וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבשת לא ישנה: ההתחזקות המטאורית של היורוליג במהלך הקיץ

הנהירה מה-NBA, הירידה במספר הנטישות, חוזי העתק והשחקנים הבכירים שנשארו פנויים. אחרי עוד החתמה נוצצת בשוק היורוליג הסוער, ניסינו לעשות סדר - עד כמה המפעל הבכיר ביבשת נעשה עוצמתי, ולמה

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי שבאיירן מינכן הודיעה היום (חמישי) רשמית על ההחתמה הנוצצת של גרג מונרו, כבר אפשר להתייחס לכך כמגמה: יותר ויותר שחקנים עם רקורד מוכח ב-NBA עוברים לאירופה, ויהפכו את היורוליג בעונה הקרובה למרתקת במיוחד.

בזמן שצסק"א מוסקבה, ריאל מדריד ואולימפיאקוס התנהלו בזהירות ויעמידו העונה תקציבים צנועים יותר, אצל ברצלונה, פנרבחצ'ה, מילאנו ואחרות הכסף נשפך כמים, ונראה שהקרב על ההעפלה לפלייאוף יהיה עמוס במיוחד.

איזה שחקני NBA הצטרפו, אילו נטשו (ספוילר: מדובר במספר קטן מהרגיל), מי נשאר למרות התעניינות מהליגה הטובה בעולם, מי עדיין בפנוי בשוק ומהם החוזים הכי גבוהים - קצת יותר מחודשיים לפני פתיחת העונה במפעל הבכיר של היבשת, ניסינו לעשות סדר.

עוד בנושא

מייקל רול חתם רשמית במילאנו לעונה הקרובה, שלווין מאק על הכוונת
דיווח באירופה: כמה קבוצות NBA מעוניינות להחתים את יובל זוסמן
סופוקליס שחורציאניטיס חוזר: חתם אצל העולה החדשה, איוניקוס
לוח המשחקים המלא של היורוליג: מכבי תל אביב פותחת בחוץ

ניקולו מלי שחקן פנרבחצ'ה. קובי אליהו
מהבודדים שעזבו את היורוליג בקיץ. ניקולו מלי/קובי אליהו

מי נטש

אין ספק שהיורוליג התחזקה, אבל לא רק בגלל מי שהגיע, אלא גם בזכות מי שנשאר. בניגוד לשנים עברו בהן ה-NBA שאבה מהיורוליג לא מעט שחקנים בכירים, הפעם המפעל הבכיר ביבשת ספג רק מכה קלה בכנף. פנרבחצ'ה היתה הקורבן העיקרי כשאיבדה שני שחקני חמישייה בכירים בדמותם של ניקולו מלי (ניו אורלינס) ומרקו גודוריץ' (ממפיס), אבל גם היא הגיבה בצורה מרשימה עם החתמות מרשימות (עוד על פנר בהמשך).

ונסן פוארייה, מלך הריבאונדים של המפעל וחבר החמישייה השנייה של העונה אשתקד, הותיר חור בעמדות הפנים של באסקוניה כדי לנסות את מזלו בבוסטון סלטיקס, והשחקן הצעיר של העונה גוגה ביטאדזה מצא את עצמו באופן צפוי למדי מעבר לים, אחרי שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט על ידי אינדיאנה פייסרס.

עוד בוואלה!

כמו שברצלונה לא תלבש פסים: כמה נדיר הקאמבק של ניקולה מירוטיץ'?

לכתבה המלאה
שחקן צסק"א מוסקבה נאנדו דה קולו. רויטרס
חלם על ה-NBA, מצא את עצמו בפנרבחצ'ה. דה קולו/רויטרס

מי נשאר למרות התעניינות מה-NBA

אבל פרט למלי, גודוריץ', פוארייה וביטאדזה, הבציר השנתי מהיורוליג היה דל למדי עבור קבוצות ה-NBA. כמה מכוכבי היורוליג הגדולים בעונה החולפת שסיימו חוזה וסומנו כמועמדים כמעט ודאיים לעבור לליגה הטובה בעולם נשארו לבסוף ביבשת הישנה: זה התחיל מקורי היגינס, מכוכבי הזכייה של צסק"א במפעל, שהתפתה לכסף הגדול של ברצלונה וחתם על חוזה לשלוש שנים, במסגרתו ירוויח בעונה הקרובה שני מיליון דולר; עבר דרך וויל קלייברן, שאף הוא היה מחוזר ב-NBA אבל לבסוף האריך חוזה בשלוש שנים בצסק"א מוסקבה; נמשך עם ואסילייה מיציץ', חבר החמישייה השנייה של העונה, שהאריך את חוזהו באנדולו אפס "למרות התעניינות רבה מה-NBA" על פי ESPN; והסתיים עם חברו לקבוצה שיין לארקין, ככל הנראה השחקן המצטיין במפעל בעונה החולפת, שוויתר על שלל הצעות מה-NBA וכמו מיציץ' נשאר באנדולו;

לרשימה אפשר לצרף עוד כמה כוכבים: נאנדו דה קולו עזב את צסק"א מוסקבה במפתיע, תחילה במטרה לחזור לסבב נוסף ב-NBA, ובסופו של דבר מצא את עצמו בפנרבחצ'ה; דרק וויליאמס, אחד הזרים הבולטים ביורוליג אשתקד, יכול היה לבצע קאמבק משל עצמו לליגה הטובה בעולם, וחתם גם כן בפנרבחצ'ה; ניקולה מילוטינוב היה על הכוונת של סן אנטוניו שמחזיקה בזכויות עליו, אבל קרוב לוודאי שיישאר באולימפיאקוס; אם לא יהיו התפתחויות של הרגע האחרון, גם טאריק בלאק יישאר במכבי תל אביב;

על פי ESPN, אחת הסיבות לכך שקו אירופה-ארצות הברית לא פעיל הקיץ (בניגוד לקו בכיוון ההפוך) היא ממוצע הגילים ביורוליג, שהולך וגדל מדי שנה. בעונה החולפת היורוליג היתה הכי "מבוגרת" אי פעם - ממוצע הגילאים של שחקניה, בשקלול דקות המשחק, חצה את 29 לראשונה בשנות ה-2000.

"היורוליג הכי ליגה מזדקנת. עד כמה שהכדורסל בה איכותי - והוא מאוד איכותי - הוא לא מאוד מעניין עבור אנשי NBA", אמר ל-ESPN מנהל ב-NBA בעילום שם, במסגרת כתבה שפורסמה בחודש מאי ובדקה מדוע פיינל פור היורוליג מושך הרבה פחות סקאוטים מבעבר. "רוב השחקנים הטובים בליגה הזו מתקרבים לגיל 30 או חצו אותו, וחלון ההזדמנוית שלהם ב-NBA נסגר".

ווסלי ג'ונסון. AP
עוד שחקן רוטציה לגיטימי ב-NBA שהעדיף להוביל באירופה. ווסלי ג'ונסון/AP

הכוכבים שהצטרפו

החתימה המפתיעה של ניקולה מירוטיץ' היתה רק הסנונית הראשונה. אחריו הגיעו כמה וכמה שחקני רוטציה לגיטימיים ב-NBA שהעדיפו את הכוכבות והחוזים הגבוהים יותר ביורוליג. קוסטה קופוס, למרות שרשם בעונה החולפת את הממוצעים החלשים בקריירה, קיבל שלל הצעות לשמש כסנטר כמחליף ב-NBA, אבל בחר להיות הסנטר המוביל של צסק"א. ווסלי ג'ונסון, הבחירה הרביעית בדראפט 2010, חש מיצוי ב-NBA אחרי תשע שנים וחבר לקו האחורי המסקרן של פנאתינייקוס לצד ניק קלאתיס וג'ימר פרדט (עוד שם גודל שמצטרף ליורוליג).

גרג מונרו, עם ממוצע קריירה של 13.2 נקודות ב-NBA, בגיל 29 בלבד, החליט להמשיך את המסורת של באיירן מינכן עם בחירות דראפט גבוהות במיוחד (עם דרק וויליאמס זה עבד מצוין). אלכס אברינס הלך בדרכם של חואן קרלוס נבארו, סרחיו רודריגס, רודי פרננדס וניקולה מירוטיץ', והפך לספרדי האחרון בשרשרת שגודע קריירת NBA באיבה כדי לחזור למולדת.

הדרך מה-NBA ליורוליג מעולם לא נראתה קצרה יותר.

ניקולה מירוטיץ'. אתר רשמי
גנב מאלכסיי שבד את הבכורה. מירוטיץ'/אתר רשמי

החוזים הכי גדולים

כאמור, מיליונים רבים נשפכו הקיץ ביורוליג. את מקומו של אלכסיי שבד, שיאן המשתכרים בשנים האחרונות, החליף ניקולה מירוטיץ' עם שכר של לא פחות מ-5.4 מיליון דולר. קוסטה קופוס ירוויח 1.9 מיליון דולר, כמו חברו בצסק"א וויל קלייברן, אבל הם אפילו לא בעשירייה הפותחת ברשימת המשתכרים בעונה הקרובה, שנראית ככה:

10. קורי היגינס (ברצלונה), קוסטאס סלוקאס (פנרבחצ'ה), אלכס אברינס (ברצלונה), סרחיו רודריגס (מילאנו) - שני מיליון דולר

7. סרחיו יוי (ריאל מדריד) - 2.2 מיליון דולר

6. יאן וסלי (פנרבחצ'ה) - 2.4 מיליון דולר

5. ניק קלאתיס (פנאתינייקוס) - 2.5 מיליון דולר

4. נאנדו דה קולו (פנרבחצ'ה) - 2.6 מיליון דולר

3. אדי טבארס (ריאל מדריד) - 3 מיליון דולר

2. אלכסיי שבד (חימקי מוסקבה) - 4 מיליון דולר

1. ניקולה מירוטיץ' (ברצלונה) - 5.4 מיליון דולר

שחקן ריאל מדריד גוסטבו איון. רויטרס
אחד מהשחקנים הבכירים היחידים שנשארו חופשיים. גוסטבו איון/רויטרס

אז מי נשאר בשוק?

לא מעט קבוצות יורוליג, בהן מכבי תל אביב, עדיין לא סיימו במלאכת הרכבת הסגל לעונה הבאה. עבורן הכינו ב"יורוהופס" רשימה של עשרת השחקנים החופשיים הכי טובים בשוק, שנראית ככה:

נוריס קול

קית' לנגפורד

קווין סראפין (על סף סיכום בסין)

אקסל טופאן

מלקולם תומאס

כריס סינגלטון

סטפן מרקוביץ'

גוסטבו איון

טוני דגלאס

ג'וני אובריאנט (קרוב לוודאי שלא ימשיך במכבי תל אביב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully