וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר הודה: "לא מאמין איזו הזדמנות פספסתי". דג'וקוביץ' ניתח: "הכל בראש"

פדרר לא הכחיש שההפסד בגמר ווימבלדון צובט: "זה הולך לכאוב עוד הרבה זמן". דג'וקוביץ': "הקהל צעק 'רוג'ר', אני שמעתי 'נובאק'". וגם: התוגה של מירקה, המספרים והתגובות, עולם הטניס מצדיע

רוג'ר פדרר אחרי ההפסד מול נובאק דג'וקוביץ', גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
יתקשה להירדם בימים הקרובים. פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר היה ללא ספק פייבוריט הקהל אמש (ראשון) במגרש המרכזי בווימבלדון, אבל כל מי שנכח במשחק נאלץ להצדיע בסיום לנובאק דג'וקוביץ', המנצח הגדול, שזכה בטורניר אחרי שגבר בגמר אדיר 6:7 (5), 6:1, 6:7 (4), 6:4, 12:13 (3) על השוויצרי.

דג'וקוביץ' הציל במערכה החמישית שתי נקודות משחק (על ההגשה של פדרר), ועל אף שהקהל היה בבירור לטובת פדרר - הוא נותר קר רוח, ובשובר השוויון המכריע, לראשונה אי פעם בווימבלדון במצב של 12:12 במערכה החמישית, הוא הצליח להתעלות ולנצח בגמר הארוך בתולדות הטורניר: 4 שעות ו-55 דקות.

דג'וקוביץ', שהפך לראשון בעידן המודרני שמצליח לזכות בטורניר אחרי שהוא מציל מצ' פוינט בגמר, זכה בתואר הגרנד סלאם ה-16 שלו בקריירה והחמישי בווימבלדון. פדרר עדיין בראש הרשימה עם 20 גביעי גרנד סלאם, ורפאל נדאל מקדים את הסרבי גם הוא עם 18 גביעים, אבל דג'וקוביץ' ממשיך את השליטה שלו בטניס בשנה האחרונה, עם גרנד סלאם רביעי מחמשת האחרונים. ההפסד היחיד שלו במשחק גרנד סלאם בשנה האחרונה היה בחצי גמר רולאן גארוס.

עוד בנושא
בתום הגמר הארוך בתולדות ווימבלדון: דג'וקוביץ' גבר על פדרר בחמש מערכות
מאטס וילאנדר לוואלה! ספורט: "רוג'ר פדרר ביצע כמה טעויות טקטיות גדולות"
אחת האכזבות הגדולות בקריירה של רוג'ר פדרר: "זה הולך לכאוב הרבה הרבה זמן"

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' עם גביע ווימבלדון 2019. GettyImages
וואו. דג'וקוביץ'/GettyImages
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
הקהל היה נגדו. דג'וקוביץ'/GettyImages

פדרר עדיין מוביל בזכיות בווימבלדון (8), לפיט סמפראס יש 7, אבל כעת לדג'וקוביץ' יש 5 זכיות והוא השתווה לביורן בורג. השוויצרי הפסיד למרות שחבט 94 ווינרים - 40 יותר משל דג'וקוביץ' (61 שגיאות לא מחויבות מול 52 של נולה). בסך הכל פדרר זכה במשחק ב-218 נקודות, מול 203 של דג'וביץ', אבל הסרבי ידע מתי להתעלות.

בסיום המראיינת על הדשא אמרה לפדרר שזה "היה גמר בלתי נשכח", והשוויצרי הגיב בחיוך: "אני אנסה לשכוח אותו... אבל ברצינות, זה היה קשה, היה בו הכל, היו לי את ההזדמנויות, שיחקתי טוב ואני מרוצה מהיכולת שלי בסך הכל, אבל ברכות לנובאק, זה היה מטורף.

"אני מקווה שאני נותן לאחרים הזדמנות להאמין שבגיל 37 זה עדיין לא נגמר. ייקח זמן להתאושש מזה, גם פיזית, אבל הכל טוב, נתתי הכל, אני מרגיש טוב, אני עדיין עומד, כך שאני מרגיש שזה מעודד את שאר בני ה-37. המשפחה שלי? הם לא יתרגשו מהצלחת, הם יעדיפו את הגביע המוזהב, ועכשיו שובה אני חוזר להיות אבא, הכל בסדר".

מירקה פדרר, גמר ווימבלדון. רויטרס
לא היה לה קל. מירקה/רויטרס

דג'וקוביץ' אמר: "זה היה אחד הגמרים המרגשים שאי פעם שיחקתי בהם, מול אחד השחקנים הטובים בכל הזמנים, רוג'ר, שאותו אני מכבד מאוד. לצערי, מישהו חייב להפסיד. לשנינו היו הזדמנויות, וזה מדהים לחזור משתי נקודות משחק. קיוויתי להגיע לשובר שוויון".

המנצח הוסיף: "רוג'ר אמר שהוא מקווה לעורר השראה ולגרום לאנשים להאמין שזה אפשרי לעשות את זה בגיל 37 - ואני אחד מהם. הוא מעורר השראה". על הגביע החמישי בווימבלדון: "כשהייתי נער שחלם להיות טניסאי, זה היה הטורניר שעליו פנטזתי ודמיינתי את עצמי מניף את הגביע. זה מיוחד אפילו יותר כשהמשפחה שלי בקהל. אני גם חוזר להיות אבא בקרוב".

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר תופס את הראש אחרי גמר ווימבלדון 2019. GettyImages
איך זה ברח לו? פדרר/GettyImages

בוריס בקר, שחקן העבר והפרשן שבעבר אימן את דג'וקוביץ', אמר בסיום: "זה היה אמור להיות קרב טיטאנים, אבל דג'וקוביץ' התמודד גם מול הקהל ומול סיפור הסינדרלה. כולם בסיום היו מאוכזבים, אף אחד לא חגג כי הם הזדהו עם רוג'ר, זה היה מצב מוזר. השחקנים היו קרי רוח אחד כלפי השני, כי הם יכלו ממש להשתגע".

הפרשן טים הנמן: "אין ספק שפדרר יהיה מאוכזב מאוד. מבחינת האכזבות שעבר בקריירה שלו, זו בהחלט אחת הגדולות מהן. שיהיו לך שתי נקודות משחק מול אחד היריבים הכי גדולים שלך במגרש האהוב עליך - זה כואב. הוא שלט על הרגשות שלו, אבל זה הולך לכאוב לו לעוד הרבה הרבה זמן. דג'וקוביץ' לעומת זאת התעלה כשהיה צריך. זה הגביע החמישי שלו פה. בגלל שפדרר זכה בשמונה תארים פה, זה קצת נשכח, אבל דג'וקוביץ' הוא אחד משחקני הדשא הכי טובין אי פעם. אי אפשר לפסול את האפשרות שיזכה בעוד גביעים בעתיד".

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
הסתפק בצלחת, ובאהבה. פדרר/רויטרס

במסיבת העיתונאים פדרר שוב נשאל איך איבד שתי נקודות משחק, ואמר: "עדיין הייתי שמח שהגעתי למצב של 8:8 ו-9:9. הייתי חייב להסתכל על הצד החיובי, שלא הייתי בפיגור שבירה. אתה תמיד מכריח את עצמך להסתכל על הצד החיובי, אבל זה בהחלט היה קשה לאבד את ההזדמנות הזאת. אתה חייב לגרום לו לעשות טעויות, ולשחק באגרסיביות בעצמך. חשבתי שכבר יש לי את זה, אבל גם נובאק שיחק נהדר.

"אתה מקבל את המהלומה, ממשיך ומנסה לשכוח. אנסה לקחת את הדברים הטובים מהמשחק הזה, כי היו הרבה מאוד כאלה. זה כואב, כמו כל הפסד בווימבלדון. אבל אני חזק וממשיך הלאה. אתה לא רוצה להיות מדוכא על הפסד בכזה משחק מדהים. אני לא יודע מה אני מרגיש כרגע. זו הייתה כזאת הזדמנות מדהימה שפספסתי, שאני לא יכול להאמין, אבל זה מה שיש". פדרר אף ציין שהחליט עכשיו לוותר על טורניר מונטריאול, ולשחק בסינסינטי.

רוג'ר פדרר, אחרי גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
"חשבתי שכבר יש לי את זה". פדרר/רויטרס

דג'וקוביץ' אמר במסיבת העיתונאים: "זו הייתה פשוט הקלה עצומה בסיום, אלה המשחקים שעבורם אתה חי ולמענם אתה עובד. דבר אחד הבטחתי לעצמי לפני המשחק, שאשאר קר רוח ורגוע, כי ידעתי שזו תהיה האווירה. זה כנראה המשחק הכי תובעני שהיה לי בקריירה מבחינה מנטלית. אני מאושר לשבת כאן כמנצח, הייתי רחוק מכה אחת מלהפסיד.

"לשחק מול רוג'ר, במיוחד על דשא, זה לחץ בלתי פוסק. הוא כל כך מוכשר. יש לו את המשחק המושלם למשטח הזה, כך שהייתי חייב להביא מגוון ולהיות חד. פשוט הייתי חייב להילחם, ולמצוא את הדרך ברגעים החשובים.

"אני תמיד מנסה לדמיין אותי כווינר, יש בזה כוח. זה מאבק פנימי, יותר מהפיזי. אמרתי לעצמי להתנתק מכל מה שקורה מסביב. יכולתי לשחק יותר טוב, אבל מה שאיפשר לי לחזור זה היציבות הנפשית.

"קשה להתנתק מאווירה מחשמלת כזאת. במיוחד ברגעי ההכרעה. כשרוב הקהל לצדך, זה עוזר. זה נותן לך מוטיבציה ואנרגיה. כשאין לך את זה, אתה חייב למצוא את הכוח בתוכך. כשהקהל צועק 'רוג'ר', אני שומע 'נובאק'. זה אימון מנטלי".

נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
יכול לחייך. דג'וקוביץ'/רויטרס

מובילי רשימת זוכי הגרנד סלאמים לאורך השנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully