וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: נובאק דג'וקוביץ' ניצח את רוג'ר פדרר בגמר בלתי נשכח

איזה משחק, איזה אלוף: אחרי גמר ווימבלדון הארוך בהיסטוריה, אחרי שהציל שתי נקודות משחק, אחרי שהתעלה וניצח בשלושה שוברי שוויון, נובאק דג'וקוביץ' גבר על רוג'ר פדרר 6:7, 6:1, 6:7, 6:4, 12:13 וזכה בגרנד סלאם 16 בקריירה וחמישי בלונדון

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' עם גביע ווימבלדון 2019. GettyImages
איזה משחק. נובאק דג'וקוביץ' מציג את הגביע/GettyImages

גמר ווימבלדון הארוך בהיסטוריה: בתום קרב טיטאנים אדיר של כמעט חמש שעות בו חזינו באחד מהמשחקים הגדולים שראינו בשנים האחרונות, נובאק דג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) בטורניר ווימבלדון 2019 אחרי שניצח בגמר את רוג'ר פדרר 6:7 (5), 6:1, 6:7 (4), 6:4, 12:13 (3) בקלאסיקה אמיתית שתיזכר לאורך שנים רבות. הסרבי (32), אלוף השנה שעברה, למעשה שמר על התואר והשלים זכייה חמישית באול אינגלנד.

זאת גם זכייה 16 שלו בטורניר גרנד סלאם, ושנייה השנה אחרי שזכה באליפות אוסטרליה בינואר. זה היה המפגש ה-48 בין היריבים הוותיקים, ונולה העלה את מאזנו ל-22:26, 1:4 במשחקי גמר ו-1:3 בווימבלדון. השוויצרי, שרצה להפתיע חודש לפני יום הולדתו ה-38, סיפק משחק נהדר, אבל לרוע מזלו זה לא הספיק נגד מי שהוכיח פעם נוספת שהוא הטניסאי הטוב בעולם כיום.

עוד בנושא:

סימונה האלפ הביסה את סרינה וויליאמס וזכתה בטורניר ווימבלדון
"סרינה וויליאמס נראתה בשוק. לא הייתה בכלל תחרות"

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר תופס את הראש אחרי גמר ווימבלדון 2019. GettyImages
נתן את כל כולו, אבל זה לא הספיק. רוג'ר פדרר מאוכזב בסיום/GettyImages

המדורג מספר 1 ידע שזה לא יהיה קל, וכבר במערכה הראשונה זה היה צמוד והשניים סירבו להישבר. המערכה הלכה לשובר שוויון, בו נולה ניצח 5:7 בדרך ל-6:7 (5) במערכה שנמשכה יותר משעה וראינו בה טניס איכותי ביותר. המערכה השנייה הייתה סיפור אחר לחלוטין: הסרבי עלה אליה רע מאוד, ופדרר ניצל זאת כדי לעלות ל-0:3 קליל במשחקונים. מזה דג'וקוביץ' כבר לא חזר, והשוויצרי המשיך לשייט בדרך ל-1:6 אחרי 25 דקות.

המערכה השלישית מאוד הזכירה את הראשונה. הסרבי חזר להציג את הטניס המוכר, זה שוב היה צמוד, אף אחד לא הצליח לשבור והלכנו לשובר שוויון פעם נוספת. גם הפעם פדרר מיצמץ ראשון, נולה השיג 4:7 בשובר השוויון ו-6:7 (4) במערכה בדרך לאפשרות לסגור עניין במערכה הרביעית. אלוף העונה שעברה פתח אותה מעולה, ונראה היה שהוא במיטבו, אבל בדיוק אז הוא שגה והפנומן ניצל זאת כדי לשבור אותו פעמיים, לנצח 4:6 ולכפות מערכה חמישית.

אם חשבנו שזה היה דרמטי עד אז, במערכה החמישית קיבלנו הצגה של ממש: דג'וקוביץ' היה מרחק שתי נקודות מניצחון, אבל פדרר עמד בלחץ וניצל. בהמשך פדרר כבר הגיש לשתי נקודות טורניר, אבל הסרבי חזר מן המתים, שבר אותו כנגד כל הסיכויים ולקח את המשחק הזה לשובר שוויון נוסף. כמו בקודמים, גם שם נולה היה עם ידו על העליונה, ניצח 3:7 בשובר השוויון ו-12:13 (3) במערכה כדי לזכות בווימבלדון בתום הקלאסיקה בלתי נשכחת.

עוד באותו נושא

בסוף זה נחשף: סרינה וויליאמס לא באמת הייתה קרובה לזכייה בווימבלדון

לכתבה המלאה
seperator

מהלך המשחק

מערכה 1

פדרר הגיש ראשון ולא התבלבל בדרך לניצחון במשחקון הראשון. השוויצרי כפה על דג'וקוביץ' שוויון ראשון במשחק במצב של 1:2 לפדרר, הלחיץ אותו ואף השיג אפשרות לנקודת שבירה. אבל אז הסרבי התעשת, עמד בלחץ, הציל אפשרות שבירה וקבע 2:2. פדרר פתח את המשחקון הבא בצורה רעה, טעה פעמיים ואיפשר לנולה לעלות ל-30:0, אבל התעשת בזמן כדי לשמור על המשחקון ולעלות ל-2:3.

משחקון מושלם של הפנומן השוויצרי העלה אותו ל-3:4. במצב של 4:5 לפדרר, הוא הצליח להשיג שתי נקודות גדולות ועלה ל-0:30 במשחקון הגשה קריטי של דג'וקוביץ'. אבל דווקא כשהוא עם הגב אל הקיר, נולה עמד בלחץ הכבד ושמר על המשחקון כדי לקבוע 5:5 חשוב. נולה לקח את המשחקון הקריטי הבא לשוויון, אבל פדרר עמד בלחץ והצליח לעלות ל-5:6. האלוף המכהן שמר על המשחקון הקריטי שלו וקבע 6:6 בדרך לשובר שוויון שלא ממש הפתיע אף אחד.

גם שם זה היה צמוד מאוד. פדרר שגה ראשון, ודג'וקוביץ' עלה ל-1:3 בשובר השוויון. השוויצרי הגיב נהדר, ניצל שגיאה של נולה ואיזן ל-3:3. מיד לאחר מכן הוא השיג נקודה אדירה ועלה ל-3:4 חשוב, אבל טעות לא מחויבת שלו איפשרה לסרבי לצמק ל-5:4. נולה איזן ל-5:5, זכה גם בנקודה הבאה ועלה ל-5:6 שנתנה לו אפשרות לזכות בנקודת מערכה. פדרר הגיש, אבל שגה ודג'וקוביץ' השיג 5:7 בשובר בשוויון. זה נגמר עם 6:7 (5) לנולה.

מספרי המערכה

אייסים: פדרר - 5, דג'וקוביץ' - 4
ווינרים: פדרר - 21, דג'וקוביץ' - 14
שגיאות לא מחויבות: פדרר - 14, דג'וקוביץ' - 6
נקודות שבירה: פדרר - 0 מ-1, דג'וקוביץ' - 0 מ-0
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' - 46, פדרר - 41

נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
המערכה הראשונה הייתה אדירה, והוא הצליח לזכות בה. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 2

דג'וקוביץ' הגיש ראשון, אבל פדרר פתח את המערכה השנייה מצוין והצליח לשבור אותו כבר במשחקון ההגשה הראשון ועלה ל-0:1. נולה ניסה להגיב והיה אגרסיבי במשחקון הבא, אבל השוויצרי עמד בלחץ בדרך ל-0:2 חשוב. נולה פתח בצורה נוראית את משחקון ההגשה הבא שלו, ופדרר עלה בקלילות ל-0:40. זה הספיק לו כדי להשיג את השבירה הכפולה ולעלות ל-0:3.

הפנומן השוויצרי המשיך לדהור, עלה ל-0:4, ונראה שהוא בדרך הבטוחה לזכייה במערכה. דג'וקוביץ' שמר על משחקון ההגשה הבא, צימק ל-4:1 ולפחות הבטיח שלא יפסיד אותה על האפס. הסרבי ניסה ללחוץ, אבל אייס אדיר של פדרר העלה אותו ל-1:5. השוויצרי פשוט להט, ועם טניס אדיר שבר את נולה פעם נוספת בדרך ל-1:6 מרשים ביותר במערכה השנייה. מערכה נפלאה של פדרר, ומנגד פשוט נוראית של האלוף המכהן, שנכנע אחרי 25 דקות.

מספרי המערכה

אייסים: פדרר - 3, דג'וקוביץ' - 0
ווינרים: פדרר - 9, דג'וקוביץ' - 2
שגיאות לא מחויבות: פדרר - 4, דג'וקוביץ' - 10
נקודות שבירה: פדרר - 3 מ-4, דג'וקוביץ' - 0 מ-0
סך הכל נקודות: פדרר - 26, דג'וקוביץ' - 12

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
להט במערכה השנייה. רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה 3

פדרר המשיך במומנטום מהמערכה הקודמת ועם אייס אדיר עלה ל-0:1. דג'וקוביץ' ידע שאסור לו למעוד שוב במשחקון ההגשה הראשון שלו, והפעם עמד בלחץ ואיזן ל-1:1. השוויצרי פשוט נראה טוב יותר מיריבו, ובמשחקון הבא שלו ניצח על האפס ועלה ל-1:2. במשחקון הבא הסרבי כבר נראה טוב בהרבה משנראה במערכה הקודמת, והזכיר את היכולת מהמערכה הראשונה בדרך ל-2:2.

משחקון מושלם של פדרר העלה אותו ל-3:4, אבל דג'וקוביץ' הגיב עם משחקון כמעט-מושלם משלו כדי לאזן ל-4:4. נולה הפעיל לחץ על השוויצרי במשחקון הבא, אבל טעות לא מחויבת שלו איפשרה לפדרר לשרוד בדרך ל-4:5 חשוב מאוד. הפנומן הוותיק פתח נהדר את המשחקון הקריטי הבא של הסרבי, והשיג אפשרות לנקודת מערכה. דג'וקוביץ' הפגין המון אופי וקור רוח, הצליח להשיג נקודת שבירה ואיזן ל-5:5 כדי להימנע מהפסד במערכה. פדרר תקף, נראה חד, ניצח במשחקון הבא על האפס ועלה ל-5:6. הלחץ היה כל כולו על דג'וקוביץ', שהצליח להפגין הרבה אופי בדרך ל-6:6. כמו המערכה הראשונה, גם השלישית הגיעה לשובר שוויון.

נולה פתח את שובר השוויון נהדר, וניצל טעות גדולה של פדרר בדרך ל-0:3 מבטיח. פדרר המשיך להחזיר רע, ודג'וקוביץ' כבר מצא עצמו ב-1:4. הנקודה הבאה הייתה מרשימה ביותר, ובמהלכה הסרבי הריץ את השוויצרי מצד לצד כדי לעלות ל-1:5. פדרר הגיב עם שלוש נקודות רצופות והוריד ל-5:4, אבל נולה לא התבלבל בשתי החבטות הבאות שלו וניצח 4:7 בשובר השוויון. 6:7 (4) לדג'וקוביץ' במערכה השלישית.

מספרי המערכה

אייסים: פדרר - 4, דג'וקוביץ' - 1
ווינרים: פדרר - 13, דג'וקוביץ' - 9
שגיאות לא מחויבות: פדרר - 12, דג'וקוביץ' - 7
נקודות שבירה: פדרר - 0 מ-1, דג'וקוביץ' - 0 מ-0
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' - 36, פדרר - 37

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
חזר לעצמו במערכה השלישית. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 4

דג'וקוביץ' הגיש ראשון וניצל טעות בלתי מחויבת של פדרר כדי לעלות ל-0:1. המומנטום היה עם הסרבי, שהעלה הילוך, אבל פדרר נשאר בעניינים ואיזן ל-1:1. נולה הראה שהוא בכיסא הנהג עם משחקון מושלם שהעלה אותו ל-1:2. דג'וקוביץ' לקח את השוויצרי לשוויון במשחקון הבא, אבל פדרר הצליח לעמוד בלחץ ולאזן ל-2:2. השוויצרי השיג שתי אפשרויות שבירה במשחקון הבא, נולה קרס תחת הלחץ ופדרר שבר ועלה ל-2:3 חשוב.

הסרבי המשיך לטעות, הפנומן אמר תודה ועלה ל-2:4 במשחקון על האפס. בזמן שנולה הלך ודעך, הקהל עזר לפדרר להיכנס לזון והשוויצרי שוב השיג אפשרות לשבירה כפולה. דג'וקוביץ' חבט החוצה, פדרר עלה ל-2:5 וקירב את המשחק הזה למערכה חמישית. במשחקון הבא נובאק הצליח, סוף סוף, אחרי שעתיים ו-47 דקות, להשיג אפשרות לשבירה. הוא פיספס את הראשונה, אבל ניצל את השנייה כדי להוריד ל-5:3 ולשמור את המערכה בחיים. הסרבי ניצח גם את המשחקון הבא והוריד ל-5:4, אבל פדרר התעשת במשחקון המכריע וניצח אותו בדרך ל-4:6 ששלח אותנו למערכה חמישית ומכרעת.

מספרי המערכה

אייסים: פדרר - 1, דג'וקוביץ' - 3
ווינרים: פדרר - 13, דג'וקוביץ' - 9
שגיאות לא מחויבות: פדרר - 10, דג'וקוביץ' - 6
נקודות שבירה: פדרר - 2 מ-2, דג'וקוביץ' - 1 מ-2
סך הכל נקודות: פדרר - 30, דג'וקוביץ' - 25

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
כפה מערכה חמישית. רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה 5

דג'וקוביץ' הגיש ראשון, נראה מהוסס, אבל פדרר טעה, לא ניצל זאת והסרבי עלה ל-0:1. פדרר הגיב עם משחקון מצוין ואיזן ל-1:1. הפנומן השוויצרי המשיך ביכולת הטובה, וכפה על נולה שוויון במשחקון הבא. למרות שזה היה קשה, דג'וקוביץ' הצליח להימנע משבירה ולעלות ל-1:2. פדרר נרדם טיפה במשחקון הבא, הסרבי השיג שלוש אפשרויות שבירה אבל השוויצרי יצא מהבור והצליח איכשהו לשמור על המשחקון ולאזן ל-2:2.

במשחקון הבא נראה היה שהעייפות של פדרר מתחילה לשחק תפקיד, ודג'וקוביץ' ניצל אותה כדי לעלות ל-0:40 מהיר. אבל השוויצרי התעשת, הגיב עם שלוש נקודות רצופות וקבע שוויון. נולה הצליח להישאר מפוקס, ניצח בשוויון ועלה ל-2:3 במשחקונים. הסרבי הגביר את הלחץ ועלה ל-0:30 במשחקון ההגשה הבא של פדרר. נובאק השיג שתי אפשרויות שבירה, שבר בהזדמנות השנייה ועלה ל-2:4 קריטי ביותר שקירב אותו מאוד להגנה על התואר.

פדרר הגיב עם משחק אגרסיבי והשיג נקודת שבירה בעצמו במשחקון ההגשה הבא של דג'וקוביץ'. הוא לא ניצל אותה, אבל התעשת והשיג הזדמנות נוספת. את ההזדמנות השנייה הוא ניצל, שבר בחזרה והוריד ל-4:3. נולה לא הצליח לשבור פעם נוספת, והשוויצרי איזן ל-4:4. השניים הצליחו לעמוד בלחץ המטורף ופדרר קבע 5:5. פדרר כבר היה בדרך לעלות ל-15:40 במשחקון הבא, אבל זינוק אדיר של דג'וקוביץ' באחת מהנקודות היפות במשחק הצילה את הסרבי שעלה ל-5:6.

במשחקון הבא דג'וקוביץ' כבר היה במרחק שתי נקודות מניצחון, אבל פדרר שוב עמד בלחץ ואיזן ל-6:6 בזמן שהמערכה הפכה לארוכה ביותר עד כה בהתמודדות. הסרבי נראה קליל יותר ועלה ל-6:7 במשחקון הבא, אבל השוויצרי הגיב עם משחקון נוח ואיזן ל-7:7. פדרר המשיך במומנטום החיובי והשיג שבירה די מפתיעה במשחקון הבא בדרך ל-7:8. במשחקון הבא פדרר כבר הגיש לשתי נקודות טורניר, אבל הסרבי חזר מן המתים, שבר כנגד כל הסיכויים וקבע 8:8. וואו, איזה משחק.

נולה נכנס לזון במשחקון הבא, עמד בלחץ ועלה ל-8:9. הקרב נמשך והשוויצרי איזן ל-9:9 ובהמשך גם ל-11:11. דג'וקוביץ' פתח טוב את משחקון ההגשה האחרון שלו, אבל שלוש נקודות רצופות של פדרר קבעו שוויון והשוויצרי השיג אפשרות לשבירה, אותה הוא לא הצליח לנצל. הוא קיבל אפשרות שבירה נוספת, אבל הסרבי עמד בלחץ והציל גם אותה בדרך ל-11:12. משחקון ההגשה האחרון של פדרר היה מושלם, והוא קבע 12:12 בדרך לשובר שוויון.

כמו בשוברי השוויון הקודמים, גם הפעם דג'וקוביץ' היה זה ששלט בקצב ועלה די במהירות ל-1:4. פדרר ניסה להחזיר מלחמה, אבל כנראה ששוברי השוויון פשוט שייכים לנולה. הסרבי השלים 3:7 בשובר השוויון, ניצח במערכה 12:13 (3) וזכה בווימבלדון בפעם החמישית בקריירה.

מספרי המערכה

אייסים: פדרר - 12, דג'וקוביץ' - 2
ווינרים: פדרר - 37, דג'וקוביץ' - 20
שגיאות לא מחויבות: פדרר - 21, דג'וקוביץ' - 23
נקודות שבירה: פדרר - 2 מ-5, דג'וקוביץ' - 2 מ-6
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' - 85, פדרר - 84

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
ניצח בקרב הענקים. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages
טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
נאלץ להסתפק בסגנות. רוג'ר פדרר/רויטרס
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' מנשק את גביע ווימבלדון 2019. GettyImages
נולה מנשק את הגביע/GettyImages
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' עם גביע ווימבלדון 2019. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' עם הגביע/GettyImages
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' עם טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר אחרי גמר ווימבלדון 2019. GettyImages
איזו קלאסיקה. נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר/GettyImages
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' עם טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' לפני פתיחת ההתמודדות/רויטרס
הנסיך וויליאם עם אשתו קייט מידלטון בגמר ווימבלדון. רויטרס
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון הגיעו, כמובן, לצפות בקרב הענקים/רויטרס
מירקה פדרר, אשתו של רוג'ר פדרר בטורניר ווימבלדון. רויטרס
אשתו של רוג'ר פדרר, מירקה/רויטרס
בנדיקט קמברבאץ' עם קתרין ג'נקינס בגמר ווימבלדון. רויטרס
דוקטור סטריינג' בכבודו ובעצמו, בנדיקט קמברבאץ', עם הזמרת קתרין ג'נקינס/רויטרס
חלוץ צ'לסי אוליבייה ז'ירו בגמר ווימבלדון. רויטרס
גם חלוץ צ'לסי אוליבייה ז'ירו הגיע לצפות במשחק/רויטרס

מובילי רשימת זוכי הגרנד סלאמים לאורך השנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully