וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקצועית קבעה: אלי חכמון טעה פעמיים

26.8.2019 / 16:07

על פי הוועדה של איגוד השופטים, חכמון שגה בשליפת האדום לאמיר בן שמעון מקרית שמונה וטעה כשלא קיבל את המלצת שופט ה-VAR. יו"ר האיגוד רונית תירוש דורשת להעמיד את איזי שרצקי לדין בעקבות "השתחלותו בשופט"

פלייר מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי מאמן הפועל באר שבע ברק בכר/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

התגובות לאחר התיקו המאופס בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע

איגוד השופטים פרסם היום (שני) את החלטת הוועדה המקצועית בעקבות אירועי המשחק בין בני יהודה לעירוני קרית שמונה, שם גנב את ההצגה השופט אלי חכמון עם הרחקתו של אמיר בן שמעון במחצית הראשונה. הקריה נותרה בסופו של דבר בתשעה שחקנים והפסידה 2:1 לאחר ספיגה בדקה ה-98, שלוש דקות אחרי שהסתיימה התוספת שקבע חכמון תחילה.

הוועדה המקצועית קבעה כי חכמון טעה בהוצאת הכרטיס האדום הישיר לבן שמעון בגין "עבירת משחק חמורה". על פי הוועדה, מדובר ב"עבירת משחק חסרת אחריות", אשר דינה כרטיס צהוב. עוד נכתב כי "שופט ה-VAR (אוראל גרינפלד) המליץ בצדק לשופט לבחון את האירוע על גבי המסך. השופט (חכמון) טעה בשנית כאשר החליט לא לשנות את החלטתו לאחר שצפה בהילוכים החוזרים על גבי המסך.

השופט אלי חכמון שולף כרטיס אדום לעבר אמיר בן שמעון שחקן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
אלי חכמון עם הכרטיס האדום המדובר/קובי אליהו

רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים מסרה כי היא "מצפה מכל שופט להפעיל שיקול דעת ולתרום להרגעת המשחק, כך גם באשר לתוספת הזמן מעבר להחלטה הראשונית". בהתאם לזאת, ביקשה תירוש מהוועדה לבדוק את הסיבות והנימוקים להליך קבלת ההחלטות של השופט ולגבש המלצות לגבי השיבוצים העתידיים.

לגבי תגובת איזי שרצקי, אמרה תירוש כי על אף ההבנה הכנה לתסכול המוצדק שלו, היא רואה בחומרה רבה את השתלחותו בשופט. לאחר שיחה שניהלה עמו, הבהירה תירוש למר שרצקי כי לכל תלונה, מוצדקת ככל שתהיה, יש כתובת וזמן - תלונות על תפקוד שופט חייבות להימסר לוועדה המקצועית, אשר לה ורק לה יש את הכלים לבחון את התנהלותו ואת החלטותיו. מאחר ששרצקי נהג בדרך אחרת, תוגש נגדו תלונה לתובע ההתאחדות בדרישה להעמידו לדין משמעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully