וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דן פטרסקו נמצא מעל ולאדן איביץ' לפחות בדרגה אחת"

30.7.2019 / 12:50

העיתונאי הישראלי-רומני בנו דוד מנתח את יחסי הכוחות לקראת הגומלין בין מכבי תל אביב לקלוז': "הקרב הוא בין מזג האוויר הישראלי לניסיון של קלוז' ושל פטרסקו"

צילום: דני מרון, עריכה: טל רזניק

רק עיתונאי רומני אחד, שדר רדיו, הגיע עם קלוז' למשחק הערב (שלישי, 20:00, ספורט 4) נגד מכבי תל אביב בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. אבל בישראל מתגורר כבר עשרות שנים העיתונאי הוותיק בנו דוד שמדווח במקביל מישראל ומרומניה כחבר מערכת העיתון הרומני gazeta sporturilor.

מפגש של קבוצה רומנית מול קבוצה ישראלית כל שכן כאשר הנבחרות הלאומיות נפגשות, הופך את דוד לכתובת קבועה למידע על הכדורגל הרומני. יש לו הערכה גדולה למאמן קלוז' דן פטרסקו, שיהווה אתגר גדול עבור ולאדן איביץ' לו יש 10 שנות אימון פחות משל הקולגה הרומני עתיר הניסיון.

מכבי תל אביב סיימה את המשחק בקלוז' בתחושת פספוס על כך שלא כבשה שער חוץ שהיה מקל עליה לקראת הערב. מה התחושות בקלוז' אחרי המשחק הראשון?

"דן פטרסקו עקב היטב אחרי מכבי תל אביב ומשחקיה הביתיים. הוא צפה במשחקים מהעונה שעברה והוא יודע שבנתניה מכבי תל אביב תיראה אחרת לגמרי מאשר בקלוז'. ברומניה מדברים הרבה על הקהל של מכבי תל אביב. אני חושב שאפילו נסחפו קצת בקלוז' כשקראו למכבי תל אביב נבחרת ישראל בטענה שיש למכבי הרבה שחקני נבחרת. היו למכבי תל אביב דקות טובות מאוד במחצית השנייה אחרי שדור מיכה וניק בלקמן נכנסו ולכן הרומנים חוששים".

עוד בנושא

למחוק את המספר 15 משלטי החילוף: האם דור מיכה מתפספס?
מכבי תל אביב דרוכה: "היינו צריכים את המשחק הזה כדי להתניע"
פטרסקו "מכין הפתעה לאיביץ'". בקאלי: "100 אחוז שקלוז' תעבור"

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. דני מרון
לקלוז' יש יתרון? איביץ'/דני מרון

אבל התחושה היא שהם מרגישים מאוד בטוחים. אובידיו הובאן אמר שהם פייבוריטים.

"היו התבטאויות מנוגדות לדן פטרסקו. דן פטרסקו הוא טקטיקן בחסד ומהרגע שהמשחק הראשון הסתיים הוא נקט בטקטיקה של להרדים את מכבי תל אביב כמו את כל היריבות שלו. הוא אמר שמכבי תל אביב קבוצה איכותית מאוד ושיש לה יתרון. שאלנו אותו אחרי המשחק הראשון ברומניה: 'על מה אתה מדבר?' אז הוא השיב שלהם יש משחק ליגה באמצע ולמכבי תל אביב אין. הוא דיבר על זה שההתאחדות ומנהלת הליגה שלהם לא מתחשבות בהם".

איביץ' התלונן על אלוף האלופים מול בני יהודה ופטרסקו על משחק הליגה מול דינמו בוקרשט בשבת האחרונה?

"בדיוק. הוא אמר שהוא כבר לא יודע איזה יום היום ומול מי הוא צריך לשחק. הוא איש מאוד ססגוני. פטרסקו בעל ניסיון רב. יש לו יכולת להרדים את היריב ולגמור את המשחק בדקות האחרונות".

מה תהיה תכנית המשחק שלו?

"הוא ישחק מאוד מבוקר כמו שמכבי תל אביב התחילה במחצית הראשונה שם. אבל הוא גם ישים דגש על ההתקפה וזו הסיבה שהוא לקח את ג'ורג'ה צוקודאן המסוכן. הוא היה מלך השערים של הליגה אשתקד, אבל משחקו האחרון היה ב-6 ביולי באלוף האלופים. באותו משחק הוא שיחק רק 14 דקות".

עוד בוואלה!

פטרסקו "מכין הפתעה לאיביץ'". בקאלי: "100 אחוז שקלוז' תעבור"

לכתבה המלאה
חלוץ נבחרת רומניה גאורגה צוקודאן. GettyImages
הנשק של פטרסקו. ג'ורג'ה צוקודאן/GettyImages

תהיה תחרות קשה לאיביץ' על הקווים.

"אני מעריך מאוד את פטרסקו. הוא זכה באליפות היסטורית עם אוניראה בה אימן גם רוני לוי. הוא הצליח להוציא שמונה נקודות בליגת האלופות. הוא אימן בקרסנודאר ובדינמו מוסקבה. הוא מאמן מאוד ערמומי שמפעיל הרבה לחץ על שופטים. יש לו יתרון על איביץ' לפחות בדרגה אחת. אני מאמין שהוא יילך על תיקו ויש לו את כל הכלים לכך. יש לו שחקנים מבוגרים עם הרבה ניסיון אירופי. אני לא חושב שיש למכבי תל אביב שחקנים עם ניסיון אירופי כזה".

נראה שבכלל לא תופתע אם קלוז' תעלה.

"ראשית אני מאוד רוצה שמכבי תל אביב תעלה, אבל קלוז' משוכה קשה מאוד ומי שחושב שיהיה קל למכבי הערב, לא יודע על מה הוא מדבר".

מה היתרון של מכבי תל אביב?

"מזג האוויר. מזג האוויר החם והלח באיצטדיון בנתניה אמור לעזור למכבי תל אביב. לרומנים יהיה קשה מאוד עם החום הזה וזה צריך להיות יתרון. הקרב הוא בין מזג האוויר הישראלי לניסיון של קלוז' ושל פטרסקו. גם הקהל של מכבי תל אביב ייתן לה יתרון. עוד יתרון לקלוז' הוא בכושר המשחק ובכושר הגופני. הם משחקים כבר במחזור השלישי בליגה ברומניה וזה חשוב. יש גם פרט פיקנטי שיכול לעזור לרומנים. צוקודאן כבר כבש בנתניה במשחק בין נבחרת ישראל לרומניה בחודש מארס אשתקד. הקפטן צ'יפריאן דאק אמר שהם חייבים לשחק אגרסיבי מהרגע הראשון וזה שחקן שהיה בשאלקה 04. הם מתכוננים היטב למשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully