וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אול אין: משה חוגג איים "לפרק הכל" במאבק בגזענות בבית"ר ירושלים

26.7.2019 / 7:00

תכנון תביעות במיליונים, איום לא להעביר את הקבוצה בבקרה עד לפירוק והגעה עד לשר גלעד ארדן. משה חוגג שם הכל על כף המאזניים במטרה להשיג את ההצהרה המיוחלת של לה פמיליה. על החשש מ"הבושה הכי גדולה" והדף החדש בין בעלי בית"ר לארגון האוהדים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. אם חוזרים אחורה, נקודת הרתיחה בין משה חוגג ללה פמיליה החלה עם ההודעה על רכישת עלי מוחמד ממכבי נתניה והסיכום עמו. ההודעה של ארגון האוהדים לפיה הם בדקו והשחקן נוצרי וכמו כן יבקשו לשנות את שמו הרתיחה את חוגג. היו כאן שני נדבכים - הראשון הוא הנזק התדמיתי שנוצר. חוגג הבהיר באותם ימים לראשי הארגון כי נגרם נזק גדול, ספונסר משמעותי של מיליונים איתו ניהל מגעים נסוג, ואיים שיתבע אותם אישית וכמו כן שורה של אוהדים נוספים על הנזק שנגרם למועדון.

מעבר לכך, השחקן בכלל לא היה חתום עדיין, הרעשים עשו את שלהם, מוחמד ואשתו נלחצו והשהו את החתימה על החוזה במשך שבועיים, וגם כשחזרו לניהול המשא ומתן על החוזה דרשו סעיפים שיאפשרו לו להשתחרר במידה ויסבול מגזענות. הדבר הלחיץ מאוד את ראשי בית"ר, שידעו שגם ללא הסעיפים שדרש בחוזה, אם יסבול מגזענות מוחמד היה יכול לבדוק אופציה להשתחרר דרך המוסדות האירופאיים.

חוגג אמר לאנשי בית"ר: "זה הרבה מעבר לכסף ששילמתי עליו, אם הוא מחליט לא להגיע זאת הבושה הכי גדולה שיכולה להיות למותג, אין נזק גדול מזה". מאחורי הקלעים שלח חוגג הודעות תמיכה והרגעה לשחקן, יוסי בניון שוחח עמו באופן קבוע וכולם נלחמו על מנת שינחת בישראל ויחתום על החוזה. ברגע שמוחמד נרגע והחליט לנחות בישראל ולחתום נשמו בבית"ר לרווחה.

עוד בנושא
משה חוגג ל-CNN: "אם האוהדים ייצאו למלחמה, הם יפסידו"
רוני לוי אחרי חזרת בית"ר לישראל: "צריכים חיזוק בכמה עמדות"
חוגג ללה פמיליה: "תודיעו שתקבלו כל שחקן, או שגמרתי איתכם"

פלייר בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם נציג לה פמיליה גיא ישראלי. יוסי ציפקיס
"אם צריך, אני אשים כל סכום ואביא את טואטחה". חוגג ונציג הארגון/יוסי ציפקיס

2. ואז הגיע אימון הפתיחה. בחישוב של הסכום ששולם למכבי נתניה ולסוכניו של השחקן, הקשר עלה לבית"ר ירושלים קרוב ל-2 מיליון דולר. על רקע הקריאות "מוחמד מת" חוגג ראה את כל העסקה הגדולה שביצע יורדת לטמיון. הוא נפגש עם אלי אוחנה ומוני ברוש ואמר להם לחפש בעלים חדש במקומו. בלה פמיליה אמרו לחוגג כי נתנו הוראה לאנשים שלהם לא להתעסק במוחמד, הבעלים אמר להם שאם זה כך שיוציאו מיידית הודעת התנצלות ושיבהירו שהם מגנים את הקריאות "מוחמד מת" אחרת הוא יחל בשורת תביעות על הנזקים שנגרמים לו, תביעות של מיליונים. ברגע של עצבים גם חוגג אמר: "אם צריך, אני אשים כל סכום ואביא את טואטחה".

בלה פמיליה היו חלוקים בנוגע לתגובה, אך בשורה התחתונה הם לא הסכימו להוציא את ההודעה שביקש. כאן משה חוגג התהפך. הוא ירד מתחת לרדאר ליומיים-שלושה אך הבהיר לכל אנשי בית"ר שהוא יוצא למלחמה על מנת לנקות כל מה שקשור לארגון האוהדים מהיציע. וזה לא נגמר כאן. במקביל הוא ביקש שיחות עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, היחידה לוועדת אלימות וגזענות, משטרת ירושלים וראשי ההתאחדות במטרה לקבל גב מלא לקראת המלחמה אליה התכוון לצאת.

עוד בוואלה!

משה חוגג: "צריך להוקיע את הגזענות תמיד, שכחנו מה קרה לפני דור?"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים עלי מוחמד. דני מרון
חוגג איים: "אם הוא מחליט לא להגיע זאת הבושה הכי גדולה שיכולה להיות למותג, אין נזק גדול מזה". מוחמד/דני מרון

3. המון לחצים היו על חוגג לרדת מהעץ ולא לגרום לעונה של בית"ר להתרסק. אחרי שנרגע מעט הוא הסכים לתת צ'אנס נוסף אבל דרש באופן חד משמעי הודעה ברורה - גינוי לאימון הפתיחה, מלחמה בגזענות וקבלת כל שחקן מכל דת או גזע. חוגג לא בחל באמצעים. מבחינתו זה היה הכל או כלום. באחד השלבים הוא גם הבהיר לאנשי בית"ר כי מבחינתו אין לו בעיה לפרק את כל העסק. "גזענות לא תהיה כאן, אם צריך אני לא מעביר תקציב בבקרה ותעשו מה שאתם רוצים עם הקבוצה", הבהיר הבעלים. הוא הלך עם זה עד הסוף, גם בשיחות האוהדים, עד הקצה, הכל או כלום. זה היה מבחינתו מותג ללא גזענות או מותג שאין לו יותר ערך ולא יוכל להגיע להתקדם למקום רציני.

באותן הטונים התקיימה הפגישה אתמול בלילה (שבין רביעי לחמישי). חוגג חזר על כך שמבחינתו זה ייהרג ובל יעבור: או שיוצאת הודעה מאוד ברורה עם כל הדרישות שלו, או שמתחילה מלחמה שאין ממנה דרך חזרה. בלה פמיליה כבר מזמן הסכימו לגנות את אירועי אימון הפתיחה אך אתמול עוד התבוססו עם עצמם באיך להעביר את כל הנושא של שחקן מכל דת. אין להם הסכמה גורפת של כל חברי הארגון, והדבר עוד צפוי לייצר להם בעיות, אך נכון לשלב זה בית"ר הרוויחה את השקט היחסי שרצתה ביחסים בין חוגג לאוהדים.

למען הסר ספק, חוגג עצמו אוהב את התדמית הלאומית-ימנית-פטריוטית של בית"ר, באיזשהו מקום היא מאוד מייצגת אותו. הוא רק לא מוכן שזה יתערבב עם גזענות וחושב שאפשר לייצר קבוצה עם זהות מאוד ברורה ללא גזענות. כרגע הוא הרוויח קצת שקט. כמה זה יחזיק? ימים יגידו.

אוהדי בית"ר ירושלים במפגן תמיכה לכבוד משה חוגג, עלי מוחמד. ברני ארדוב
או שיוצאת הודעה מאוד ברורה עם כל הדרישות שלו, או שמתחילה מלחמה שאין ממנה דרך חזרה. חוגג איים/ברני ארדוב

4. ויש גם קבוצת כדורגל להתעסק בה. ביום ראשון תחל בית"ר את השתתפותה במסגרת גביע הטוטו, נגד נס ציונה בטדי. כל שחקני הקבוצה אמורים לעמוד לרשותו של רוני לוי. מי שאמור לעבור ביום ראשון באופן סופי זהו עלי מוחמד, שהעברתו ממכבי נתניה לא בוצעה בשל סכום כספי שהשחקן אמור לקבל מקבוצתו הקודמת. יש לציין כי בגביע הטוטו יכולים לשחק כל אילו ששיחקו בקבוצה בעונה שעברה גם במידה ולא עברו בבקרה ושחקן נוסף יכול להירשם כנבחן. המועדון, הבעלים, השחקן והאוהדים מוכנים לצאת לדרך חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully