וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאטס וילאנדר לוואלה! ספורט: "רוג'ר פדרר ביצע כמה טעויות טקטיות גדולות"

טניסאי העבר השבדי ניתח את הגמר בראיון עם שליח וואלה! ספורט: "הוא היה צריך לתת לנובאק לנצח אותו ולא להפך". פאט קאש: "לנצח את פדרר שלוש פעמים בשובר שוויון זה משהו שקשה לדמיין"

רוג'ר פדרר אחרי ההפסד גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
איך זה ברח לו. פדרר/רויטרס

האווירה במגרש המרכזי בווימבלדון במהלך הגמר בין נובאק דג'וקוביץ' לרוג'ר פדרר ואחריו הייתה פשוט מטורפת, כשלא רק הקהל התקשה לעכל את מה שהם זה עתה ראו, אלא גם אנשי מקצוע מנוסים נותרו המומים ונסערים בסיום. שניים שכבר היו במעמדים האלה בטורנירי גרנד סלאם הם אלוף ווימבלדון 1987 ופינאליסט אוסטרליה ב-1987 ו-1988 פאט קאש האוסטרלי, כמו גם מאטס וילאנדר, שזכה בשבעה תארי גרנד סלאם (שלוש פעמים באוסטרליה, שלוש ברולאן גארוס ובפעם אחת באליפות ארצות, ההישג הגדול ביותר שלו בווימבלדון היה רק רבע הגמר). על אף הניסיון של השניים, הם בהחלט נראו נרגשים מהגמר הארוך בתולדות הטורניר, ובסיום ניתחו בפני שליח וואלה! ספורט את ההאירועים.

קאש האוסטרלי פתח ודיבר על המשחק: "ראינו היסטוריה כאן, זה בלתי ייאמן. שני השחקנים האדירים האלה נלחמו כאן בצורה מדהימה. זה אולי לא היה הסטנדרט הגבוה ביותר של טניס שהיינו מצפים משני שחקנים ברמה הזו, אבל פדרר היה עקבי, דג'וקוביץ' חווה יחסית הרבה עליות וירידות. שני השחקנים הצליחו להשתמש בסרב כדי להישאר במשחק ברגעים קריטיים. חבל מאוד שמישהו היה צריך להפסיד. אנחנו תמיד אומרים כפרשנים ועיתונאים שעצוב כי מישהו היה צריך להפסיד, אבל הפעם זה באמת היה המקרה".

הפרשן מאטס וילאנדר. רועי פרייס, עיבוד תמונה
גם אנשי מקצוע מנוסים נראו המומים. וילאנדר/עיבוד תמונה, רועי פרייס

קאש ניסה להסביר מה קרה לפדרר ביתרון 7:8 ו-15:40 במערכה החמישית כשהיו לו שתי נקודות משחק. האוסטרלי ענה: "רוג'ר נלחץ כמו שנובאק נלחץ למשך פרק זמן במהלך המערכה החמישית. שני השחקנים היו לחוצים מאוד במהלך המשחק. פדרר עשה כמה טעויות, אבל הוא אנושי וזה קורה. צריך לתת את הקרדיט לנובאק שהגיב עם כמה חבטות מעולות ונשאר בחיים. לנצח שלוש פעמים את רוג'ר פדרר בשובר שוויון במהלך המשחק זה משהו שכמעט אי אפשר לדמיין אפילו, במיוחד לאור העובדה שהקהל היה מאוד פנאט בתמיכה שלו בפדרר. זה הישג ענק עבור דג'וקוביץ' למרות שברור ששניהם שיחקו נהדר".

קאש התייחס גם לשאלה מה הוא חושב על הרעיון של שובר שוויון במצב של 12:12 במערכה החמישית בווימבלדון, חוק שנחקק רק אחרי חצי הגמר בין ג'ון איזנר לקווין אנדרסון בשנה שעברה. גמר 2019 היה המקרה הראשון בו הלכו לשובר שוויון במצב כזה. "הרעיון של שובר שוויון ב-12:12 במערכה החמישית היה רעיון נהדר ואני הצבעתי בעדו", אמר קאש, "בגמר אנחנו רוצים לראות אותם ממשיכים. אולי בגמר צריך באמת להמשיך, אבל ב-12:12 במהלך הטורניר? אנחנו לא רוצים להיגרר יותר מדי מאוחר כי זה תוקע את הטורניר ושם את כולם בהמתנה כל הזמן. אבל בגמר אין לנו מישהו שצריך להתחשב בו בהמשך הטורניר. מה שנעשה נעשה ובכל מקרה היה טורניר נהדר".

עוד באותו נושא

ווימבלדון: נובאק דג'וקוביץ' ניצח את רוג'ר פדרר בגמר בלתי נשכח

לכתבה המלאה
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' מנשק את גביע ווימבלדון 2019. רויטרס
וילאנדר: "חשבתי שנובאק ינצח בשלוש או ארבע מערכות"/רויטרס

מאטס וילאנדר, שחקן העבר ופרשן יורוספורט, התייחס גם הוא למשחק באופן כללי: "משחק מדהים, כן. הייתה לנו דרמה גדולה מהנקודה הראשונה ועד האחרונה".

- האם משהו הפתיע אותך? משהו שציפית שיתפתח אחרת?

"כן, פדרר הפתיע אותי מאוד. לא ציפיתי שהוא ישחק כל כך טוב ויצליח לעמוד מול דג'וקוביץ' במשך כל כך הרבה זמן אחרי הניצחון שלו מול נדאל רק ביום שישי. חשבתי שנובאק ינצח בשלוש או ארבע מערכות. שמע, לשחק בלחץ כזה ובמעמד כזה עם האינטנסיביות במשך חמש שעות אחרי המשחק מול נדאל בשישי זה לא ייאמן".

אחרי התשבוחות, וילאנדר גם הודה כי פדרר ביצע מספר טעויות: "לפי דעתי, רוג'ר עשה כמה טעויות טקטיות גדולות מאוד במהלך המשחק שעלו לו ביוקר. גם במצב של 15:40 ב-7:8 לדעתי הוא עשה שגיאה כשהלך על ווינר במקום להעביר את הלחץ האדיר לנובאק ולגרום לו לנצח אותו. בעיניי זו הייתה טעות גדולה מאוד".

מובילי רשימת זוכי הגרנד סלאמים לאורך השנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully