וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "תפסתי לפיני את הראש ואמרתי לו, 'תיזהר עם המילים שלך'"

19.7.2019 / 7:14

העתודה חוגגת את ההעפלה לחצי הגמר: אבדיה סיפר בחיוך על העקיצה לגרשון ("הוא אמר שלא נגיע לחצי הגמר, שיתחיל להאמין בנו") והציב יעדים ברורים להמשך ("לא נופלים מאף יריבה, אפשר להתחיל להרים את הליין בווינר"). וגם: הבהלה לכרטיסים לקראת צרפת

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת העתודה המשיכה אמש (חמישי) במסע הנהדר שלה באליפות אירופה בתל אביב כשהביסה 78:94 את ליטא, אחת המועמדות לזכייה, והעפילה לחצי הגמר. ישראל שלטה במשחק לכל אורכו ולמרות מספר ניסיונות קאמבק של הליטאים, הצליחה לברוח בכל פעם, כשהבריחה המשמעותית ביותר התרחשה ברבע השלישי בסיומו ירדה ישראל ביתרון 51:66.

מי שהיה אחראי על הבריחה באותם רגעים היה רז אדם שקלע 11 מתוך 17 הנקודות שלו ברבע. דני אבדיה רשם משחק נהדר עם 16 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חסימות ו-3 חטיפות, עידן אלבר הוסיף 16 נקודות מהספסל ועמית זיס תרם 13 נקודות ו-7 ריבאונדים משלו.

מנגד, אחד השחקנים המדוברים באליפות, ארנס וליצ'קה, קלע רק 10 נקודות, כולן בדקות הסיום, כשרז אדם מתסכל אותו על 2 מ-16 מהשדה. "הצלחתי להוציא את וליצ'קה מאיפוס, אני שמח שהיה לי משחק יותר טוב. רואים את חלוקת הנקודות בינינו, אבל זה לא רק זה", אמר אדם הנרגש בסיום, "אנחנו 12 לוחמים. יש לנו פה הרבה משחקים, זו אליפות ארוכה, לכל אחד יש את היום שלו. לכל אחד יש את התפקיד שלו. אני מתרגש מאז היום הראשון בהכנה, ללבוש את המדים האלה זה תמיד מרגש, גם אם אתה הולך לשחק מול שני אנשים ביציע".

עוד בנושא

ישראל הביסה את ליטא 78:94 ועלתה לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 20
דני אבדיה הרשים גם מחוץ לפרקט, ים מדר "נראה כמו בחירת סיבוב ראשון"
ים מדר ודני אבדיה חוגגים: "האמנו בעצמנו למרות שלא הרבה האמינו בנו"

רז אדם נבחרת העתודה. ברני ארדוב
"מרגש ללבוש את המדים האלה גם מול שני אנשים ביציע". רז אדם חוגג, אמש/ברני ארדוב

כאמור, זה היה היום של דני אבדיה, שבמשחקים רבים באליפות ראה כיצד ים מדר מקבל את הכותרות, אבל אמש שוב זרח. במהלך הרבע הרביעי נפל אבדיה נפילה מוזרה, קצת צלע, אבל המשיך לשחק. "אני כל הקריירה מקבל מכות, אבל הכל בסדר", הוא סיפר, והתייחס לדומיננטיות ההגנתית שלו: "יש לנו כל כך הרבה חוסמים נהדרים, אז באיזשהו מקום לומדים מזה. אני עושה הכל כדי לנצח, גם הגנתית וגם התקפית, אני משתדל לעשות הכל כדי לעזור לחבר'ה לנצח".

כשירד לספסל בסמוך לסיום ניגש אבדיה לפיני גרשון, חיבק אותו ולחש על אוזנו מילים מרגשות. אחר כך גם ים מדר עשה אותו דבר. "אמרתי לפיני שהיה לו איזה ראיון בערוץ הספורט שהוא אמר שהוא לא חושב שנגיע לחצי הגמר, תפסתי לו את הראש ואמרתי 'תיזהר עם המילים שלך'. שיתחיל להאמין בנו", סיפר אבדיה בחיוך, והתייחס גם לשיתוף הפעולה הפורה עם ים מדר. "כיף לשחק איתו. אמנם הוא במועדון אויב, אבל על המגרש אנחנו חברים. אנחנו נבחרת שלא נופלת מאף אחת, אפשר כבר להתחיל להרים את הליין בווינר. אני לא האמנתי שתהיה תמיכה כזאת, כיף לראות שיש פה עם שאוהב כדורסל, ואין מילים איך זה עוזר לנבחרת שלנו".

עוד בוואלה!

דני אבדיה הרשים גם מחוץ לפרקט, ים מדר "נראה כמו בחירת סיבוב ראשון"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת העתודה דני אבדיה. ברני ארדוב
עקיצה קלה לפיני גרשון. דני אבדיה/ברני ארדוב

באיגוד הכדורסל שקלו בימים האחרונים להעביר את חצי הגמר ליד אליהו, אם הנבחרת תעפיל לשם, וכבר התקבלה החלטה עקרונית לעשות כך, אלא שלבסוף לאחר התייעצות עם הצוות המקצועי שטען כי זה עלול לפגוע בנבחרת, הוחלט להשאר בדרייב אין. כל הכרטיסים למשחק נחטפו אחרי פחות מחצי שעה מהרגע שהוצאו למכירה אמש, והדרייב אין יהיה מלא זה המשחק השישי ברציפות. כדי לאפשר לציבור הדתי לצפות במשחק, שעת הפתיחה שלו נדחתה ל-21:15.

בחצי הגמר תפגוש ישראל יריבה מוכרת עם מאמן מוכר - נבחרת צרפתה, עליה גברה בחצי הגמר גם ב-2017 וגם ב-2018. על הקווים של צרפת עומד ז'אן אמי טופאן, שמאמן כבר כמה שנים את הנבחרת, והוא אביו של שחקן אולימפיאקוס אקסל טופאן. בין השחקנים המובילים בנבחרת נמצא איבן פברייה (2.05) שרושם 15.6 נקודות למשחק, דילן אפו מאמה עם 12.2 נקודות, והרכז הסולידי לודוביק בייהרסט עם 7.4 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק. הצרפתים נחשבים לנבחרת הגנה מעולה, אבל עד כה במפגשי העבר נגד ישראל לא הצליחו לעמוד מול המשחק השוטף של הנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully