וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתנחמו בבלומפילד? התקווה הגדולה של מכבי תל אביב לפני סודובה

15.8.2019 / 12:30

איך החזרה לאצטדיון הביתי תמתיק את הטעם המר במקרה של כישלון אירופי, למה מנספורד באמת מתכוון כשהוא אומר "לא טעינו", ומדוע דווקא הלכלוכים שדלפו מחדר ההלבשה הם התקווה לשינוי. לפני המשחק המכריע בליטא, טוכמן עם שלוש נקודות על הלך הרוח במכבי תל אביב

צילום: ניב אהרונוסון עריכה: אביב ארגז

1. למה מנספורד מתכוון כשהוא אומר: "לא טעינו"

חום מעיק של אוגוסט שרר ביום שני בצהריים. עופר רונן, דובר מכבי תל אביב, החנה את רכבו בחניה הצמודה ליד אליהו והמנכ"ל בן מנספורד שישב לצדו קפץ החוצה וצעד לעבר שער 11. כבר כמה שבועות שמכבי תל אביב מפעילה חפ"ק בחדר גדול ששכרה בהיכל. המינויים לעונה הקרובה נמכרים באינטרנט ובטלפון, אבל מכיוון שחוזרים לבלומפילד ויש הרבה שרוצים לבחור את המקום שאולי יהיה להם לכל החיים כמו בבית כנסת, מכבי תל אביב מאפשרת מפגש פרונטלי מול נציג מכירות שיושב עם מפת בלומפילד המחודש ומסמן את הכיסא הנבחר.

מנספורד נכנס לחלל הגדול בו ישבו המוכרים בחולצות כחולות והתעניין במספר המינויים שנמכרו. כמה אוהדים היו במקום והצטרפו ל-17 אלף שכבר רכשו מינויים עד אותו רגע. גם התקשורת הוזמנה. גם כדי לסקר את קידום המכירות של מכבי תל אביב, אבל גם כדי שמנספורד יוכל לדבר ולהרגיע. זה היה ארבעה ימים אחרי ההפסד הביתי הבלתי צפוי לסודובה ושלושה ימים לפני הגומלין בליטא הערב (חמישי, 20:00, ספורט 1). "יש לנו את אחד המאמנים הכי טובים באירופה". "הבאנו את אחד מחמשת השוערים הפנויים הכי טובים באירופה הקיץ". "אנחנו נוסעים לליטא כדי לעבור אותם". "לא עשינו שום טעות הקיץ". אלה היו רק חלק מההתבטאויות של מנכ"ל המועדון. המשפט האחרון הקפיץ לא מעט מבקרים בתקשורת. אדם שטוען אחרי שהודח על ידי קלוז' ואולי הערב על ידי סודובה, שהוא לא עשה שום טעות, אמור לעורר מיד אנטגוניזם. תהיות, סלידה, כעס בגין שחצנות.

אבל הדברים של מנספורד לא כוונו אל התקשורת או אל האוהדים. הם הובעו בצורה ישירה כדי שיעברו לאוזניים של השחקנים. "איזה מפקד אומר באמצע קרב שהוא טעה? איזה אדם שעומד בראש מערכת אומר באמצע מאבק שנעשו טעויות?", תהו השבוע במכבי תל אביב נוכח הביקורות כלפי מנספורד. "הרי אם מנספורד היה אומר 'טעינו', הוא היה נותן את כל הלגיטימציה וכל האליבי לשחקנים לבוא למשחק בליטא ולהפסיד. כי הרי אם המועדון מודה בטעויות שלו, יש לשחקנים סיבה מספיק טובה לא לעבור את סודובה. זה בדיוק מה שאסור היה לו לעשות. הוא היה חייב להגיד שמכבי תל אביב לא טעתה, מאמינה בשחקניה ובטוחה שהם יעברו. זה מה שאכן נאמר לאוזניים של השחקנים שצריכים לשחק במשחק החשוב הזה".

מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד. מערכת וואלה
"איזה אדם שעומד בראש מערכת אומר באמצע מאבק שנעשו טעויות?" מנספורד, השבוע/מערכת וואלה

2. בבלומפילד הייאוש נעשה יותר נוח

חזרה ליד אליהו ולמכירת המינויים. בהרבה מובנים, מכבי תל אביב משחקת הקיץ הזה בשלושה מפעלים. לשלב הבתים בליגת האלופות היא לא הגיעה, לשלב הבתים בליגה האירופית היא עלולה לא להגיע, אבל לשלב הבית בבלומפילד היא תגיע גם תגיע.

המעבר הזה הקיץ מנתניה ליפו, החזרה לבלומפילד, 20 אלף המינויים שיימכרו, הם סיפור לא פחות גדול במכבי תל אביב מאירופה. אם תרצו, זו הנחמה. יש כאלה שיקפצו ויאמרו כי מדובר בנחמת טיפשים, אבל גם אם יש בזה קצת מן האמת, אי אפשר להתנתק מהבאזז הענק שיש במכבי תל אביב סביב המינויים הרבים ושבירת כל השיאים. "זה לא רק הקטע הכלכלי", אומר גורם המקורב למועדון. "זה לא רק העניין שאם מכבי תל אביב תודח מהמפעלים האירופיים, יש לה הקיץ הכנסה ממינויים שתסגור חלק ניכר מההפסד הכספי שכרוך באי העפלה לשלב הבתים. כל המכירה וכל הטירוף סביב המינויים, באמת גורמות לשכוח קצת מהכישלון המקצועי שעלול לקרות".

זה מאוד מזכיר את הצריבה שהיתה אחרי ההפסד בחצי גמר גביע המדינה. במכבי התהלכו במשך זמן רב בתחושה קשה בעקבות ההדחה מול בני יהודה ואובדן האפשרות לטרבל, אבל ברגע שהאליפות היתה שם, בסוף היה מה שכיפר על התחושות הקשות. בלומפילד הקיץ בא בזמן הכי נכון ואם מכבי תודח מאירופה השבוע, ייקח זמן להתאושש אבל במחזור השני כשמכבי תארח בבלומפילד לעיני 25 אלף צופים, רובם מינויים, זו תהיה בהחלט חצי נחמה ראויה.

עוד בוואלה

דן פטרסקו בראיון: "מכבי תל אביב מוסרת מאה פעם, ובסוף לא בועטת"

לכתבה המלאה
אצטדיון בלומפילד פלייר. דני מרון
שלב בתים אחד הלך, השני בסכנה, אבל השלישי מפיח תקווה. בלומפילד המשופץ/דני מרון

3. "זה היה שבוע האימונים הכי טוב העונה"

"זה היה שבוע האימונים הכי טוב שלנו מתחילת העונה", אמר אמש אחד משחקני מכבי תל אביב בתום האימון המסכם במגרש של סודובה בעיר מאירמפולה בליטא שם יערך הערב המשחק. באבולוציה של קבוצת כדורגל במשבר מקצועי, תמיד יגיע הרגע בו לכלוכים ייצאו החוצה. זה יכול למוטט מועדון. זה יכול לגרום לו דווקא להתרומם. "כשהמוגלה יוצאת החוצה, אפשר להתחיל לטפל בה", אומרים תמיד.

האימונים השבוע היו בקצב גבוה, תכליתיים יותר. הרבה בגלל שכולם פתאום הרגישו שהם על הכוונת. אם המועדון הולך עם המאמן, השחקנים יודעים שאם הם יזייפו הם יחטפו. אז מוטיבציה גבוהה תהיה הערב ומשמעת טקטית אמורה להיות, אבל השאלה אם זה לא מאוחר מבחינת מכבי תל אביב והאם אפשר בעזרת אמביציה מיוחדת להעלים בעיות מקצועיות רבות שיש, מיוחד אם הקבוצה תהיה הראשונה שתספוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully