וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת צהריים מושחתת: פלאטיני, סרקוזי והשיח' הקטארי במרכז חקירת המשטרה

נשיא אופ"א לשעבר תושאל אודות המפגש עם ראשי המדינות, שקשור לפרשיות שחיתות נוספות באתלטיקה ובכדורגל, אחת מהן היא רכישתה של פריס סן ז'רמן על ידי הקטארים

וידאו: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חקירתו של מישל פלאטיני, שהיה נשיא של אופ"א עד 2016, היא רק קצה הקרחון בחקירה בין לאומית רחבת היקף שמטרתה להוכיח כי בחירת מיקומיהם של חלק מאירועי הספורט הגדולים בעולם נקנו בכסף ולמעשה נגועים בשחיתות. האירוע הגדול ביותר שנמצא תחת חקירה הוא קיום המונדיאל בקטאר בשנת 2022, שהמשטרה טוענת שהקטארים שילמו לבכירים באופ"א מיליונים כדי שיבחרו לקיימו בקטאר ולא בארצות הברית.

במרכז החקירה עומדת ארוחת צהריים שהתקיימה בארמון האליזה בה השתתפו נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, מישל פלאטיני, והשיח' תמים בן חמד השני, שעמד בזמנו בראש קרן ההשקעות הקטארית וכעת הוא האמיר המכהן של קטאר. ארוחת הצהריים הזו התקיימה בנובמבר 2010, תשעה ימים בלבד לפני ההצבעה המכריעה שתקבע היכן יתקיים המונדיאל ב-2022, הצבעה בה הצביע פלאטיני עבור קטאר.

עוד בנושא
איך היא תחמוק מברזיל והאם תיקו יספיק? התסריטים של ארגנטינה
פרננדו טורס הודיע על פרישה וחשף: זה השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו
טיטה: "אחד המשחקים הטובים שלנו". גם בברזיל דוחפים את ניימאר לברצלונה

מישל פלאטיני. AP
טוען שארוחת הצהריים לא השפיעה על הצבעתו. פלאטיני/AP

פלאטיני טוען בתוקף שלארוחת הצהריים לא הייתה כל השפעה על הצבעתו, וכי החליט עוד לפניה להצביע עבור קטאר. בנוסף הוא טוען שלא ידע כלל שהשיח' יהיה נוכח בארוחה, וכי אחריה דיווח לממונה עליו באותה התקופה ספ בלאטר, שגם הוא נחשד בשחיתות, על קיומה של הארוחה בשקיפות מלאה.

החוקרים בודקים האם לארוחת הצהריים הזו הייתה השפעה גם על רכישתה של פריס סן ז'רמן על ידי קרן ההשקעות של ממשלת קטאר שנה לאחר מכן, שכן זיהו העברות כספים לא חוקיות בין חברות קטאריות לחברות קש צרפתיות הקשורות לבכירים בענפי האתלטיקה והכדורגל.

המשטרה הצרפתית עוקבת אחרי כספים רבים שהועברו בתחילת העשור בין חברות וגופים שונים כדי לקבוע האם ישנו חשד לשחיתות. לחשדות נגד בכירים באופ"א, ביניהם פלאטיני, נוספות חשדות כנגד בכירים בהתאחדות האתלטיקה הבין לאומית ובתחומים נוספים. מדובר על חקירה בה משתפות פעולה המשטרה הצרפתית עם צוותי חקירות אמריקאים ואירופאים.

עוד באותו נושא

איך היא תחמוק מברזיל והאם תיקו יספיק? התסריטים של ארגנטינה

לכתבה המלאה
לאמין דיאק, נשיא התאחדות האתלטיקה לשעבר. Lintao Zhang, GettyImages
במעצר בית. לאמין דיאק, נשיא התאחדות האתלטיקה לשעבר/GettyImages, Lintao Zhang

בכירים בגופים אלה נמצאים במעצר בית ותחת חקירה, בראשם לאמין דיאק, שעמד בראש התאחדות האתלטיקה הבין לאומית, החשוד בקבלת שוחד מבכירים יפנים כדי לקיים את אליפות העולם באתלטיקה בטוקיו בשנת 2020, במעורבות רכישת פריס סן ז'רמן לקטארים, קבלת שוחד מאנשי עסקים ברזילאים כדי לקיים את המשחקים האולמפיים של 2016 בריו, וזיוף בדיקות סמים של אתלטים רוסים. דיאק נאלץ להתפטר מתפקידו ונמצא במעצר בית משנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully