וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתאחדות השתמשה בי כעכבר מעבדה אנושי": קסטר סמניה יוצאת למתקפה

האצנית הדרום אפריקאית מספרת שהתרופות שנדרשה לקחת על ידי התאחדות האתלטיקה הבין לאומית כדי להפחית את רמת הטסטוסטרון בגופה גרמו לה להרגיש "חולה באופן תמידי"

האצנית קסטר סמניה יוצאת כנגד התאחדות האתלטיקה הבין לאומית, מספרת על השפעתן של התרופות שנאלצה לקחת, וחוששת לספורטאיות אחרות שעלולות להימצא באותו המצב בעתיד. סמניה טוענת שתרופות אלה, שנועדו להפחית את רמת הטסטוסטרון בגופה, גרמו לה להרגיש "חולה באופן תמידי" ומודה שההשלכות הבריאותיות שיש להן אינן ידועות.

האלופה האולמפית היתה מחויבת על ידי התאחדות האתלטיקה הבין לאומית ליטול כדורים אלה החל מאפריל 2018. מאז, היא ניהלה מאבק משפטי כנגד התקנות הללו שהגיע עד לבית המשפט העליון בשוויץ, שם הוכרע כי האצנית לא תיאלץ לקחת עוד את התרופות.

עוד בנושא:
למרות הזכייה באליפות אירופה: מקומו של הסייף יובל פרייליך באולימיפאדה לא מובטח
רוג'ר פדרר עלה לסיבוב השני בהאלה, שראפובה חזרה אחרי חמישה חודשים
מישל פלאטיני פגוע: "הגעתי לתחנה ומיד עצרו אותי, לא יודע למה נחקרתי"

קסטר סמניה רצה דרום אפריקאית. רויטרס
הרגישה חולה באופן תמידי. סמניה/רויטרס

"אני לא ארשה להתאחדות האתלטיקה הבין לאומית להשתמש בגופי שוב" אמרה סמניה. "ההתאחדות השתמשה בי כעכבר מעבדה אנושי כדי לבצע ניסויים ברמות הטסטוסטרון בגופי. למרות שהתרופות ההורמונליות גרמו לי להרגיש חולה, עכשיו ההתאחדות מעוניינת לאכוף כללים נוקשים עוד יותר, עם השלכות בריאותיות בלתי ידועות. אני מודאגת מכך שספורטאיות אחרות ירגישו מחויבות ליטול את התרופות הללו, אסור שזה יקרה"

ההתאחדות מחייבת את סמניה ואצניות נוספות לקחת את התרופות מכיוון שיש להן מאפייני אינטרסקס, ובשל כך גופן מייצר באופן טבעי יותר טסטוסטרון מהרגיל. הדבר משפיע על מבנה גופן ועל היכולות הספוטיביות שלהן, מאחר שהורמון זה מסייע בבניית מסת שריר והמוגלובין שעוזרים להן לפתח סיבולת ולרוץ למרחקים ארוכים. לפי התקנות החדשות, אצנית שתרצה להתחרות למרחק העולה על 400 מטרים, לא תוכל לעשות זאת אם לא תוריד את רמת טסטוסטרון בגופה.

התאחדות האתלטיקה הבחן לאומית מסרה כי "התקנות הנוגעות לאינטרסקס הן הכרחיות, הגיוניות, ומתונות שנועדו להגן על תחרות הוגנת באתלטיקת נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully