וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר לברצלונה: "מדובר בהחלטה אסטרטגית". גווארדיולה לא בטוח שזה כדאי

בספרד טוענים שברצלונה ופריס סן ז'רמן קרובות לסיכום על הסכומים, השיקולים של ברצלונה מאחורי העסקה הם לא רק מקצועיים. הקטלאנים סימנו חלוץ נוסף, גווארדיולה: "לא יודע אם זה יהיה כמו בעבר"

עריכת וידיאו: מתן חדד

"ניימאר מתקרב לברצלונה", כך קראה הבוקר (ראשון) הכותרת ב"ספורט" הקטלאני. על פי אותו דיווח פיני זהבי ועמיתו, סוכן העל האירני קיה ג'ורבצ'יאן הצליחו להגיע לסיכום על עסקה שמקובלת גם על ברצלונה וגם על פריס סן ז'רמן, אולם פרטיה עדיין לא פורסמו. "זה היה הצעד האחרון שבארסה היתה צריכה", נכתב. "מעתה והלאה, אחרי שהמחיר סוכם, הם ופריס סן ז'רמן ידברו על מתווה התשלומים ועל השחקנים שיהיו מעורבים כדי להפחית בסכום הסופי".

גם אלופת ספרד וגם אלופת צרפת מעוניינות להשלים את העסקה כמה שיותר מהר, על פי הנכתב, בעיקר משום שבפריס הבינו שהישארות של הכוכב הברזילאי עלולה להוות מעין "פצצה מתקתקת" בחדר ההלבשה. תחילה דרשה פ.ס.ז' 300 מיליון יורו - סכום אותו ברצלונה מיהרה לדחות, אולם לאחרונה הצדדים התקרבו מחדש, ועל פי הערכות, הסכום הסופי ככל הנראה יהיה נמוך יותר מזה ששולם על ניימאר כשעשה את הדרך ההפוכה (222 מיליון יורו).

עדיין לא ברור אילו שחקנים יהיו מעורבים בעסקה, אולם על פי כל הדיווחים, פיליפה קוטיניו יהיה אחד מהם. פריס הביעה עניין גם בעוסמאן דמבלה, סמואל אומטיטי ואיבן ראקיטיץ', אך ספק גדול אם כולם גם יחד יעשו את דרכם לבירת צרפת.

עוד בנושא:

העברות בעולם, 30.6: פול פוגבה חוזר לאופציית יובנטוס, ריקרדו רודריגס על הכוונת של ברצלונה
לואיס סוארס "שבור" אחרי החמצת הפנדל, בברזיל חגגו: "זו קארמה"
"פריס סן ז'רמן הורידה את הדרישות שלה מברצלונה על ניימאר"
גם האבא לא האמין: צפו בבן של מרסלו עם עוד מהלך גדול

ליאונל מסי עם ניימאר ברצלונה. AP
שמרו על קשר טוב. מסי וניימאר/AP

ב"מונדו דפורטיבו" שרטטו את המסלול שגרם, בסופו של דבר, לניימאר לבצע פניית פרסה ולרצות לשוב על עקבותיו לקאמפ נואו. זמן קצר לאחר שעבר לפריס סן ז'רמן, כך על פי הכתוב, כבר חזר לברצלונה כדי לחגוג את לידת בנו עם חבריו לקבוצה לשעבר. מאותו רגע והלאה, המחשבות על קאמבק התרוצצו בראשו ולעתים גם לא רק בראשו. על פי הדיווח, כבר במרץ 2018 - פחות מעונה שלמה בפריס סן ז'רמן - כבר הביע את רצונו לחזור לקטלאנים.

השנתיים בצרפת, בהן לא הצליח להיאבק על ליגת האלופות וגם לא על כדור הזהב, גרמו לכוכב להבין עד כמה טובים היו חייו בברצלונה, על אחת כמה וכמה כעת, כשהוא לא חש גיבוי מלא של קבוצתו הנוכחית בפרשת האונס המתוקשרת. כמו כן, בברצלונה היה אהוב מאוד בחדר ההלבשה - גם על ידי המנהיגים ליאונל מסי (איתו שמר על קשר קרוב), לואיס סוארס וג'רארד פיקה, וגם על ידי השחקנים הצעירים. בצרפת זה לא ממש קורה. גם משפחתו של ניימאר רוצה לשוב ולהתגורר בברצלונה.

גם פפ גווארדיולה התייחס לאפשרות של קאמבק ואמר: "הוא שחקן בלתי רגיל, אבל אני לא יודע. זה יהיה אותו דבר אם אני אחזור, האם זה יהיה כמו בעבר? אני לא אותו אדם שהייתי ואני גם לא בטוח שניימאר אותו אדם. אבל הוא טוב מאוד, בזה אין ספק".

ובינתיים, שחקן התקפה נוסף הוזכר כמועמד לקטלאנים: לאוטרו מרטינס, מלך השערים של ארגנטינה בקופה אמריקה, שמשתף פעולה מצוין עם ליאו מסי. על פי דיווחים בארגנטינה, הקטלאנים מוכנים להציע 110 מיליון יורו עבור החלוץ בן ה-21 שעבר לאינטר בקיץ שעבר.

עוד באותו נושא

"פריס סן ז'רמן הורידה את הדרישות שלה מברצלונה על ניימאר"

לכתבה המלאה
ניימאר שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
שווה מיליונים. ניימאר/רויטרס

ב"מארקה" טוענים שבקבוצה יש חילוקי דעות אם המהלך נכון, כשידוע שחלק גדול מהקהל נגד החזרתו של השחקן שעזב וביקר את המועדון, אבל על פי הדיווח, "מאחורי העסקה יש שיקולים אחרים, ולא רק מקצועיים: נלקחים בחשבון גם התרומה הספורטיבית שלו, אבל גם כוחו העולמי של המותג שלו". בספרד מסבירים שניימאר עולה הרבה, אבל גם שווה הרבה. "הערך שלו הוא מעבר למקצועי, זו החלטה אסטרטגית", נכתב, "יש לו 121 מיליון עוקבים באינסטגרם, הוא מקדם 30 מותגים, כל פוסט שלו גורר מיליוני תגובות ברשתות החברתיות, נייקי מקדמת אותו... ברצלונה מצפה לא רק לערך הספורטיבי שלו, אלא גם לשווי שלו מבחינת מדיה. בנוסף, הוא עשוי להגדיל את ההכנסות בתחומים כמו מכירת חולצות, מכירת כרטיסים למשחקים, ביקור באצטדיונים וחסויות של ספונסרים".

אגב, בניגוד לדיווחים הנלהבים בקטלוניה ובספרד - על פי "Telefoot" הצרפתי, לפריס סן ז'רמן אין כוונה למכור אותו הקיץ.

עדכון ראשון: 13:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully