וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו רק ההתחלה: קורי גוף הודחה מווימבלדון, אבל כבשה את הענף

סרינה "מעריצה", פדרר "צופה עתיד מזהיר", נדאל מודה: "זה טוב לענף". הנערה בת ה-15 סחטה מחמאות מכל עבר במהלך המסע הקסום בלונדון וכעת גם הגדולים בכל הזמנים משוכנעים: "היא נולדה לעשות את זה". כך הפכה המדורגת 875 בעולם בסוף 2018 לדבר המדובר ביותר בעולם הטניס

יוטיוב

בווידאו: המפגש של קורי גוף עם רוג'ר פדרר

לפני חודש, מעט מאוד אנשים ברחבי העולם ידעו מי זו קורי גוף. היום (שני), על אף הדחתה מווימבלדון, היא כבר מוגדרת כדבר הבא בעולם הטניס - שילוב נדיר של גודל (1.77 מ'), כישרון, ואופי שהביאו אותה עד שמינית גמר הגרנד סלאם היוקרתי בעולם, בסך הכל בגיל 15 - הצעירה ביותר שעשתה זאת מאז ג'ניפר קפריאטי, אי שם ב-1991.

את 2018 סיימה "קוקו" במקום ה-875 בעולם, במרץ האחרון דורגה 456, ולדשא באול אינגלנד היא נכנסה מהמקום ה-313 בדירוג ה-WTA. כעת תקפוץ לאיזור המקום ה-150 לצד לא פחות מ-220 אלף דולר - לא רע בהתחשב בזה שעד היום, רווחיה מטניס עמדו על 61 אלף דולר. על פי "פורבס", זו רק ההתחלה: גוף חתמה על עסקאות חסות עם ניו בלאנס, בארילה וחברת המחבטים "הד" והיתה צפויה להרוויח כמיליון דולר עד תום 2019 מחסויות בלבד - וזה לפני ההצלחה המסחררת באול אינגלנד.

גוף, שזכתה בטורניר הנוער של הרולאן גארוס אשתקד, החלה לשחק טניס כשהיתה בת שש משום ש"אהבה את החצאיות", לטענת אביה. בגיל שמונה פגשה לראשונה את סרינה וויליאמס, האלילה שלה, ואפילו קיבלה חתימה. שנתיים לאחר מכן זכתה לעבוד עם מאמנה של הטניסאית האגדית, והפירות הגיעו במהירות. "אני רוצה להיות הטניסאית הטובה בכל הזמנים", אמרה בגיל 14, "אני רוצה להיות טובה יותר מסרינה ומקווה לשבור את שיא הזכיות בגרנד סלאם יום אחד".

עוד בנושא:

ווימבלדון: מסע הקסם של גוף הסתיים. נדאל ודג'וקוביץ' ברבע, בארטי הודחה
פאביו פוניני תקף: "הלוואי ותיפול פצצה על ווימבלדון"

גם מישל אובמה התרשמה

האמריקאית הצעירה קיבלה כרטיס חופשי כדי להשתתף במוקדמות של ווימבלדון, ומיד הוכיחה שמקומה בהגרלה הראשית. לפני אחד המשחקים נאלצה להישאר ערה עד 23:00 בלילה כדי ללמוד למבחן במדעים (בו, הודתה, לא קיבלה ציון גבוה), אבל גם זה לא ממש שינה: היא העיפה את המדורגת ראשונה במוקדמות (ו-92 בעולם) אליונה בולסובה, השלימה את המשימה מול גריט מינן (128) וקיבלה את מבוקשה. "החלום שלי הוא לעלות לאותו מגרש עם ונוס או סרינה וויליאמס", אמרה בזמן המוקדמות - וקיבלה את ונוס בסיבוב הראשון.

ילדת הפלא לא גילתה סנטימנטים למנטורית שהופיעה לראשונה בווימבלדון ב-1997 - שבע שנים לפני שגוף נולדה. הנערה בת ה-15 ניצחה 4:6, 4:6, וניסתה להתייחס אל המשחק הזה כאל עוד משחק. כשנשאלה כיצד היא מפיגה את המתח לפני שהיא עולה למשטח, השיבה שהיא צופה בסרטונים ביוטיוב: "באופן מפתיע, רשתות חברתיות מרגיעות אותי. אני נכנסת ליוטיוב ורואה מדריכי איפור, בלוגרים, מתיחות, דברים כאלה. כל מה שיוטיוב ממליץ לי, אני רואה".

בסיבוב השני הסתדרה גם עם מגדלינה ריבאריקובה הצ'כית (139 בעולם), שהגיעה עד חצי הגמר בווימבלדון ב-2017, וסגרה עניין עם 3:6, 3:6 נינוח. בשלישי הוכיחה עד כמה חזק האופי שלה, כשמצאה עצמה בפיגור מערכה מול פולינה הרצוג (60 בעולם), צלחה שובר שוויון ודרמה גדולה ולבסוף ניצחה 6:3, 6:7 (7), 5:7 אחרי שעתיים ו-47 דקות של משחק.

אלא שהערב, כאמור, המסע הקסום הזה נעצר, כשגוף נכנעה למדורגת שביעית סימונה האלפ 6:3, 6:3 במגרש המרכזי, בין היתר משום שלא היתה כשירה ב-100 אחוז. "סיפור הסינדרלה שלה נעצר כאן, אבל הוא יימשך. יש לה כל מה שצריך כדי להיות אלופת גרנד סלאם", אמרה פרשנית BBC טרייסי אוסטין, שבעצמה זכתה באליפות ארצות הברית הפתוחה כשהיתה בת 16. "זה לא משנה מה היא תעשה בהמשך, היא כבר זכתה בלבבות שלנו", הוסיפה כריס אוורט, שזכתה ב-18 גרנד סלאמים.

שחקן העבר ופרשן ההווה ג'ון מקנרו הגדיל ואמר: "אם היא לא תהיה מדורגת ראשונה בעולם עד גיל 20, אהיה בהלם". גם מרטינה נברטילובה משוכנעת שיש פה משהו אחר לגמרי: "יש לי תחושה שקוקו תהיה מעל הענף. היא רוצה את זה, היא כבר כאן, היא נולדה לעשות את זה. אני לא חושבת שאי פעם ראיתי מישהי נראית ככה בגרנד סלאם הראשון שלה".

האהבה הגיעה מכל רחבי הסבב. "היא מגניבה מאוד", אמרה סרינה וויליאמס על היורשת. "היא נערה נהדרת, אני אוהבת אותה ואת אבא שלה, הם אנשים מגניבים. יש נערות, כמוני, שלא היו יודעות מה לעשות בווימבלדון. קוקו יודעת. אין ספק שהיא ברמה אחרת, היא מוכנה. אני מעריצה שלה, למען האמת, אני נרגשת עבורה ולא יכולה להיות גאה יותר".

רוג'ר פדרר, שפגש את גוף במהלך הטורניר, הוסיף: "זה סיפור נהדר. קוקו ילדה טובה שעובדת קשה מאוד, אין ספק שמצפה לה עתיד מזהיר". רפאל נדאל התרשם גם כן: "הסיפור שלה יפה מאוד, זה טוב מאוד לענף שלנו, מביא קהל חדש ותחושות טובות. כל הכבוד לה, נהניתי לצפות בה. בואו נקווה שהאנשים שסביבה יעזרו לה להתמודד עם ההצלחה בצורה הכי נורמלית שאפשר".

גם מחוץ למשטח, צופים לגוף עתיד מזהיר. אנה וינטור, העורכת המיתולוגית של מגזין "ווג", אמרה כי היא בהחלט רואה את הטניסאית הצעירה מופיעה על שער מגזין האופנה שלה: "בלי ספק, היא רק צריכה לגדול קצת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully