופן סדיר. אם לא נצליח בקמפיין הנוכחי זה יאכזב מאוד את הרצוג כי הוא באמת נתן את הגב הכי גדול שמאמן נתן לחבר'ה הוותיקים שאמורים לסחוב את הנבחרת".

אז איך הנבחרת תיראה בקמפיין הבא? הרבה תלוי כאמור במשחק הערב נגד סלובניה. ניצחון ומקדמה לקראת יורו 2020 יביאו לכך שמעמדם של הוותיקים יתחזק אף יותר אך הפסד וכישלון (צריך לזכור שיש את ליגת האומות שממנה עוד ניתן להעפיל, אך החישובים במקרה זה שווים כתבה בפני עצמה) והרוח הצעירה כבר תנשב בדרך לנישול הדור הנוכחי. דור פרץ, מנור סלומון, ביטון, שועה, גאנם, שון וייסמן ואחרים הם אלו שאמורים להוות את השלד המשמעותי של הדור הבא. אם תשאלו אותם, הם כבר מחכים ומוכנים לכך, מצדם אפילו החל ממחר. "כל כמה חודשים יש משחק שאתם בתקשורת אוהבים להכתיר כהמשחק הכי חשוב בשנים האחרונות", קובע אחד מהשחקנים הבכירים בנבחרת, "אבל נדמה שהמשחק הזה נגד סלובניה הוא הפעם באמת כזה, כולנו מבינים את המשמעות. אם היית רואה אתמול בלילה את התכונה של השחקנים ואת הרצון של כולם לישון היטב אחרי יום קשה כדי להגיע מחר הכי רעננים שאפשר - היית מבין עד כמה כולם מבינים שזו כנראה ההזדמנות האחרונה של רבים מאיתנו להפוך לכאלה שייחקקו בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי".

אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל. שלומי גבאי
מכיר את כל הצעירים בעלי הפוטנציאל בישראל. הרצוג/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully