וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים חזר בו מהמתווה שיכול היה לסיים את משבר חוקי הזרים

16.7.2019 / 20:11

אחרי שנציגי קבוצות ליגת העל הגיעו למתווה מסוכם מול ארגון השחקנים, ביקשו בארגון לערוך בו שינויים גדולים שלא היו מקובלים שבעקבותם צפוי הפיינל פור להשאר גם בעונה הבאה. ניר אלון: "היה צריך שיפור או שניים"

ONE

תאריך הגג למציאת פיתרון לבעיית חוקי הזרים בליגת העל תם אמש (שני) ללא פיתרון, וליגת העל תשוחק בעונה הבאה במסגרת של שלושה סיבובים, רבע גמר פלייאוף ופיינל פור כפי ששוחק בעונה החולפת, אלא אם יקרה משהו חריג. לוואלה! ספורט נודע כי מנהלת ליגת העל הציעה בתקופה האחרונה מספר אפשרויות להסכמים ארוכי טווח מול שחקני הליגה, בהן דחפה לקידום השחקן הישראלי. אחת מהצעותיה תמכה בחוק שחקני מחלקות הנוער, שיטת ה-Home grown players הנהוגה במספר מדינות באירופה, אך ארגון השחקנים דחה הצעה זו.

מספר ראשי קבוצות אף פנו ליו"ר ארגון השחקנים ניר אלון וניסו להגיע עמו להסכמה, ושלשום התקרבו הצדדים למתווה חדש ולפיו יוכלו קבוצות לרשום שישה זרים בטופס בתנאי שישחקו במסגרת החוק הרוסי וישלמו קנס של 850 אלף שקלים, אך לאחר שהגיעו להבנות, ביקשו בארגון השחקנים לערוך כמה שינויים ששינו חלקים משמעותיים במתווה המקורי וחזרו בו מהסיכום, מה שבסופו של דבר הוביל להפסקת המגעים.

עוד בנושא:
האנטר חתם במכבי תל אביב: "שמח להיות חלק מהמורשת"
מסע הציד: כך שמה מכבי תל אביב את ידה על אותלו האנטר
בית הלחמי: "השחקנים חיפו על השטויות שלי"

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון. יוסי ציפקיס
יושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון/יוסי ציפקיס

בשלב זה ההסכם לעונה הבאה הוא מתווה השחקנים שנחתם במאי 2018, לפיו יתאפשר לקבוצות השונות לשחק עם חמישה זרים בטופס המשחק כשהם מחויבים לישראלי אחד על המגרש, ושיטת ההכרעה של הליגה תמשיך להיות על ידי פיינל פור, כשהסדרות עד לגמר הסל יחלו רק בעונת 2020/21.

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון מסר בתגובה לוואלה! ספורט: "היו בינינו שיחות, והיה דדליין של ה-15 ביולי, היו כמה דברים על הפרק, לא רק מספר הזרים, גם אופי הסדרות ונושאים שקשורים לעולות והיורדות. ישבנו עם ראשי הקבוצות כדי להגיע להבנה, מכל קצוות ליגת העל, והגענו למתווה מוסכם שהיה צריך עוד שיפור או שניים לא משמעותיים והיינו מוכנים לכנס היום בערב את השחקנים כדי לאשר את המתווה. עמדנו בכל מילה. הסבירו לי שיש לחץ של זמן ושלא יצליחו להעביר את זה במנהלת ובדירקטוריון, וזה לא יוכל להכנס בשנה הזאת, אלא רק בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully