וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית"ר עד בית"ר: סיפור הסינדרלה של עלי מוחמד בדרך לצמרת

11.6.2019 / 16:30

הבחירה בנבחרת ניז'ר על פני נבחרת גאנה, המבחנים ברמלה, האופציה של בורדו, המודל לחיקוי והשם המחייב. כך התגלגל הקשר המוכשר מאלמוניות מוחלטת עד לצמרת הכדורגל הישראלי

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: משה חוגג מדבר במסע"ת על פרשת עלי מוחמד

הביקור הראשון של עלי מוחמד בישראל היה כבר ב-2014. כשהוא היה בן 18.5, הגיע הקשר מניז'ר להתרשמות בבית"ר תל אביב רמלה. אז אימנו את הקבוצה סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, לפני שפרצו לתודעה כצמד מאמנים מוביל בכדורגל הישראלי. לאחר אימון או שניים בהם השחקן תורגל בכנף, הוא פנה לצוות המקצועי ואמר להם: "אני רוצה לשחק במרכז השדה ולא בכנף. זה התפקיד שלי".

השניים שיבצו אותו במרכז השדה ובמשחק אימון נגד בית"ר ירושלים (1:1) הוא הרשים מאוד ואף צד את העיניים של מאמן בית"ר דאז מנחם קורצקי. דראפיץ' וברדה החליטו לאחר משחק האימון להחתים אותו, התנאים עמו סוכמו, אך איכשהו אחרי חודש הקשר עלה על המטוס. הסיפור מאחורי חזרתו הביתה קשור בכלל לבורדו. שנתיים לפני כן מוחמד הצטיין עם נבחרת ניז'ר באליפות אפריקה עד גיל 17 וכתוצאה מכך הוזמן להתרשמות בקבוצה הצרפתית, שלא החתימה אותו מיידית, אך שילמה סכום כסף עבור האופציה עליו בשלוש השנים הבאות. כאשר בית"ר תל אביב רמלה רצתה להחתימו, בורדו דרשה כ-200 אלף יורו עבור ויתור על האופציה והשחקן נאלץ לחזור לניז'ר עד הקיץ הבא, בו תמה האופציה של הצרפתים.

עוד בנושא

עלי מוחמד סירב להתייחס לסערה סביבו: "עד שלא אסגור הכל, לא אגיב"
לה פמיליה: "ננאג להחליף לו את השם כדי שהשם מוחמד לא ישמע בטדי"
נתניה ועסקת מוחמד: הרווח, ההפסד וההצעה שנדחתה ממכבי תל אביב

עלי מוחמד שחקן בית"ר תל אביב/רמלה מול יובל שבתאי שחקן הפועל רעננה. מגד גוזני
"ידעתי שאשוב לישראל". עלי מוחמד בבית"ר תל אביב/מגד גוזני

"הרגשתי לא נעים כלפי סלובו ושי כי הם באמת האמינו בי וראו בי חלק משמעותי בקבוצה", הוא סיפר אז. "אבל היו בעיות עם בורדו והכסף שהם ביקשו. חבל כי הם לא נתנו לי את השחרור ולכן נאלצתי לחזור. גם כשעזבתי ידעתי שאשוב לישראל. הבנתי שכאן אני אוכל להתפתח גם אם אתחיל בליגה השנייה. שנה אחת או שנתיים בליגה השנייה ואז לליגה הראשונה. עם עבודה קשה אני מאמין שאני יכול לעשות הכול".

כשהזכירו לו את השיחה בה ביקש לשחק במרכז השדה, הוא הודה: "כן, אני יכול לבוא לידי ביטוי יותר במרכז השדה. ידעתי שאני נבחן ואני חייב לבלוט ולהיות טוב יותר מהאחרים, ולכן ביקשתי לשחק בתפקיד הטבעי שלי. אני יכול לשחק 50:50, שחקן אחרון בקישור וגם פליימייקר אם יצטרכו".

אז אחרי שנה מוחמד חזר לבית"ר תל אביב רמלה, אך דראפיץ' וברדה כבר היו בבית"ר ירושלים. הם חשבו להביא אותו לבירה אך במועדון לקחו בחשבון את ההשלכות (אותן ראינו ביממה האחרונה) והחליטו לוותר על כך. שנה לאחר מכן צמד המאמנים צירף אליהם את מוחמד בלאומית עם מכבי נתניה והשאר היסטוריה. שלוש עונות במכבי נתניה צדו את עיניהם של כל המועדונים הבכירים בליגת העל כאשר רק תג המחיר הרתיע. מי שהחליט לשים את מרבית תקציב הרכש בקיץ על מוחמד הם משה חוגג ויוסי בניון, בתקוה שיעשה את השינוי המיוחל במרכז השדה של בית"ר.

עוד באותו נושא

משה חוגג: "המהלך של גאידמק היה קצת גזעני. אני לא מביא שחקן כדי לפגוע"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי נתניה עלי מוחמד. דני מרון
רק את בית"ר תג המחיר שלו לא הרתיע. עלי מוחמד בנתניה/דני מרון

על אף מוצאו הניז'רי והעובדה שהוא שיחק בנבחרות הצעירות של ניז'ר, עלי כלל לא גדל שם. "אבא שלי נפטר שהייתי קטן, בן 4 או 5, אני לא זוכר הרבה ממנו", הוא מספר. "גדלתי עם אמא שלי בגאנה. לא היה לי הרבה, אבל לרוב הילדים באפריקה אין הרבה. זה לא כמו בישראל. אמא שלי עבדה ודאגה שיהיה מה לאכול וללבוש, וזה מספיק כדי לשרוד".

על הבחירה לשחק בנבחרת ניז'ר, סיפר: "הסיכוי שלך להגיע לנבחרות הצעירות בגאנה ללא הקשרים והפוליטיקה הנכונה הוא קטן מאוד. בניז'ר מאוד רצו אותי וזה החמיא לי שרוצים שאשחק בנבחרת הלאומית של המקום ממנו אבא שלי הגיע. הלכתי למקום שבו קיבלתי באמת הזדמנות. חששתי שאולי עדיף להמתין בסבלנות כי נבחרת גאנה היא משמעותית יותר ובעתיד אוכל לשחק בשורותיה, אבל קיבלתי החלטה ואני שלם איתה".

אגב, בווטסאפ שלו הקשר כינה עצמו "פברגאס" ואף יש לו דף פייסבוק הנקרא "רונלד פברגאס". כשנשאל לפשר הכינוי, הסביר: "ססק פברגאס זה המודל. לשם אני רוצה להתקדם. זה השחקן שאני מסתכל עליו ורוצה להיות כמוהו. יש לנו לא מעט תכונות דומות ואני חושב שיש משהו במשחק שלו שאני אשמח מאוד לחקות. הוא שחקן קלאסי".

ססק פברגאס שחקן נבחרת ספרד. GettyImages
המודל לחיקוי. ססק פברגאס/GettyImages

ומה לגבי השם המחייב שלו? "כן, מזכירים לי תמיד את המתאגרף הגדול", אמר הקשר. "אם אגיע ל-10% מהמעמד שהוא הגיע בעולם, זה יהיה הישג אדיר. השם מחייב. אבל חשוב להדגיש, הוא היה מוחמד עלי ואני עלי מוחמד, הרבה פעמים מתבלבלים בגללו וקוראים לי מוחמד עלי. אין לי בעיה עם זה, אבל מעדיף שיקראו לי בשם הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully