וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה לעתודה: ישראל הביסה את ליטא 78:94 ועלתה לחצי הגמר

אלופת אירופה נתנה עוד הצגה בתל אביב וחיסלה את יריבתה החזקה מול הקהל הביתי. דני אבדיה, רז אדם ועידן אלבר הובילו מאמץ קבוצתי מרשים, צרפת מחכה ביום שבת

שחקני נבחרת העתודה עם דני אבדיה. ברני ארדוב
הצגה. דני אבדיה חוגג עם החבר'ה/ברני ארדוב

נבחרת העתודה של ישראל ממשיכה לחלום. שחקניו של בית הלחמי העפילו הערב (חמישי) לחצי גמר אליפות אירופה לעתודה אחרי 78:94 ענק על ליטא החזקה, בדרך למפגש מול צרפת במוצאי שבת. שנה לאחר שהדהימה עם זכייה באליפות בגרמניה, אלופת אירופה המכהנת פתחה את האליפות הביתית עם הפסד כואב לסרביה, אך מאז לא מפסיקה לנצח, או יותר נכון לדרוס. כל השחקנים היו שותפים לניצחון הזה ונתנו את התרומה שלהם, כאשר ישראל מתפוצצת ברבע השני עם לא פחות מ-33 נקודות.

עוד נגיע לדני אבדיה, אבל שני שחקנים ראויים למירב המחמאות הערב. עידן אלבר היה נהדר ברבע השני וצלף 16 נקודות, רז אדם התפוצץ ברבע השלישי והוביל עם 17, כולל 4 מ-6 מחוץ לקשת. אבל אי אפשר בלי לציין את אבדיה, ללא ספק המצטיין במשחק הזה. שימו לב לסטטיסטיקה של שחקן מכבי תל אביב. אבדיה סיים את המשחק הזה עם 16 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חטיפות ו-4 חסימות. מדהים. ומה עם ים מדר? רכז הפועל תל אביב התספק רק בשבע נקודות הפעם, אבל תרם 10 אסיסטים והפעיל נהדר את המכונה הכחולה. אחרי שני ימים רצופים של משחקים, ישראל תקבל כעת מנוחה של יום אחד ותתכונן למפגש מול צרפת שמפרידה בינה לבין הופעה שנייה רצופה בגמר.

רז אדם נבחרת העתודה. ברני ארדוב
יש לו את כל הסיבות לחגוג. רז אדם/ברני ארדוב

קלעו לישראל: רז אדם 17 נקודות, עידן אלבר 16, דני אבדיה 16 (6 מ-17 מהשדה), 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חסימות, עמית זיס 13 ו-7 ריבאונדים, יותם חנוכי 11 ו-8 ריבאונדים, נועם אביבי 7, ים מדר 7 ו-10 אסיסטים, אופק מלכה 3, שחר אמיר 2, יאיר קרביץ 2 ו-5 ריבאונדים. תומר פורת (05:18 דקות) ותומר לוינסון (01:12) שותפו, אך לא קלעו.

בלט בליטא: לוקאס אולצקאס 23 (5 מ-8 לשלוש) ו-7 ריבאונדים.

עוד בוואלה!

המעבר ליד אליהו בוטל: גמר אליפות אירופה יישאר בדרייב אין

לכתבה המלאה
פלייר תגובות נבחרת העתודה אחרי ליטא. ברני ארדוב
שני האקס פקטורים. עידן אלבר ורז אדם/ברני ארדוב

רבע 1

ישראל התנפלה על ליטא ופתחה את המשחק בסערה עם 2:11 בתוך ארבע דקות. עמית זיס, שלא קלע בכלל מול מונטנגרו, קלע סל קשה ועוד שלשה והטריף את הקהל. דני אבדיה תפר שלשה נוספת ואחרי חמש דקות השחקנים של בית הלחמי כבר פתחו יתרון דו ספרתי. הליטאים עצרו מעט את הסחף עם מיני ריצה של 0:5, מה שגרם לבית הלחמי לקחת פסק זמן שממנו הם חזרו עם עוד שלשה של רז אדם מאסיס יפה של אבדיה. אבל הליטאים ממש לא התרגשו. ואסיליאוסקאס תפר שלשה וחדירה של סרגיאונס השלימה מהפך וקבעה 17:18 לליטאים. ים מדר שבר בצורה ארוכה וקלע ג'אמפ מחצי מרחק שקבע: 18:20 קטן לישראל בסוף הרבע.

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
הגיע לתמוך מקרוב. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

רבע 2

ישראל פתחה טוב גם את הרבע השני הרבה בזכות דני אבדיה שחסם ומנע מהליטאים לחדור לצבע וגם סיים בצד השני. סל ועבירה שסחט עידן אלבר קבעו 23:31 לישראל אחרי שלוש דקות ברבע. הליטאים הצליחו להישאר במשחק רק בזכות השלשות שלהם, אבל ישראל שיחקה הרבה יותר טוב. עידן אלבר צלף שלשה נהדרת מטר מעבר לקשת, ליטא איבדה את הראש ואבדיה עם סל מריבאונד התקפה העניק לישראל יתרון שיא של 29:42. עיד אלבר נכנס לזון מטורף ברבע הזה וקלע את הנקודה ה-14 שלו וה-27 של ישראל ברבע כשאנחנו יותר משלוש דקות לסיומו. שחקניו של בית הלחמי עלו ליתרון שיא של 31:47, אבל ליטא הגיבה עם ריצת 0:10 שהחזירו אותם עד לכדי פיגור של חמש נקודות. אופק מלכה עם שלשה מאסיסט נהדר של מדר וסל נוסף של אבדיה הורידו את ישראל למחצית ביתרון מרשים של 44:53.

איתן אלבר נבחרת העתודה. ברני ארדוב
רבע שני אדיר שלו. עידן אלבר/ברני ארדוב

רבע 3

מול מונטנגרו ישראל פתחה את הרבע השלישי עם בליץ של 0:16 וסגרה עניין. אלא שהערב דווקא הליטאים פתחו עם 0:7 מהיר וצימקו את הפיגור ל-53:51 בלבד. אלא שרז אדם עשה סוף לריצה הזו עם שתי שלשות גדולות ויותם חנוכי העלה את ישראל ליתרון של שמונה נקודות. ליטא הזעיקה פסק זמן, אבל חזרה ממנו עם איבוד שטותי ונענשה מיד על ידי רז אדם שלהט ברבע הזה. עמית זיס המשיך את החגיגה הישראלית והעניק לעתודה יתרון 18 כשהיחיד שתפקד אצל ליטא היה לוקאס אולקאס שתפר את השלשה החמישית שלו במשחק. אלא שישראל היתה בלתי עצירה ושלשה של וליקה קבעה 61:76 לישראל בסוף הרבע, בדרך הבטוחה לחצי הגמר.

דני אבדיה נבחרת העתודה. ברני ארדוב
היה בכל מקום. דני אבדיה/ברני ארדוב

רבע 4

ליטא קיוותה לעשות מאמץ אחרון לחזור למשחק, אבל חוץ מלזרוק שלשות סטייל גולדן סטייט לא היה לה מה להציע. ישראל המשיכה לשחק חכם מאוד והלכה על רז אדם ודני אבדיה שהיה פשוט נהדר בשני צידי המגרש. הליטאים הרימו ידיים והיתרון תפח ל-19 נקודות כשאנחנו רק חמש דקות לסיום המשחק. ים מדר בקושי קלע היום, אבל רשם אסיסט תשיעי ליותם חנוכי ועידן אלבר קבע יתרון 20 עגול: 69:89 כשנותרו שתי דקות לסיום. שחר אמיר קיבל דקות והתכבד לקלוע את הסל האחרון של ישראל ובסיום: 78:94 לעתודה שעולה לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully