וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אל תקראו לנו בזבזנים: מאחורי הבנייה של הפועל באר שבע החדשה

26.6.2019 / 6:50

מה מוכיח תקדים אלמוג כהן, איזה מסר אלונה מעבירה לגולדהאר, מתי נזנחה התוכנית לקיצוץ משמעותי בתקציב, ולמה התלכיד החדש יצליח למרות ש"כרגע זה נראה מטורף". האם באר שבע חוזרת בדיוק על אותן טעויות כמו בקיץ שעבר? בקבוצה בטוחים שההפך הוא הנכון. מאחורי הקלעים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

"בפוליטיקה אלונה ברקת הסכימה להיות שלישית, אבל בכדורגל היא לא מוכנה להיות שנייה", קבע אתמול אדם שעושה עם הבעלים של הפועל באר שבע עסקים בכדורגל.

- היא מאמינה שהיא יכולה לחזור ולהיות מקום ראשון בכדורגל כשמכבי תל אביב נראית כל כך טוב?

"ב-100 אחוז. היא נשארת בכדורגל כדי לחזור להיות ראשונה".

עוד בנושא

הריצה הכי חשובה של אלונה: כך "הטירוף חזר" להפועל באר שבע
מה הכסף שלכם עשה היום? דרגו את שחקני הרכש של באר שבע
רמזי ספורי הוצג: "הגעתי למועדון ענק עם המגרש הכי ביתי בישראל"
עוד חיזוק למנודים: באר שבע הודיעה לטאפוקו שהוא לא בתוכניות

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. קובי אליהו
"הבשורה הכי גדולה שיוצאת ממה שעובר על המועדון שלנו היא שאלונה ברקת אמרה אמת"/קובי אליהו

בזמן שמכבי תל אביב שומרת על שקט תעשייתי בהולנד, מכבי חיפה עושה עסקאות סולידיות עם בני יהודה ומכבי נתניה מנסה לבנות קבוצה שתחזור לימים הגדולים של המועדון, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים מתחרות ביניהן על הכותרות של עונת המלפפונים.

ברקת התחילה בצורה צנועה עם זרים אנונימיים במחירים סבירים וכוכבי ליגה לאומית, אבל פתאום נתנה הבוסית של הפועל באר שבע גז והותירה רבים המומים. הבוקר (רביעי) היא המריאה לוורשה בדרך למחנה האימונים של הקבוצה ליד העיר גדנסק אחרי שאתמול זה היה היום שלה עם שתי החתמות ליגת העל משמעותיות לחמש שנים.

דוד קלטינס, ילד טוב ירושלים, שמצטרף לדרך החדשה שרוצה להתוות ברקת בבירת הנגב. ורמזי ספורי, שמאיים בכל עונה להתפרץ ובעונה החולפת סיפק כמה רגעים שחייבו אותו להתמקם במועדון עם שאיפות יותר גדולות מאלה של הפועל תל אביב במתכונת הנוכחית.

לפני קצת יותר מחודשיים, הימים האלה של הפועל באר שבע נראו כמו פנטזיה עבור אוהדי הקבוצה שרובם ככולם חששו שברקת תתרחק מהמועדון אחרי האכזבה מהתמיכה הדלה של העיר בבחירות. "הבשורה הכי גדולה שיוצאת ממה שעובר על המועדון שלנו בימים האחרונים היא שאלונה ברקת אמרה אמת והיא מוכיחה זאת הלכה למעשה", אמר אתמול גורם במועדון, "בזמן שרבים הילכו אימים וטענו שהיא תעזוב ותפנה גב לקבוצה, אלונה אמרה שהיא מחויבת למועדון הזה והנה זה קורה בפועל".

עוד באותו נושא

מה הכסף שלכם עשה היום? דרגו את שחקני הרכש של הפועל באר שבע

לכתבה המלאה
קלטינס ספורי. עיבוד תמונה
אלונה התחילה לאט, ולאט לאט הגבירה. קלטינס וספורי/עיבוד תמונה

אז מההיבט הזה ברקת חזרה ל-DNA שלה. זה שגורם לה לרצות להיות ראשונה גם אם כרגע מיטש גולדהאר נראה במסלול בטוח לאליפות נוספת ואפילו בקלות. אבל משהו כנראה בכל זאת קרה כי בראיונות של מנכ"ל המועדון אסי רחמים לפני כחודשיים הוא חזר ואמר שהפועל באר שבע תבצע קיצוץ של 25 אחוז בתקציב לקראת העונה הבאה ושהסגל המנופח שהרס את העונה שעברה, לא יהיה עוד.

אז האם הפועל באר שבע למדה מהטעויות שלה, או שהיא חוזרת עליהן? "אין שום קשר בין מה שהיה בקיץ שעבר לפני שנה לבין מה שקורה עכשיו", מתגוננים בקבוצה, "בניית הקבוצה בקיץ שעבר הייתה רעה מאוד וכעת היא שונה לגמרי. בסופו של דבר זה רק נראה כרגע שהפועל באר שבע מנפחת את הסגל שלה. מי שטוען זאת לא מבין. הרי שחררנו את אריאל הרוש, דור אלו, שיר צדק, חן עזרא, עדן בן בסט, אריק סאבו וקווין טאפוקו. מכרנו את מיכאל אוחנה ולא הארכנו את החוזים לג'ון אוגו ומתן אוחיון. גם בן תורג'מן גמר ויש את מאור מליקסון שעשוי להודיע על פרישה מכדורגל. סך הכול 12 שחקנים מהסגל של העונה שעברה לא יהיו איתנו בעונה הבאה. אז מה רוצים, שלא נביא שחקנים חדשים במקומם?

"גם לא היה לנו זמן לעשות את הדברים בשלבים כי בעוד שבועיים וחצי אנחנו כבר בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית והיינו חייבים לצאת למחנה האימונים עם כל הכוח. אין זמן לחכות. היינו חייבים לפעול מהר וזה רק נראה שאנחנו משתוללים. זה ממש לא כך. היינו חייבים להגיב במהרה על ההחלטה ליצור קבוצת מנודים ועל זה ששחקנים סיימו כאן".

גם במכבי נתניה יש כאלה שמצטרפים לטענה שאמנם אלונה ברקת רוצה לחזור להיות ראשונה, אבל יחד עם זאת היא לא ממש חזרה לימים בהם בזבזה באופן לא מבוקר. "לא הרגשנו שהיא נותנת פייט אמיתי על אלמוג כהן, והיא רצתה אותו", העיד אתמול גורם בנתניה, "אם אלונה הייתה משתגעת, היא הייתה לוקחת את אלמוג אליה ומתאבדת עליו עם סכומים שאנחנו במכבי נתניה לא משלמים לשחקנים. והיא רצתה אותו מאוד, כי גם היא חיפשה מנהיג בדיוק כמו שאנחנו חיפשנו, אבל היא כנראה בכל זאת מדברת היום בסכומים אחרים".

אלמוג כהן מוצג כשחקן מכבי נתניה. מכבי נתניה, אתר רשמי
"לא הרגשנו שאלונה נותנת פייט אמיתי על אלמוג כהן והיא רצתה אותו", מעידים בנתניה/אתר רשמי, מכבי נתניה

גם בבאר שבע היה מי שאמר אתמול דברים דומים בעניין כהן: "המקרה של אלמוג מלמד שאנחנו לא משלמים מה שחושבים שאנחנו משלמים. אלמוג כהן יקבל במכבי נתניה 250 אלף דולר נטו לעונה. זה גם מה שאנחנו הצענו לו פחות או יותר. הוא לא קיבל מה שהיה כתוב בתקשורת ובטח לא סכומים של 350 אלף דולר נטו לעונה ומעלה".

אז השאלה היא האם הפועל באר שבע תצליח לעמוד ביעד שהציבה לעצמה ולקצץ בתקציב. זה עניין שהכי פחות מעניין את האוהדים, כי אחרי הכול זה הכיס של משפחת ברקת שמממן את העסק, אבל במועדון משוכנעים שבסופו של דבר יועמד תקציב מקוצץ באחוזים ניכרים. "גם אם זה לא יהיה קיצוץ מ-70 מיליון שקל ל-50 מיליון שקל, זה עדיין יהיה קיצוץ ביחס לתקציב של העונה שעברה", אמרו אתמול במועדון בהחלטיות, "כשהכול ייגמר וכל השחקנים שהתבקשו למצוא קבוצות יעזבו, זה ייראה פתאום אחרת. ברור שכרגע זה נראה מטורף כי יש להפועל באר שבע שתי קבוצות. אחת בפולין ואחת של מנודים בארץ.

"כשעדן (בן בסט) יחתום במקום אחר, חן עזרא יסגור בקבוצה אחרת, סאבו וטאפוקו יעזבו והאחרים יצטרפו אליהם, זה פתאום ייראה הרבה פחות נפוח ומטורף מכפי שזה נראה כעת. בדבר אחד אפשר להיות בטוחים - מי שלא ישחק בעונה הבאה ומי שיהיה על הספסל, יהיה פחות כעוס ועצבני כי מי שישב בחוץ בעונה החולפת היו שחקנים שכל אחד מהם חשב והיה משוכנע שהוא צריך לשחק לפני אלה ששיחקו. זה ממש לא היה בריא. גם אם במישור הפיננסי לא יהיה הרבה הבדל בין העונה שעברה לעונה הבאה, במישור המקצועי ובעיקר בהיררכיה יראו את ההבדל וזה מה שיוביל לעונה הרבה יותר טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully