וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט ה-VAR במשחק המרכזי בליגת העל יישב באולפן ולא באצטדיון

21.8.2019 / 10:22

רק במשחקים שישודרו בצ'רלטון יישבו שופטי הווידאו בניידות באצטדיונים. באיגוד טענו: "בליגה הספרדית כל שופטי הווידאו יושבים במדריד"

VAR - חצאי גמר גביע המדינה/וידאו: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

לראשונה בליגת העל, כל משחקי ליגת העל שייפתחו בסוף השבוע הקרוב ילוו על ידי שופטי הווידאו. כזכור, ה-VAR נכנס לשימוש בפלייאוף העליון של העונה שעברה, אם כי רק בשלושה משחקים מדי מחזור נעשה שימוש במערכת הווידאו. הפעם, כל שבעת המשחקים במחזור הפתיחה יתנהלו עם VAR.

בימים האחרונים סיימו באיגוד השופטים לבדוק את מערכות השמע שאמורות לקשר בין השופטים על כר הדשא לבין השופטים על המסכים. לוואלה! ספורט נודע כי רק במשחקים המשודרים בצ'רלטון (ארבעה במחזור) ימשיכו שופטי הווידאו לשבת בניידות שיהיו מוצבות באצטדיונים. לעומת זאת, במשחקים אשר ישודרו בערוץ הספורט (שלושה במחזור, כולל המשחק המרכזי), יגיעו שופטי הווידאו לחדרים סגורים באולפני הערוץ בהרצליה ומשם יפקחו על המשחקים ויעבירו את המסרים לשופטים על כר הדשא.

במשחקי גביע הטוטו ששודרו בערוץ הספורט נעשה פיילוט של בדיקת הקשר בין שופטי וידאו שישבו בהרצליה לבין השופטים במגרשים. ביום ראשון, באופן חד פעמי, תוצב ניידת בטדי לשופטי הווידאו במשחק המרכזי בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע, אולם לאחר מכן, כאמור, שופט הווידאו במשחק המרכזי יישב בהרצליה ולא במגרש.

באיגוד השופטים טענו הבוקר (רביעי) כי לא מדובר בפרט שאמור לייצר קושי. "בליגה הספרדית יושבים כל שופטי הווידאו בחדרים מיוחדים במדריד", נאמר באיגוד. "שופטים שנמצאים על כר הדשא בקאמפ נואו בברצלונה, נעזרים בשופטי וידאו שיושבים במדריד. מערכות הקשר עובדות מצוין וכך יהיה גם בליגת העל שלנו. הימצאות שופטי וידאו בהרצליה בזמן שהמשחק ישוחק בקרית שמונה, לא אמורה לייצר שום בעיה בקשר שבין שופט הווידאו לשופט על כר הדשא".

VAR מערכת ואר ליגת העל מנהלת הליגה. ברני ארדוב
בשעה טובה, כל משחקי ליגת העל יתנהלו עם VAR/ברני ארדוב

בכל הקשור לפרסום אמש כאן על כך שאוראל גרינפלד שובץ לשפוט במחזור הקרוב במשחק של מ.ס. אשדוד וזאת למרות התקרית המתוקשרת בינו לבין ג'קי בן זקן, במהלכה הטיח בו האחרון דברים חריפים בגינם הועמד לדין משמעתי, אמרו באיגוד: "מדובר בשיבוצים ראשונים של איתן תבריזי והוא קרוב לוודאי רצה לפתוח עונה חדשה בלי להתייחס למה שהיה בעונה שעברה או שלחילופין, הוא פחות שם לב לכך מאחר שבעונה שעברה הוא לא שימש כמשבץ ולא היה מעורב בבחירת שופטים לכל משחק.

"בכל מקרה, אוראל גרינפלד הוא השופט הבכיר בארץ ולא צריכה להיות מבחינתו שום בעיה ושום עניין עם אמירות שנאמרו בעונה שעברה. אוראל הוא מקצוען וככזה הוא ישפוט בצורה הכי מקצועית ובלי קשר למה שהיה מסביב".

באיגוד השופטים נמנעו בשנים האחרונות משינוי שיבוץ שופטים אלא אם מדובר במחלה או סיבת היעדרות אחרת ולכן לא רצו אמש לדון באפשרות של החלפת גרינפלד בשופט אחר.

עוד בוואלה!

הכל בגלל ה-VAR: כך נפל אחד ההימורים הכי מטורפים שראינו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully