וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר ניצח את רפאל נדאל ויפגוש את נובאק דג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון

בחודש הבא הוא יחגוג 38, אבל בווימבלדון רוג'ר פדרר עדיין שולט: המאסטרו השוויצרי ניצח את יריבו המושבע רפאל נדאל 6:7 (3), 6:1, 3:6, 2:6, 4:6 עם טניס מצוין. דג'וקוביץ' עומד בינו ובין זכייה תשיעית באול אינגלנד וגרנד סלאם מספר 21

עריכת וידאו: מתן חדד

המגרש המרכזי בווימבלדון לבש הערב (שישי) חג בדמות הקלאסיקו של הטניס העולמי, בסיומו הצליח רוג'ר פדרר להתגבר על רפאל נדאל ולהעפיל לגמר הטורניר שהוא כל כך אוהב. בקרב על התואר יחכה לו אגדה נוספת - האלוף המכהן, נובאק דג'וקוביץ', שהסתדר עם רוברטו באוטיסטה אגוט.

עוד בנושא

לראשונה בקריירה שלה: סימונה האלפ העפילה לגמר ווימבלדון
זו רק ההתחלה: קורי גוף הודחה מווימבלדון, אבל כבשה את הענף
הקשר היהודי וההצלחה המפתיעה בווימבלדון: ראיון עם דייגו שוורצמן

רוג'ר פדרר - רפאל נדאל 6:7 (3), 6:1, 3:6, 2:6, 4:6

בעוד קצת פחות מחודש יחגוג רוג'ר פדרר את יום הולדתו ה-38, אבל בהחלט ייתכן שיעשה זאת עם תואר תשיעי בווימבלדון וגרנד סלאם 21 בקריירה. לאחר שהודח אשתקד כבר ברבע הגמר, שב הערב להוכיח השוויצרי המופלא כמה הוא דומיננטי על הדשא באול אינגלנד ועל הדרך גם נקם ביריבו המושבע על ההפסד בגמר הבלתי נשכח 2008. המאזן הכללי בין השניים עדיין עומד על 16:24 לזכות נדאל, אבל בווימבלדון זה סיפור אחר לגמרי, כפי שהשור ממאיורקה למד על בשרו הערב. כעת, כל שעומד בין פדרר והתואר הוא אחד, נובאק דג'וקוביץ', בסך הכל המדורג ראשון בעולם והאלוף המכהן.

השניים לא היו קרובים אפילו לשבור אחד את השני בפתיחה, כשהפסידו במשותף חמש נקודות בלבד על ההגשות בשבעת המשחקונים הראשונים. פדרר השיג אפשרות שבירה ראשונה ביתרון 3:4 אך לא הצליח לנצל אותה, המגמה נמשכה והשניים הלכו לשובר שוויון. שם השיג הספרדי שתי מיני-שבירות ועלה ל-2:3, אלא שהמאסטרו השוויצרי הגיב נהדר ומיד עלה ל-3:6, בדרך ל-6:7 (3) במערכה הראשונה שנמשכה 51 דקות.

המערכה השנייה נראתה אחרת. במשחקון השני השיג נדאל שתי אפשרויות שבירה אותן לא ניצל, בשלישי השיג פדרר שתיים שלא ניצל, וברביעי סוף סוף שבר הספרדי ועלה ל-1:4. השוויצרי פשוט לא היה בעניינים, נשבר פעם נוספת ואפשר ליריבו המושבע לנצח 1:6 בסיומו של סט דומיננטי במיוחד.

פדרר השיג את השבירה הראשונה שלו במשחק במשחקון הרביעי של המערכה השלישית, שסידרה לו 1:3. לאחר מכן הציל שלוש אפשרויות שבירה של השור ממאיורקה ועלה ל-1:4. נדאל הציל שתי אפשרויות שבירה משלו אך לא יותר, וזה נגמר ב-3:6 לשוויצרי.

המומנטום של המאסטרו השוויצרי נמשך גם בפתיחת המערכה הרביעית, בה שבר ועלה ל-1:2. פדרר שמר על היתרון הזה, המשיך להשיג אחוזים מצוינים על ההגשות שלו וביתרון 3:5 השיג נקודת משחק. נדאל הציל אותה, הציל אחת נוספת, ובפיגור 5:4 השיג הזדמנות שבירה נדירה, אותה לא הצליח לנצל. הספרדי הציל עוד שתי נקודות משחק, אבל את נקודת המשחק החמישית שלו פדרר הצליח לנצל, בדרך להעפלה מתוקה במיוחד לגמר בפעם ה-12 בקריירה - יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה.

עוד באותו נושא

זו רק ההתחלה: קורי גוף הודחה מווימבלדון, אבל כבשה את הענף

לכתבה המלאה
שחקן העבר דייויד בקהאם. רויטרס
דייויד בקהאם במתח/רויטרס
מאמן העבר אלכס פרגוסון. רויטרס
גם סר אלכס כאן/רויטרס
רוג'ר פדרר עם רפאל נדאל. רויטרס
הלוואי שנראה אותם בשלבים כל כך מתקדמים גם בעתיד. נדאל מברך את פדרר/רויטרס

עוד שיא לפדרר

קובי בריאנט התרשם לטובה

נובאק דג'וקוביץ' - רוברטו באוטיסטה אגוט 2:6, 6:4, 2:6, 2:6

זה לא היה קל, ולפרקים נראה המדורג ראשון בעולם עצבני מאוד, אבל השורה התחתונה היא שקובעת: נובאק דג'וקוביץ' שוב בגמר ווימבלדון, עם ניצחון 32 מ-33 המשחקים האחרונים שלו בטורנירי מייג'ור. הסרבי שזכה אשתקד בטורניר ינסה לשמור על התואר שלו, אף שהגמר, כמובן, עתיד להיות סיפור אחר לגמרי. עבור הספרדי (22) מדובר בסופו של טורניר חלומי, לאחר שקבע לעצמו מסיבת רווקים באיביזה לסוף השבוע השני של הטורניר, משום שכלל לא חשב שיזכה להגיע אליו.

הפתיחה של דג'וקוביץ' היתה מוחצת: הוא ניצח במהירות את משחקון ההגשה הראשון, וניצל את הבלבול של באוטיסטה אגוט כדי להשיג שבירה כבר במשחק השני ולעלות ל-0:3 מהיר במערכה הראשונה. באוטיסטה התעשת וניצח במשחקון ההגשה הבא, אבל המערכה המשיכה להתנהל בשליטה מוחלטת של דג'וקוביץ', שכבר עלה ל-2:5. במשחקון הבא נולה השלים את המלאכה, ועלה ליתרון של מערכה אחרי 36 דקות בלבד.

באוטיסטה אגוט פתח טוב יותר את הסט השני. דג'וקוביץ' אמנם ניצח את המשחקון הראשון, אבל יריבו זכה במשחקון הבא על האפס, ומיד לאחר מכן השיג שבירה ראשונה במשחק שהעניקה לו יתרון 1:2. הספרדי הוותיק גילה הרבה אופי, הצליח לשמור עליה וניצח את הסט השני 4:6. דג'וקוביץ', מנגד, הביע כעס על התנהגות חלק מהקהל, שלטענתו מפריעה.

במערכה השלישית המשיך להיראות דג'וקוביץ' עצבני, ובכל זאת הצליח לנצל את אפשרות השבירה הראשונה שלו, במשחקון החמישי, כדי לעלות ל-2:4. הספרדי השיג שתי אפשרויות שברה משלו במשחקון הבא, לא הצליח לנצל אותן והסט השלישי הסתיים ב-2:6 למדורג ראשון בעולם.

במשחקון הרביעי של המערכה הרביעית החליק דג'וקוביץ' על הדשא אבל הצליח להתאושש, שבר וברח ל-1:3. שבירה נוספת סגרה עניין עבורו, בדרך ל-2:6 וכרטיס לגמר.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
לא אהב את התנהגות חלק מהקהל. דג'וקוביץ'/רויטרס
רוברטו באוטיסטה אגוט, טניסאי ספרדי. רויטרס
טורניר נהדר הגיע לסיומו בהפסד. באוטיסטה אגוט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully