וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים פתחה עונה, רוני לוי: "מכוונים גבוה, אבל ייקח לזה זמן להתחבר"

25.6.2019 / 10:30

המאמן התייחס לקבוצה החדשה ולציפיות: "זה תהליך". יוגברו המאמצים לצירוף קונסטנטין, דיווח ביוון: הבלם הצרפתי רוברז' מועמד

צילום: דני מרון, עריכה: מתן חדד

עיקרי הדברים

- הקבוצה פתחה היום את העונה באופן רשמי

- דוד קלטינס חתם בהפועל באר שבע תמורת כ-6 מיליון שקלים

- יוגברו המאמצים לצירוף שי קונסטנטין מבני יהודה

- אוהדים רבים שלחו הודעות למשה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה בניסיון למנוע את עסקת קלטינס

- דיווח ביוון: בית"ר מעוניינת בבלם הצרפתי ולנטן רוברז'

בית"ר ירושלים פתחה היום (שלישי) את העונה באופן רשמי. חוץ מלוי גרסיה שנמצא עם נבחרת טרינידד וטובגו כל השחקנים הגיעו לאימון. המאמן רוני לוי צפוי לערוך אסיפה בפני השחקנים ולחדד נהלים לקראת העונה שבפתח וייתכן שגם המנהל המקצועי יוסי בניון יישא דברים.

רוני לוי אמר על הקבוצה החדשה והציפיות: "מתרגש, בהחלט, אימון ראשון של העונה. תמיד ההתחלה מרגשת. יש ציפייה גדולה לקראת העונה, אני שמח לחזור ולהתחיל פה עונה מהתחלה. כולם רואים שמנסים לעשות פה משהו טוב בבית"ר ירושלים, ואנחנו עדיין בשלבים שמכינים את הקבוצה. הצטרפו הרבה שחקנים חדשים והמטרה שלנו היא לבנות את השחקנים האלה לקבוצה אחת טובה.

"אנחנו עדיין בבנייה, רוצים לחבר את הסגל, ועוד לא סיימנו את התהליך. כמובן שעם השחקנים שאנחנו מביאים והאיכויות שיש בקבוצה אנחנו מכוונים גבוה, אבל העניינים האלה מבחינתי, כרגע עוד מוקדם לדבר. כשנסיים את בניית הסגל נדבר על המטרות. כמובן שהמטרות בבית"ר הן תמיד גבוהות".

שחקן בית"ר ירושלים מיכאל אוחנה. דני מרון
שוב בצהוב. מיכאל אוחנה במדי בית"ר ירושלים/דני מרון

על דיבורי האליפות: "בית"ר יחסית לעונה שעברה, לקבוצה שברגע האחרון נשארה בליגה, שינתה את פניה. הגיעו הרבה מאוד שחקנים, טובים מאוד, שמגיעים לקבוצה חדשה, למועדון חדש. לדברים האלה לוקח זמן להתחבר. אני לא מחפש הנחות וקיצורי דרך, אבל זה תהליך. כאחד שלקח כמה אליפויות, אני יודע שזה יותר במעשים ובעבודה, בלייצר תלכיד טוב ורציני, ואז גם השחקנים המוכשרים יוכלו להביא לביטוי את היכולות שלהם. הדרך עוד ארוכה. קלטינס? לא רוצה להתייחס לשחקנים ספציפיים, אלו שהצטרפו ואלו שעזבו. אני מתרכז בקבוצה עצמה". על עלי מוחמד: "היו קצת כותרות ביומיים הראשונים, ומאז הכל נרגע וחזר לשגרה".

איתמר ניצן על האימון הראשון: "אנחנו מתרגשים מאוד. חיכיתי לזה כל הפגרה. עונה חדשה בפתח, ורוצים להצליח כמה שאפשר. בתור שחקנים מקצועניים רוצים להצליח כמה שיותר ולתת לקהל כמה שיותר גאוו". על הרכש הגדולך: "ההשקעה במועדון הזה לא נעלמת מהעיניים של אף אחד, עכשיו זה עלינו, להביא את הסחורה. לא תשמעו ממני הצהרות רחוקות מדי. מבחינתי המטרה הראשונה שלנו היא נס ציונה בגביע הטוטו. להסתכל רחוק מדי יפגע בנו כקבוצה". על העובדה שהקבוצה בחרה בו כשוער הראשון: "לקחתי את המושכות. אני מאוד שמח שבוטחים בי".

עוד באותו נושא

משה חוגג: "לא ייתכן שקלטינס יהפוך להיות שחקן חופשי, אם יחליט לעזוב נבין אותו"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים עלי מוחמד. דני מרון
שחקני בית"ר ירושלים באימון/דני מרון
מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי. דני מרון
רוני לוי והצוות מנהלים את האימון/דני מרון
מנהל מקצועי בית"ר ירושלים יוסי בניון עם עלי מוחמד. דני מרון
עלי מוחמד בשיחה עם משה חוגג ויוסי בניון/דני מרון
שחקן בית"ר ירושלים עלי מוחמד. דני מרון
עלי מוחמד באימון בית"ר ירושלים/דני מרון

דוד קלטינס עבר מבית"ר ירושלים להפועל באר שבע. כבר במהלך המו"מ על מיכאל אוחנה, באר שבע הציעה סכום של 6 מיליון שקלים אך תחילה נדחתה על ידי משה חוגג. אחרי שההצעה עלתה מחדש, הצדדים סגרו את כל הפרטים האחרונים והעסקה נסגרה. גם מכבי תל אביב הייתה בתמונה בשבועות האחרונים, כאשר הציעה להעביר סכום של מיליון יורו בקיץ הבא, את מתן בלטקסה ושחקן סגל נוסף, אך קלטינס עבר בסופו של דבר לבאר שבע.

בעקבות מכירתו של קלטינס, בבית"ר אמורים להגביר את המשא ומתן לצירוף שי קונסטנטין מבני יהודה, עליו נדרש לשלם כמיליון שקלים דמי השבחה. כמו כן, בבירה ינסו לקדם גם את המשא ומתן על העברתו של אוראל דגני מהפועל תל אביב.

חייבים להסביר מה עמד מאחורי מכירתו של המגן-קשר: בבירה ראו בהצעה של 6 מיליון שקלים (קרוב ל-1.5 מיליון יורו) עבור קלטינס ככזאת שלא תחזור על עצמה, ולא ראו כיצד קלטינס משדרג את עצמו במועדון, במיוחד לנוכח העובדה שהמשבצת בה הוא משחק מיועדת לעלי מוחמד. בשנה האחרונה קלטינס הפך לכלבויניק שמחלק את זמנו בהגנה בין מגן ימני למגן שמאלי, ועונה נוספת בה לא היה משתלב בקישור הייתה פוגעת קשות בערכו.

בית"ר הציעה לקלטינס חוזה לשלוש שנים, אבל לא כוללת שדרוג בשנה הראשונה היות ומשה חוגג החליט שאף שחקן שנשאר מהעונה שעברה לא יקבל שדרוג בחוזהו. בשנתיים הבאות הציעה בית"ר לקלטינס כ-180 אלף דולר לכל עונה, כאשר בשיקלול של שלוש שנים הוא ירוויח בסביבות 160 אלף דולר לעונה, בעוד בבאר שבע הציעו לו שכר של כ-250 אלף דולר לעונה לערך.

מעבר לכך, יש לציין פעם נוספת שהמפתח הוא הסכום המפתה (6 מיליון שקלים) שהוצע על ידי באר שבע. אם בבית"ר היו בונים על קלטינס ורואים בו שחקן מוביל לשנים הבאות, לא הייתה בעיה לסכם איתו על חוזה לשלוש שנים בשכר של 220-250 אלף דולר, אך בבירה רואים את הדברים אחרת, במיוחד שבתפקיד שלו נרכש עלי מוחמד ביותר מ-1.5 מיליון יורו. מנגד, זכותו של קלטינס לדרוש חוזה גבוה, במיוחד שהוא יודע שכל הגדולות של הכדורגל הישראלי מוכנות לשלם לו.

אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
הפעילו לחץ. אוהדי בית"ר ירושלים/דני מרון

אוהדי בית"ר ירושלים לא האמינו אתמול כאשר החלו להתפרסם הידיעות על מגעים אמיתיים להעברת קלטינס לבאר שבע. משה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה הופצצו בהודעות על ידי אוהדים שניסו לשנות את ההחלטה. קלטינס היה אולי השחקן הכי פופולארי בקרב הקהל, ולא פשוט יהיה להתמודד עם מעבר שלו ליריבה לצמרת, במיוחד לזאת שבית"ר תפגוש כבר במחזור הפתיחה בטדי. מצד אחד חוגג קיבל אתמול גיבוי מאוהדים, ומנגד חלקם הבהירו כי יבטלו מנוי או לא יגיעו לטדי.

קברניטי בית"ר כבר לקחו בחשבון שצפויה להיות התנגדות נוספת שייאלצו להתמודד איתה בהמשך הדרך. אם קלטינס היה נמכר לחו"ל, סביר להניח שההתנגדות כמעט ולא הייתה קיימת. קלטינס עצמו מאוד רצה להישאר בטדי, אך בגיל 24 הוא רצה להתחיל להרוויח כסף והבין שזה כנראה לא יקרה בבית"ר.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. דני מרון
משה חוגג באימון הפתיחה/דני מרון

הבעלים חוגג גם פירסם אתמול בשעת לילה מאוחרת פוסט בפייסבוק ובו רשם: "דיברתי עם דוד, אני מאוד אוהב אותו, הוא שחקן נהדר ואישיות עוד יותר, הוא פוטנציאל גדול.דחיתי כבר המון הצעות על דוד בחודש האחרון ואין לי שום בעיה לדחות גם את ההצעה הזו, אך מצד שני לא יתכן שבינואר דוד יהפוך לשחקן חופשי ובית"ר תיפגע, לזה לא אתן יד".

"הצענו לדוד הצעה יפה מאוד ומכובדת, גם דוד מסכים שההצעה מכובדת ומצד שני אני מבין שיש לו הצעות גבוהות משמעותית. אחרי העונה שעברנו אני לא חושב שלמישהו מגיע שדרוג, צריך לזכור שנכשלנו כישלון משמעותי מקצועית בעונה שחלפה ולאף אחד לא מגיע פרס. בכל זאת הצענו הצעה משודרגת מאוד. אם מישהו חושב שצריך לתת אף יותר אני אשמח לפרסם את פרטי חשבון הבנק של בית"ר ונחכה לקבל ממנו תרומה בשמחה".

"אם דוד ידחה את ההצעה שלנו כי מועדון אחר החליט להציע לו הרבה יותר ולכן יחליט לעבור זה לא כי הוא בוגד או כי הוא לא אוהב את בית"ר או שהוא לא מעריך את ההצעה שלי, קל מאוד לכתוב תגובות, בואו נראה אתכם מסרבים לכל כך הרבה כסף. אם זו תהיה החלטתו אנחנו במועדון נבין אותו ונאחל לו בהצלחה. בכל זאת אנחנו מקווים שהוא יקבל את הצעתנו וישאר. אם יחליט לעזוב בית"ר תקבל המון כסף תמורתו. בצדק".

על פי דיווח ב"גאזטה" היווני, בית"ר ירושלים היא אחת הקבוצות המעוניינות בבלם ולנטן רוברז', השייך לאפולון לימסול. לצרפתי בן ה-32 יש חוזה לעונה נוספת, ולמרות ההתעניינות מצד בית"ר, פנאתינייקוס וקלוז', בדיווח נטען כי הוא נוטה להישאר בקפריסין - באפולון או קבוצה אחרת - לאור מצבה הרפואי של אשתו הנמצאת בהריון. בעקבות כך לא יצא רוברז' עם קבוצתו למחנה האימונים.

רוני לוי, שרוצה לצרף בלם זר לחיזוק ההגנה שלו, מכיר את רוברז' מהליגה הקפריסאית, שם משחק הצרפתי מאז הגיע מסנדרלנד בקיץ 2016. בעונה החולפת רשם 38 הופעות בכל המסגרות ושני שערים (בפלייאוף העליון) ובעברו שיחק גם בקבוצת המילואים של פריס סן ז'רמן, אריס סלוניקי, מריטימו, סנדרלנד וריימס.

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי. דני מרון
רוני לוי באימון/דני מרון
יוסי בניון המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים. דני מרון
יוסי בניון באימון בית"ר ירושלים/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully