וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החמדנות תהרוג לו את הקריירה": מה עומד מאחורי הסכמת בייל לעבור לסין?

למה בחר בכסף ולא באתגר מקצועי, איך זה קשור למצבו המשפחתי, ומהו הלקח שלמד מהתקופה בריאל: הכוכב סופג ביקורות חריפות על ההחלטה לעבור ל"בית הקברות" בסין, אבל הוא בטוח שיש לו סיבות מספיק טובות

עריכת וידאו: מתן חדד

זה עדיין לא רשמי, אבל כל הסימנים מראים שגארת' בייל בדרך למעבר סנסציוני לג'יאנגסו סונינג, שתהפוך אותו לשחקן היקר בעולם עם משכורת שבועית של 1.1 מיליון יורו. הכוכב הוולשי, שיעזוב את ריאל מדריד אחרי שש שנים, כבר סיכם את כל תנאיו האישיים בקבוצה המדורגת במקום השישי בליגה הסינית, ולמרות שעדיין יש פערים במשא ומתן בין ג'יאנגסו לבלאנקוס, בכלי התקשורת המרכזיים בספרד ואנגליה משוכנעים שהעסקה תצא לפועל.

מטבע הדברים, המעבר של בייל לליגה הסינית, שבעיני רבים לא נחשבת מספיק תחרותית, גוררת ביקורות רבות. ב"מארקה" הגדירו אותו אמש בטור דעה חריף כ"חמדן", וטענו ש"החמדנות תהרוג לו את הקריירה. היתה לו אפשרות לעבור לליגה האנגלית או הגרמנית ולהוכיח לזינדין זידאן שהוא טעה לגביו, אבל הוא בחר בכסף על פני הקריירה".

עוד בנושא

גארת' בייל סיכם בג'יאנגסו סונינג הסינית, ירוויח 22 מיליון יורו בעונה
בעקבות המעבר של בייל: 10 השחקנים בעלי המשכורת הגבוהה בעולם
בגלל "טכנולוגיה של המוסד": שחקני ריאל מנעו החתמה של מאמן כושר

שחקן ריאל מדריד גארת' בייל. רויטרס
לא למד ספרדית, אז מה לגבי מנדרינית? גארת' בייל/רויטרס

ב"מירור" האנגלי ניסו לשפוך אור על המניעים של בייל, שעדיין רק בן 30 ועוד יש כביכול כמה שנים טובות לפני שיעבור את השיא. לטענת "מירור", המעבר של בייל לסין נובע בראש ובראשונה מסיבות משפחתיות: בחודש שעבר הוא התחתן, לאחרונה התרחבה המשפחה ונולד לו ילד שלישי, ולכן - מתוך רצון לפרנס את משפחתו עד כמה שניתן - קיבל החלטה כלכלית בידיעה שזה עשוי לפגוע בו מקצועית.

"ההצעה הזו היתה טובה מדי מכדי לוותר עליה", צוטט ב"מירור" מקורב לוולשי. "היתה דילמה קשה, אבל גארת' כבר נמצא בצד הלא נכון של גיל 30, והוא רוצה להרוויח כמה שיותר בשנים שנשארו לו. לשחק בליגה הסינית זו הקרבה שהוא מוכן לעשות בשביל להרוויח יותר ממיליון יורו בשבוע".

בייל הפיק לקחים מהקדנציה בריאל מדריד שבמהלכה לא התאקלם לחלוטין מבחינה תרבותית וחברתית, ולכן החליט שהפעם - אם העסקה אכן תצא לפועל - יעבור לסין לבדו, בזמן שאשתו ושלושת ילדיו יחזרו לאחוזה המשפחתית בויילס.

"אחרי הכל, גם בספרד משפחת בייל לא ממש התאקלמה. אז על התאקלמות בסין הם מוותרים מראש", אמר המקורב למשפחה. "לעבור עם שלושה ילדים לסין יהיה שוק תרבותי גדול מדי. בייל ובת זוגו לא למדו ספרדית בזמן שהתגוררו בספרד, אז בטח שלא ילמדו מנדרינית. הוא גם לא חובב גדול של אוכל סיני, אבל הוא מתפשר למען המשפחה".

עוד בוואלה!

הכנה: אתלטיקו מדריד דרסה 3:7 את ריאל מדריד

לכתבה המלאה
שחקני טוטנהאם, מוסא דמבלה, גארת' בייל. GettyImages
"אם תבוא רק בשביל הכסף ותנעל את עצמך במלון כל היום, זה לא יעבוד". מוסא דמבלה עם בייל/GettyImages

אבל לא בטוח שהגישה הזו תשתלם לבייל, ויש מי שכבר מזהיר אותו מפניה. מוסא דמבלה, ששיחק עם בייל בטוטנהאם וחבר לערן זהבי בגוואנגז'ו R&F בינואר האחרון, אמר היום ל-BBC בהתייחס לבייל ש"מי שבא לכאן אך ורק בשביל הכסף מתקשה מאוד. אם אתה לא רוצה ליהנות מהחוויה ונועל את עצמך במלון כל היום, זה לא יעבוד. אם תגיע לכאן ותחשוב שהכל שטויות חוץ מהכסף, תסבול מכל רגע. אם תגיע בראש פתוח, זו תהיה חוויה נהדרת".

מצד שני, דמבלה ציין ש"גארת' יכול להצליח בגדול כאן. הוא שחקן ענק, ובסין מחפשים בדיוק שחקנים כמוהו. רוצים שחקנים שיודעים לייצר מהלכים יש מאין, שחקנים עם דמיון ויצירתיות. הם לא אוהבים שחקנים שמתמסרים מצד לצד ולא באמת עושים את ההבדל, גם אם הם מאוד יציבים. וגארת' מסוגל לעבור שלושה שחקנים ולהבקיע, אז לא תהיה לו שום בעיה להסתדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully