וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מכירת קלטינס: בית"ר ירושלים עשויה להשאיר את אפונסו טיירה

26.6.2019 / 7:53

בקבוצה הופתעו מהתגובות לעזיבה של קלטינס: "החתמנו כ"כ הרבה שחקנים טובים, ומתייחסים לזה כאל אסון". טיירה שחתום לעונה הבאה עשוי להישאר כדי למלא את מקומו. חוגג לשחקנים: "הקבוצה מפוצצת כישרון, אבל המבחן יהיה מנטלי"

צילום: דני מרון, עריכה: מתן חדד

בווידאו: אימון הפתיחה של בית"ר

עיקרי הדברים

- בבית"ר מופתעים: "למה מתייחסים למכירת קלטינס כאל אסון?"

- בעקבות המכירה, ייתכן שאפונסו טיירה יישאר בבית"ר

- חוגג לשחקנים: "הקבוצה מפוצצת כישרון, אבל נימדד קודם כל מנטלית"

- מאמן הכושר טלמו דה אנדרס יגיע להתרשמות בקבוצה

seperator

1. "החתימו כ"כ הרבה שחקנים טובים, אז למכור את קלטינס זה אסון?"

יום הפכפך עבר אתמול (רביעי) על בית"ר ירושלים. מצד אחד היתה אמש בפתיחת האימונים אווירת חג: עלי מוחמד, מיכאל אוחנה, מקס גרצ'קין ולירן רוטמן הגיעו לבית וגן לראשונה, משה חוגג ואלי אוחנה נשאו דברים, פתחה באופן רשמי את האימונים, ומשה חוגג ורוני לוי נשאו נאומים אופטימיים. מצד שני, על המאורע העיבו התחושות הלא נעימות ממכירת שחקן הבית דוד קלטינס להפועל באר שבע. מאז שהאחרון חתם רשמית בבאר שבע, בית"ר התמודדה עם אינספור הודעות ותלונות של אוהדים וניסתה להרגיע את השטח כדי לייצר אווירה חיובית.

מכירת קלטינס היא לא מהלך פשוט. בבית"ר התכוננו לכך בחודש האחרון וידעו שמהלך כזה ילווה בתגובות קשות של חלק לא מבוטל מהאוהדים. יחד עם זאת, בקבוצה מעריכים שעם הזמן הקהל יתרכך והסערה תעבור. לא במקרה מיהרו בבית"ר לסגור את הקצוות בעסקת שי קונסטנטין כבר אתמול. בקבוצה ידעו שכל שחקן נוסף שמצטרף גורם לקהל להתקדם ולשכוח את האירועים הקודמים. במועדון אף אמרו אתמול: "החתימו כל כך הרבה שחקנים טובים, ומתייחסים למכירת קלטינס כאילו קרה אסון. חייבים להתקדם".

עוד בנושא

תגובת הבזק למכירת קלטינס: שי קונסטנטין חתם בבית"ר לשלוש שנים
בית"ר פתחה עונה, רוני לוי: "מכוונים גבוה, אבל ייקח לזה זמן להתחבר"
התקציב של בית"ר ירושלים בעונה הקרובה: למעלה מ-70 מיליון שקל

עוד באותו נושא

תרגיעו, למען השם: המחיר לא מוגזם, הלחץ שמופעל על מיכאל אוחנה מוגזם

לכתבה המלאה
דוד קלטינס שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
תגובה לא פרופורציונלית? קלטינס/דני מרון

2. בניון מתמקד בהחתמת מגן, בלם, ואולי גם חלוץ. טיירה יישאר?

בבית"ר היו מודאגים אתמול הרבה יותר מהפן המקצועי מאשר הפן המנטלי. קלטינס היה אמור להיות השחקן האחרון בקישור שישחק מאחורי עלי מוחמד, ויכול היה לשמש גיבוי במקרה של פציעה של מוחמד. כעת הקבוצה תיאלץ למצוא פתרונות תוך כדי תנועה - ייתכן שיצורך בלם זר שיוכל לשחק גם כקשר, וביממה האחרונה אפילו החלו לחשושים על האפשרות שאפונסו טיירה, שלא היה בתוכניות, יישאר בסופו של דבר. טיירה חתום בקבוצה לעונה הבאה, ובמועדון ובצוות המקצועי בסך הכל מעריכים אותו. בלי קשר, נראה שבניון ורוני לוי מבינים כי מגן שמאלי, בלם ואולי גם חלוץ משמעותי הם בגדר חובה אם הקבוצה רוצה לרוץ בצמרת. בחודשיים שנותרו עד פתיחת העונה, בקבוצה יתמקדו בעיקר במציאת חיזוק לשלוש העמדות הללו.

כך או כך, דיבורים על צמרת עם סגל כל כך לא מאזן הם עדיין מוקדמים. יש לא מעט כישרון בסגל שנרקם לו בבית וגן, אבל גם בעונה שעברה היתה קבוצה לא פחות מוכשרת שלא התחברה בגלל חוסר איזון. בסופו של דבר, בניון ורוני לוי יצטרכו לקבל את הכלים כדי לצרף עוד שניים-שלושה שחקנים משמעותיים.

משה חוגג אמר אתמול לשחקנים ש"הקבוצה מפוצצת כישרון, אבל השנה לא נימדד על כישרון אלא על מנטליות, מה שלא היה שנה שעברה". יש צדק בדבריו: מנטלית בית"ר אכן הייתה חלשה מאוד בשנה שעברה. הבעיה היא שגם בקיץ האחרון לא הצטרפו יותר מדי שחקנים עם חוסן מנטלי, כאלה שהתמודדו בעבר עם לחץ ברמות הגבוהות. ההצלחה של בית"ר תהיה תלויה מאוד בזהותם ובאיכותם של השחקנים הבאים שיצורפו. הם אמורים לא רק לאזן את הסגל מבחינה מקצועית, אלא גם להוסיף לו ניסיון ועמידה בלחצים.

אפונסו טיירה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
ימלא את הוואקום במרכז השדה? אפונסו טיירה/דני מרון

3. מאמן כושר ספרדי יגיע להתרשמות

מלבד השחקנים שחתומים בקבוצה, מתאמנים עם בית"ר כמה נבחנים: הקשר-חלוץ שלום אדרי, הבלם-קשר עדי תמיר, הבלם יקיר ארצי וכן שחקן הבית עוזיאל פרדו שסיים גיל נוער. המאמן רוני לוי אמר לשחקנים לפני האימון: "יש פה שחקנים טובים, אבל החכמה היא להפוך לקבוצה טובה. שמעתי דברים טובים על הגישה שלכם ואני שמח על כך. אני מצפה מכולם להיות רציניים ובוגרים, בית"ר זה מועדון ענק עם קהל אדיר מאחוריו ויש לנו לא מעט אחריות".

מאמן הכושר הספרדי טלמו דה אנדרס היה אמור לנחות הלילה בישראל למספר ימי התרשמות, כאשר בבית"ר יקבלו החלטה סופית בנוגע למאמן הכושר עד פתיחת מחנה האימונים. בכל מקרה ייתכן שיצורף גם מאמן כושר ישראלי.

עוד בבית"ר: העיתונאי אסף נחום מונה לדובר ויחליף בתפקיד את אושרי דודאי שמונה למנהל הקבוצה.

דובר בית"ר ירושלים אסף נחום. אתר רשמי
הדובר החדש אסף נחום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully