וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן פטרסקו בראיון: "מכבי תל אביב מוסרת מאה פעם, ובסוף לא בועטת"

15.8.2019 / 9:30

"מכבי תל אביב התמסרה שוב ושוב, אבל לא הייתה מסוכנת. היא לא מספיק תכליתית, ופגיעה בהגנה". אחרי שהדהים את סלטיק עם קלוז', דן פטרסקו מנתח את אלופת ישראל, תוקף את השיטה של אופ"א ומחכה לטלפון מאהובתו צ'לסי ("אם תגיע הצעה, אבוא ברגל"). ראיון מיוחד

פלייר מכבי תל אביב: איביץ' אחרי ההפסד לסודובה/עריכה: ניב מעוז

"החלום הגדול שלי הוא לאמן את צ'לסי. אם תגיע הצעה, לא אתפוס מטוס ללונדון. אבוא ברגל". דן פטרסקו הוא הגיבור של השבוע בכדורגל האירופי. מאמן קלוז' הרומנית הדיח ביום שלישי את סלטיק בגלזגו אחרי שריסק שבועיים קודם את מכבי תל אביב. את הראיון קיימנו אמש (רביעי) כשנחת בקלוז' מסקוטלנד. על המסך שלו רצו צ'לסי וליברפול בסופר קאפ האירופי, ופטרסקו לא מסוגל לפספס משחק של הבלוז. "לבתי השנייה קראתי צ'לסי", הוא מציין. "את התקופה ששיחקתי בלונדון במועדון הזה אני לא יכול לשכוח ואני לא רוצה לשכוח. אחרי למעלה מעשר שנים שאני מאמן, אני לא מתבייש לומר שאני מחכה שיבוא גם הטלפון מלונדון".

דן פטרסקו מאמן קלוז'. רויטרס
פעם שנייה שמגיע לסקוטלנד ומנצח עם ארבעה שערים. דן פטרסקו חוגג בגלזגו/רויטרס

בטוח שהמניות שלך עלו אחרי שהדחתם את סלטיק. בבריטניה מדברים על זה כבר 24 שעות.

"אני יודע היטב מה אומרים ומכיר את התקשורת הבריטית. היו לי בעבר הצעות מקריסטל פאלאס, משפילד וונסדיי ומנוטינגהאם. זה לא הסתדר לי אז כי היו לי חוזים מצוינים ברוסיה ובסין. אני מחכה להצעה הנכונה ואני מקווה שהיא תגיע. אם זה יהיה מצ'לסי, זה יהיה חלום שמתגשם".

איך עשיתם את זה?

"זה הכול של השחקנים. אני בסך הכול מאמן אותם. לשמחתי זו פעם שנייה שאני מגיע לסקוטלנד עם קבוצה ומנצח עם ארבעה שערים. לפני עשר שנים הגעתי עם אוניראה הרומנית וניצחנו את גלזגו ריינג'רס 1:4".

לא נתנו לכם סיכוי לעבור את מכבי תל אביב והנה אתם אחרי שהדחתם את סלטיק עם הכרטיס לפלייאוף ליגת האלופות.

"לא הייתה צריכה להיות שום סיבה לזלזל בקלוז'. גם אם לא היינו פייבוריטים על ידי רבים, זו עדיין אלופת רומניה וקבוצה חזקה".

עוד בוואלה!

אלחמיד זכה למחמאות למרות ההדחה, פטרסקו: "סתמתי לכולם את הפה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן נגד קלוז'. ברני ארדוב
"למכבי תל אביב שחקנים מאוד איכותיים, אבל אני גם חושב שיש לה בעיות בהגנה". יונתן כהן מול קלוז'/ברני ארדוב

בוא נדבר על מכבי תל אביב, אותה למדת היטב. יש לה הערב משחק מול סודובה. מה הבעיה שלה כרגע לדעתך?

"מכבי תל אביב מחזיקה בשחקנים יותר טובים מאשר אלה של סודובה ולכן זו תהיה הפתעה מבחינתי אם היא תודח. אני חושב שמכבי תל אביב מתמסרת היטב ושולטת בכדור, אבל היא צריכה להיות יותר תכליתית. נגדנו מכבי תל אביב התמסרה שוב ושוב, אבל לא היתה מספיק מסוכנת. החזקת כדור לא שווה אם אתה לא מסכן את השער".

כשהכנת את קלוז' למכבי תל אביב, מה הגדרת לשחקנים שלך כמפתחות לניצחון?

"אני חושב שיש למכבי תל אביב שחקנים מאוד איכותיים, אבל אני גם חושב שיש לה בעיות בהגנה. למכבי תל אביב יש את אותה בעיה שיש לסלטיק. לשתיהן יש שחקני התקפה מאוד טובים, אבל בעיות בהגנה. אין לי ספק ששחקני ההתקפה של סלטיק יהיו שווים בעתיד הרבה כסף. הבעיה בהגנה של מכבי תל אביב היא בעיקר בכדורים הנייחים. אני שיחקתי באנגליה ושם משחקים כל הזמן לשער. בשביל מה למסור מאה פעם אם אתה בסוף לא בועט לשער? אני אוהב שלוש מסירות ובעיטה".

וידאר קיארטנסון ששיחק במכבי תל אביב מעריך אותך מאוד אחרי שהיה חניך שלך בסין.

"וידאר בחור יוצא מן הכלל ושחקן נהדר. אני שמח שהוא דיבר עליי דברים כל כך חמים. תאמין לי שכאשר אקבל הזדמנות במועדון גדול באירופה ובמיוחד באנגליה, אני אעשה עבודה טובה. בכל מקום בו עבדתי עשיתי עבודה טובה".

מאמן קלוז' דן פטרסקו. ברני ארדוב
מכבי תל אביב לא הייתה מספיק מסוכנת. דן פטרסקו במשחק בנתניה/ברני ארדוב

עכשיו מחכה לכם סלביה פראג בפלייאוף ליגת האלופות.

"סלביה פייבוריטית. היא שיחקה נגד צ'לסי וכבשה הרבה שערים. בכל הסיבובים היינו אנדרדוג. הבעיה שלי היא שצריך לעבור כל כך הרבה סיבובים כדי להגיע לליגת האלופות. איך יכול להיות שאלופת רומניה תעבור ארבעה סיבובים כדי להגיע לליגת האלופות? זה נשמע הגיוני? למה שאלופת ישראל תצטרך לעבור ארבע אלופות, או במקרה של הקיץ הזה שלוש אלופות, כדי להגיע לשלב הבתים? קלוז' צריכה לעבור את אסטנה, מכבי תל אביב, סלטיק וסלביה פראג כדי לעלות לשלב הבתים. זה לא נורמלי. האלופות צריכות להיות כל הזמן בשלב הבתים. אופ"א צריכה לשנות את החוקים. אני יכול להבין אם צריך לעבור קבוצה אחת, אבל ארבע?".

תבוא לאמן יום אחד בישראל?

"אני לא פוסל את ישראל. זו מדינה נהדרת. אבל אני בקלוז' וטוב לי. בעתיד הכול יכול להיות".

דן פטרסקו במדי צ'לסי, 1999. GettyImages
מחכה לטלפון מלונדון. דן פטרסקו בימיו כשחקן צ'לסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully