וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי VS אלקסון: בסין מנתחים את הסיכוי שהישראלי יהפוך לזר הפורה בהיסטוריה

לפני עוד קרב ראש בראש בין שני הכוכבים בדרבי של גוואנגז'ו, התקשורת הסינית בודקת: עד כמה זהבי מאיים על שיא כל הזמנים, ומתי ואיך ידביק אותו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: השגריר החדש אריאל הרוש אחרי החתימה בספרטה רוטרדם

יש רק שחקן אחד בסין שעומד (לפחות בינתיים) בקצב הכיבושים המסחרר של ערן זהבי: אלקסון, כוכבה הברזילאי של היריבה העירונית גוואנגז'ו אברגרנדה. מחר (שבת, 14:30, ישיר בספורט 2) ייפגשו השניים לעוד קרב ראש בראש בדרבי, ובתקשורת הסינית ניצלו את ההזדמנות כדי לבחון לעומק את השאלה האם - ומתי - יצליח הסקורר הישראלי להדביק את הפער מאלקסון, שמחזיק בשיא כל הזמנים של כיבושים של שחקן זר בליגה המקומית.

אלקסון בן ה-29, שהגיע לליגה הסינית לראשונה בשנת 2013, עומד כאמור בראש לעת עתה עם 98 שערים בשש השנים האחרונות. זהבי, שעומד על 88 כיבושים, הולך וסוגר עליו בשבועות האחרונים, ובכלל נראה בכושר טוב בהרבה בעונה הנוכחית, עם 22 שערי ליגה ב-17 מחזורים לעומת 10 של אלקסון באותו מספר משחקים.

"אלקסון הוא האקדוחן הזר הגדול בהיסטוריה של הליגה הסינית, אבל זהבי מהווה עליו איום אמיתי על התואר 'מלך סין", נכתב בתקשורת הסינית.

עוד בנושא

קנבארו: "ערן זהבי שחקן על, כל מאמן רוצה שיהיה בקבוצה שלו"
בסין משוכנעים: "ערן זהבי בדרך להישג חסר תקדים בליגה"
במחזור האחרון: זהבי כבש צמד, גוואנגז'ו ניצחה את טיאנג'ין טדה

קצב הכיבושים של זהבי עדיין מרשים, ולא רק העונה: זהבי הגיע ל-88 שערים למרות שהוא נמצא בעיצומה של העונה הרביעית שלו בסין, בעוד אלקסון טיפס ל-98 כיבושים עם רזומה של שבע עונות בליגה. אלקסון גם נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות: בשתי העונות הראשונות בסין הוא כבש לא פחות מ-52 שערים ב-56 מחזורים, אבל מאז נחלש ולא כבש יותר מ-11 שערים בעונה אחת. לעומתו, זהבי עדיין נמצא בשיא הפוריות: הוא כבש למעלה מ-20 שערים בכל אחת משלוש העונות האחרונות, וגם היה כשיר ביותר משחקים (בעונה שעברה אלקסון רשם 16 הופעות לעומת 26 של זהבי, וב-2017 רשם 17 הופעות לעומת 30 של זהבי).

כך או כך, העונה זהבי נראה בדרך לשיא הכיבושים אי של שחקן זר בעונה בודדת בליגה הסינית. בשיא מחזיק, באופן לא מפתיע, אותו אלקסון שכבש 28 שערים ב-2014. לזהבי נותרו 13 משחקי ליגה כדי לכבוש עשרה שערים ולנפץ את השיא.

שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי. GettyImages
אלקסון בצרות. זהבי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully