וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים בנבחרת הודו: "תוצאה של כושר משחק לקוי". זהבי: "צריכים להיות גם מניאקים"

6.9.2019 / 13:38

התיקו מול צפון מקדוניה הציף שוב את הדיבורים על כושר המשחק של השחקנים. גורם: "לא רצינו שזה יהיה תירוץ, אבל זו המציאות". שחקן: "אם לא ננצח את סלובניה, אפשר לסגור את הקמפיין". בן ביטון הפצוע שוחרר מהסגל, איתן טיבי זומן במקומו

מחזור 5הסתיים05/09/2019
נבחרת ישראל
  • זהבי (55)
1:1
  • (64) אדמי
צפון מקדוניה
צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

עיקרי הדברים:

- גם כשהוא סולידי, זהבי הכי מעניין בנבחרת. "צריך לדעת להיות גם מניאקים ולקחת את הנקודות".

- בנבחרת מודים שהתיקו אמש הוא תוצאה של כושר משחק לקוי אצל כמה שחקנים.

- לקראת המשחק מול סלובניה ביום שני, אומרים שחקנים: "אם לא ננצח, נגמר לנו הקמפיין".

- אחרי עוד שער מכדור עונשין מודים בהתאחדות לכדורגל: "יש בעיה בלימוד ההתגוננות מול מצבים נייחים כבר בגיל הצעיר".

- בנבחרת ציינו לטובה את מנור סולומון, חאתם אלחמיד ואלי דסה.

- בן ביטון הפצוע שוחרר מהנבחרת, איתן טיבי זומן במקומו

seperator

1.

נבחרת ישראל סיימה אמש (חמישי) ב-1:1 די מאכזב מבחינתה מול צפון מקדוניה וסיבכה את עצמה לקראת המשך קמפיין המוקדמות. בסופו של דבר ערן זהבי מכתיב את הטון גם במגרש וגם מול המיקרופונים. השחקנים בדרך כלל מיישרים קו עם הכוכב שלהם ולכן הכי חשוב לשמוע מה יש לזהבי להגיד והדברים שלו היו מאוד ברורים אמש אחרי התיקו המאכזב. מצד אחד יש עוד סיכוי להגיע ליורו 2020, מצד שני אין שום סיכוי אם הנבחרת שלנו לא יודעת להיות רעה. לא יודעת להיות מניאקית כדבריו של האיש הכי מעניין שיש לכדורגל הישראלי לנפק כבר כמה שנים. מאוחר יותר היום הודיעו בנבחרת שבן ביטון שסובל ממתיחה בשריר שוחרר מהסגל, איתן טיבי בלם מכבי תל אביב זומן במקומו.

"אם רוצים לעלות ליורו, צריכים לדעת לשמור על תוצאה של 0:1 בבית", אמר זהבי אחרי המשחק לעיתונאים. "להיות חזקים, להיות לפעמים גם מניאקים ולקחת את הנקודות האלה. אבל בסופו של דבר יש לנו משחק ביום שני ואם ניקח את הנקודות בסלובניה, כולכם תשכחו את הערב הזה וגם אנחנו נשכח אותו". המכונה של זהבי עבדה גם אתמול עם עוד שער של מריח שערים מדופלם. בסין השערים שלו לא מספיקים לפעמים אפילו לתיקו. אתמול הוא ציפה שהשער היקר יביא שלוש נקודות. עכשיו הפנים לסלובניה וקשה להיות אופטימיים.

עוד בוואלה!

מאמן מקדוניה עוקץ: "השחקנים של ישראל לא בכושר. הפתענו אותם"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
יודע שהנבחרת צריכה להיות יותר "רעה" במובן הטוב של המילה. ערן זהבי/יוסי ציפקיס

2.

המשחק אמש בטרנר סיים שבוע בו עסקה התקשורת רק בכושר המשחק של שחקני נבחרת ישראל. אפילו אנדי הרצוג האינטליגנט שלא קורא עברית ולא מבין מה אומרים כאן סביבו, הבין שזה הסיפור של ההתכנסות הנוכחית. לא במקרה הוא בחר להקדיש לכך חלק ניכר מההכנה המנטלית שלו. אבל כמה שהרצוג ניסה לדבר, הרגליים מדברות אחרת. קיץ 2019 היה רע מאוד לכדורגל הישראלי ולכדורגלן הישראלי. הנבחרת היא בבואה של הליגה ושל הליגיונר באירופה ובסין.

אם ניסו בובי מילבסקי ואחרים למכור שצפון מקדוניה היא משהו מיוחד, אז היא לא היתה כזו אמש ואם השחקנים הישראלים היו בתקופה אחרת, זה כנראה היה נגמר בניצחון קל. "אי אפשר לברוח מזה ששחקנים לא בכושר טוב", אמר אמש גורם בנבחרת. "לא רצינו שזה יהיה תירוץ ובטח שזה לא ישמש כהסבר להפסד או תיקו, אבל זו האמת וזו המציאות של הכדורגל הישראלי בתקופה הזו. ויחד עם כל זה היינו יכולים לנצח את המשחק הזה ואולי אפילו פסלו לנו שער חוקי של מונס דאבור".

אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
חייב ניצחון על סלובניה. אנדי הרצוג אמש/יוסי ציפקיס

3.

איבוד הנקודות אמש קיצר את הדרך. אחרי אובדן של ארבע נקודות יקרות בבית מול סלובניה וצפון מקדוניה, לא נשאר שום דבר מלבד לטוס ללובליאנה ולנצח שם. זה יהיה קשה ואולי בלתי אפשרי, אבל התיקו אמש עשה סדר ברור ואי אפשר יהיה למשוך את האשליה מעבר ליום שני הקרוב אם הנבחרת לא תנצח. "נצטרך לטוס לשם ולעשות את מה שלא עשינו כאן בארץ", אמרו אמש שחקנים באוטובוס שהוביל את הנבחרת חזרה מבאר שבע למלון בהרצליה. "ואם לא ננצח את סלובניה, אז אפשר לסגור את הקמפיין הזה".

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
הרגיש את החלודה. מונס דאבור/יוסי ציפקיס

4.

לאנדי הרצוג היה חשוב לנצח את אוסטריה והוא עשה את זה בסטייל בזכות ערן זהבי. אי אפשר שלא להרגיש נעים בנוכחות של הרצוג. האיש משדר קלאסה וניחוח אירופאי משובח. אבל במבחן התוצאה גם הרצוג נכשל, לפחות עד כה. שתי תוצאות תיקו בישראל בבית ששתיים ממנו עולות ליורו 2020 זה מאזן דל מאוד. אי אפשר לקחת לו את הניצחון על אוסטריה, אבל בפולין לא היינו בכלל בכיוון ואת לטביה צריכים תמיד לנצח. הרצוג, ועל כך צריך להעריך אותו, הולך עם האמת שלו ולא משנה את דרכו אחרי כל משחק.

לא בטוח שהיו לו כלים יותר טובים להשתמש בהם וזה לא יהיה הוגן לשפוט אותו בדיעבד. תמיד אפשר היה לחשוב על שחקנים אחרים, אבל אין באמת שחקן ישראלי שעושה חייל הקיץ ונשאר מחוץ לסגל. אבל בכדורגל יש משחק ויש תוצאה ושם על המגרש נקבע הגורל והרצוג, בנקודת הזמן הזו, לא הצליח להביא לשינוי. "אל תספידו אותנו כל כך מהר", אמר אמש אחד השחקנים בנבחרת. "גם אחרי סלובניה בארץ לא האמנתם שאנחנו יכולים לנצח נבחרת כמו אוסטריה ונתנו להם ארבע. אם ננצח את סלובניה, כל התחושות שלכם ישתנו".

אריאן אדמי שחקן נבחרת צפון מקדוניה חוגג מול ישראל. רויטרס
השחקן התורן שהעניש אותנו במצב נייח. אריאן אדמי חוגג/רויטרס

5.

התוצאה בסלובניה תיכתב רק ביום שני בלילה, אבל מה שבטוח נהיה גם שם קרובים לספוג שער מכדור נייח. מדובר במחלה הכרונית של הכדורגל הישראלי ולא במקרה ספגנו את שער השוויון אמש באותה הצורה. זה קרה למכבי תל אביב הקיץ מול קלוז' ומול סודובה וזה קורה כמעט לכל נבחרת. כדור נייח חזק לרחבה בגובה הנכון יידע לייצר שער לחובת הכחול לבן. "הבעיה היא הרבה יותר עמוקה והיא נטועה ביסודות ובשורשים של בניית הבלמים שלנו", הסבירו אמש בהתאחדות לכדורגל. "זה הרי לא הגיוני שבכל פעם אנחנו נופלים בזה. כנראה שלא מלמדים כמו שצריך את הכדורגלן הישראלי הצעיר כיצד להתגונן מול הכדורים האלה שמוגבהים לרחבה".

מנור סולומון שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
נקודת האור הגדולה של הנבחרת. מנור סולומון/יוסי ציפקיס

6.

אף שהשחקנים ששלח אתמול לא בשיא בכושרם, הרצוג צפוי להרכיב כמעט את כולם גם ביום שני. היום ומחר יעבדו בנבחרת על התאוששות כדי שתשעה שחקנים לפחות ימשיכו להרכב גם בסלובניה. יונתן כהן כנראה יפתח כמגן שמאלי ואולי בירם כיאל יחזור להרכב על חשבון דור פרץ. מי שלבטח ימשיך באחד עשר הוא מנור סולומון שהיה מנקודות האור הבודדות של הנבחרת אמש. "מנור לא יסיים את הקריירה שלו בשחטאר ולא יחזור בקרוב לישראל", אמרו עליו אמש בנבחרת. "הילד הזה נועד לגדולות והוא יגיע לשם. מהערב הזה יש לנבחרת ישראל עוד שחקן התקפי שאפשר להישען עליו". בנבחרת ציינו לטובה גם את ההופעה של חאתם עבד אלחמיד שניסה להצטרף להתקפה בדקות הסיום ויצא למספר מיאוצים עם דריבל טוב מעמדת הבלם. גם אלי דסה לו אין בכלל קבוצה זכה למלים חמות על הופעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully