וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הקרב המשולש: "מבחינת נדאל, טוב שדג'וקוביץ' ניצח את פדרר"

במאבק על "הגדול בכל הזמנים": דג'וקוביץ' השתווה לפדרר בזכייה ב"תארים גדולים" ושומר על הקצב הטוב בהיסטוריה בדרך לשיא, טוני נדאל מנתח את הגמר ואת הקרב בין שלושת הגדולים

יוטיוב

בווידאו: קוקו גוף הנרגשת פוגשת את רוג'ר פדרר

הקרב על הגדול מכולם נמשך. אחרי שנובאק דג'וקוביץ' גבר על רוג'ר פדרר ביום ראשון בגמר ווימבלדון, הסרבי השתווה לשוויצרי בזכייה ב"תארים גדולים". דג'וקוביץ' בן ה-32 זכה בתואר הגרנד סלאם ה-16 שלו בקריירה ואומנם עדיין "רחוק" מ-20 הגרנד סלאמים שיש לפדרר (שיאן כל הזמנים, לעת עתה), אבל עבור נולה מדובר ב"תואר גדול" (שילוב של גרנד סלאמים, טורנירי מאסטרס 1000 וטורניר גמר הסבב) מספר 54 בקריירה - והוא השתווה לפדרר.

פדרר מוביל על דג'וקוביץ' בזכייה בגרנד סלאמים (20 מול 16) ובמספר הזכיות בטורניר גמר הסבב (6 מול 5), אבל דג'וקוביץ' זכה ביותר טורנירי מאסטרס 1000 (33 לסרבי מול 28 של פדרר). רפאל נדאל, אגב, ממש לא רחוק מהם: לספרדי יש 52 "תארים גדולים" - 18 גרנד סלאמים, ו-34 מאסטרס 1000.

אבל הנתון המרשים יותר עבור דג'וקוביץ' הוא הממוצע שלו: הסרבי המדורג 1 בעולם זוכה בתואר גדול אחת לכל 3.3 טורנירים שבהם הוא משתתף בהם. הממוצע שלו טוב בהרבה מזה של פדרר (זוכה אחת ל-4.2 טורנירים) ושל נדאל (3.5).

עוד בנושא

הכאב של פדרר, ההצדעה לדג'וקוביץ': היום שאחרי הגמר
כך דג'וקוביץ' שוב הוכיח שאין כמוהו ברגעים הגדולים באמת
מאטס וילאנדר לוואלה! ספורט: פדרר ביצע כמה טעויות גדולות"

מובילי רשימת זוכי הגרנד סלאמים לאורך השנים

השליטה של דג'וקוביץ' באה לידי ביטוי ב-12 החודשים האחרונים, שהיו פשוט מדהימים מבחינתו, וכללו שליטה בענף כמו בימי פדרר הגדולים ביותר. בתקופה הזאת דג'וקוביץ' זכה בשבעה תארים גדולים - ארבעה גרנד סלאמים, ושלושה מאסטרס 1000. באותו פרק זמן לפדרר יש רק תואר גדול אחד (מיאמי 2019) ולנדאל שלושה (טורונטו, רומא ורולאן גארוס).

כלומר, אם דג'וקוביץ' ימשיך בקצב הזה, לא יפליא אף אחד אם יעבור את פדרר בתקופה הקרובה, כשרק ביום ראשון הוא ופדרר התייחסו בצורה ישירה לעניין הגיל. פדרר, שיחגוג יום הולדת 38 בעוד מספר שבועות, אמר אחרי הההפסד ש"אני מקווה שנתתי לאנשים סיבה להאמין שבגיל 37 זה עוד לא נגמר", ונולה אמר ש"רוג'ר מעורר בי השראה עם ההישגים שלו בגיל הזה". בנוגע למאבק המשולש האדיר אמר דג'וקוביץ' ש"כולנו גורמים אחד לשני להתפתח ולהשתפר בשלב הזה, העובדה שהם עשו היסטוריה גורמת לי למוטיבציה לעשות את מה שהם עשו, ואפילו יותר. האם אעשה את זה ואשבו את שיא הזכיות בגרנד סלאם? לא יודע. אבל אני לא מסתכל על הגיל כמגבלה. זה תלוי לא רק בי, אלא גם בנסיבות החיים. אני לא רק שחקן טניס, אלא גם אבא ובן זוג. אתה חייב לאזן את הדברים האלה, וצריך את הנסיבות הנכונות ואת התמיכה הנכונה כדי לשחק בדרך הנכונה".

עוד בוואלה!

פדרר הודה: "לא מאמין איזו הזדמנות פספסתי". דג'וקוביץ' ניתח: "הכל בראש"

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ', רפאל נדאל, רוג'ר פדרר. AP
הקצב של דג'וקוביץ' הוא הטוב בכל הזמנים. השלישייה/AP

אגב, טוני נדאל, דודו של רפאל נדאל ומי שהיה המאמן שלו, התייחס למאבק המשולש על תואר הגדול בכל הזמנים, ואמר ש"מבחינת רפא, טוב יותר היה שדג'וקוביץ' ניצח (את פדרר) כי בסופו של דבר עכשיו כל השלושה בצמרת קרובים יותר".

טוני נדאל התייחס לגמר בין נולה לפדרר, ואמר שמבחינתו הגמר בין נדאל לפדרר ב-2008 (שבו הספרדי ניצח 7:9 במערכה החמישית) היה איכותי יותר. "המשחק היה טוב, תוסס ומהנה לחובבי המשחק, היה שם את כל המרכיבים שאפשר לבקש, כולל שתי נקודות משחק לפדרר.... אבל יש לי נתונים שמראים שהגמר של 2008 היה טוב יותר". מבחינת דוד טוני, "כאב לי שפדרר הפסיד, במיוחד אחרי שאיבד שתי נקודות משחק". לטענתו, פדרר טעה בגישה בנקודות המכריעות: "הוא מיהר מדי ורצה לגמור את הנקודות מהר, אולי מישהו מהבוקס שלו היה צריך לתת לו צעקה להרגיע קצת".

מתוך אתר ה-ATP: ממוצע הזכיות של שלושת הגדולים בטורנירים בכירים

דג'וקוביץ', פדרר, נדאל: השוואה בין אחוזי הזכיות. אתר ה-ATP, אתר רשמי
דג'וקוביץ', פדרר, נדאל: השוואה בין אחוזי הזכיות/אתר רשמי, אתר ה-ATP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully