וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יאניוטיס לא יגמור כמו אנסטיס": מכבי תל אביב מביעה אמון בשוער היווני

6.8.2019 / 15:00

למרות הפתיחה המקרטעת, במכבי תל אביב משוכנעים: יאניוטיס הוא שדרוג אחרי מכירת ראיקוביץ'. השחקנים בוטחים בו ("יש לו הכל"), מאמן השוערים בטוח שבקרוב הוא יוכיח למה איביץ' בחר דווקא בו, וגם החזרה של סבוריט מעודדת: "זה לא ייגמר בפלופ"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי ההדחה מול קלוז'

על אף שהיה לו חלק מכריע בספיגת שניים משלושת השערים שחטפה מכבי תל אביב בצמד המשחקים מול קלוז', במכבי תל אביב מביעים אמון באנדראס יאניוטיס והוא ימשיך לעמוד בשער הקבוצה מול סודובה הליטאית ביום חמישי בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. השוער היווני יודע את חלקו בשערים ובעיקר בשער השני שספגה מכבי תל אביב מול קלוז' בנתניה, אבל במכבי תל אביב משוכנעים שמדובר בצירוף מקרים ובמזל רע של התחלה ולא בליקויים בעבודת השוער.

המאמן יוסי מזרחי, לשעבר שוער נבחרת ישראל, ניתח השבוע את השער השני שספג יאניוטיס בנתניה. "להערכתי הכדור פגע בו בזרוע ולכן הוסט לרחבה ולא הצדה", אומר מזרחי. "כשהתאמנתי אצל עמנואל שפר בנבחרת ישראל הוא היה צורח עליי אם היו בועטים לי כדור משמונה מטר והייתי הודף אותו למרכז הרחבה. הכדור הגיע ליאנויטיס ממרחק של 20 מטר ולכן היה לו זמן להגיב ולהדוף הצדה, אבל מכיוון שהכדור פגע בזרוע ולא בכף היד הוא ניתז למרכז הרחבה ומשם לא היה לו כבר מה לעשות מול הריבאונד".

שוער מכבי תל אביב אנדראס יאניוטיס. ברני ארדוב
"צריך משחק אחד עם שער נקי והביטחון יחזור אליו". יאניוטיס/ברני ארדוב

במכבי תל אביב משוכנעים על סמך האימונים של יאניוטיס שהוא שוער מצוין ושהעמדה הזו שודרגה אחרי שפרדראג ראיקוביץ' נמכר. מאמן השוערים היווני חריסטוס קלפקיס, שאימוניו עם ראיקוביץ' העלו את רמתו בשנה שעברה וסייעו למכירתו לצרפת, בטוח בשיחות פנימיות שבתוך זמן קצר יאניוטיס ייכנס לכושר משחק טוב יותר, יחזיר לעצמו את הביטחון ויוכיח מדוע מכבי תל אביב סגרה איתו על חוזה ארוך טווח כבר לפני מספר חודשים. "יאניוטיס צריך משחק אחד עם שער נקי והביטחון יחזור אליו", אמרו הבוקר (שלישי) שחקנים במכבי תל אביב. "באימונים רואים שמדובר בשוער ברמה גבוהה מאוד. באמת שיש לו הכל. משחק גובה, משחק רגל, אינסטינקטים, אומץ. הוא שוער טוב אבל צריך לזכור שהוא לא שיחק חצי שנה לפני שהוא הגיע, וכבר אחרי שלושה שבועות איתנו הוא היה צריך לעלות למשחק כל כך חשוב מול קלוז'".

במכבי תל אביב מספרים שאת ההחלטה להביא את יאניוטיס קיבלו ולדאן איביץ' וחריסטוס קלפקיס כבר בחודש דצמבר, במהלך העונה החולפת, אחרי שהיה ברור להם שמכבי תל אביב תעשה הכל כדי למכור את פרדראג ראיקוביץ' הקיץ. "מי שאומר שהיה צריך להשאיר את ראיקוביץ' ושמכבי תל אביב טעתה לא מבין את הסיטואציה", טוען גורם שהיה מעורב בפרטים. "ראיקוביץ' טען לכל אורך העונה שעברה שבסופה הוא רוצה לעזוב. הוא הבהיר את זה לאורך כל הדרך. הוא לא היה מסכים בחיים להאריך חוזה ובמקרה כזה היה חייב ללכת על מכירה בכל מחיר אחרת בעוד שנה הוא היה שחקן חופשי ומכבי תל אביב לא הייתה מקבלת עליו יורו אחד. בסופו של דבר מכבי תל אביב מכרה את השוער שלה במיליונים וצירפה שוער בהעברה חופשית. זו עסקה טובה. נכון שלמזלה הרע של הקבוצה בשני המשחקים הראשונים שלו, הוא היה מעורב בספיגת שני שערים קריטיים ובשער השני כאן בארץ הוא לבטח אשם, אבל אסור גם לשכוח שראיקוביץ' בעצמו חווה כמה משחקים ממש לא טובים ברגעים הקריטיים. כשהוא ספג את השער מיובל אשכנזי בחצי גמר הגביע מול בני יהודה רק לפני ארבעה חודשים, אמרו שהוא צילם את הכדור ולא זז לבעיטה. לכולם יש זיכרון קצר. ראיקוביץ' בהתחלה לא היה שוער יותר טוב מיאניוטיס. גם ההקבלה לאנסטיס והעובדה ששניהם יוונים לא תורמת ודאי לשקט של יאניוטיס והוא בטח יודע מה אומרים. בסופו של דבר הזמן יגיד את שלו ובטוח שלמכבי תל אביב תהיה סבלנות הרבה יותר גדולה ממה שהייתה לבאר שבע עם אנסטיס".

עוד בוואלה!

אביב בושינסקי בראיון: "הסתכלו על גולדהאר כמו אידיוט, צחקו שאין לו מושג"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. דני מרון
קיבל את ההחלטה כבר בשנה שעברה. איביץ' מאמין/דני מרון

יאניוטיס יעלה מחרתיים למשחק מול סודובה כשהוא יודע שכל העיניים עליו ושהוא ספג ביקורת מפרשנים מקומיים בימים האחרונים. "הוא לא טיפש", אומרים במכבי תל אביב. "כל שחקן כדורגל, בטח שמגיע למדינה זרה, יודע שאחרי משחק לא טוב ידברו עליו". היווני יקבל לצדו את אנריק סבוריט שהיה מאוד חסר לו מול קלוז'. סבוריט הוא הזר הכי טוב שהגיע בעונה שעברה למכבי תל אביב, וייתכן שבשער שכבשה קלוז' ברומניה, הוא היה יכול לעזור ביירוט הכדור שעלה באוויר. "לשוער אין אף מציל מאחור שיעזור לו", חוזרים במכבי תל אביב על הקלישאה. "שחקנים אחרים לא שיחקו טוב מול קלוז' ועשו טעויות, אבל הם לא היו האחרונים. צריך לקוות שאנדראס יעבור את המשחק הזה בשלום ובעיקר שלא יספוג כדי להרים את הביטחון שלו. יאניוטיס לא יגמור כמו אנסטיס. זה לא ייגמר בפלופ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully