וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה ועסקת עלי מוחמד: הרווח, ההפסד וההצעה שנדחתה ממכבי תל אביב

11.6.2019 / 11:48

האלופה רצתה את הקשר אבל הגישה הצעה מוגבלת, כעת נתניה מחפשת תחליפים, ולאו דווקא לעמדה של מוחמד (תלוי גם באולסק). וגם: המספרים מאחורי העסקה

עריכת וידאו: מתן חדד

בפלייר: גל אלברמן מודיע על פרישה

עיקרי הדברים

- על אף היכולת שלו, בעלי מוחמד לא הייתה התעניינות גדולה

- מכבי תל אביב הציעה עסקת חליפין, אבל רק של שחקנים מושאלים

- מכבי נתניה מכרה את השחקן ברווח מוגבל בגלל סעיפים בחוזה שלו

- כעת הקבוצה של דראפיץ' וברדה מחפשת חיזוק חדש לעונה הבאה

אף שהוא מוכיח את עצמו כבר שנתיים בליגת העל ולמרות שהוא נחשב לאחד השחקנים הזרים הטובים בישראל, הביקוש על עלי מוחמד בחודש האחרון לא היה כל כך גדול. במכבי נתניה היו משוכנעים שקבוצות מאירופה יגישו הצעות על השחקן שחומרי וידאו שלו הועברו בשנה החולפת להרבה מאוד סוכנים וקבוצות באירופה. למעט בית"ר ירושלים שרכשה אתמול (שני) את מוחמד, מכבי תל אביב היתה הקבוצה היחידה בישראל שהתעניינה הקיץ בקשר הניז'רי. מאחר שמכבי תל אביב לא רשאית עדיין לרכוש שחקנים, הציעו בקרית שלום לאנשי מכבי נתניה חילופי שחקנים. בנתניה העדיפו כסף אבל בדקו האם במסגרת הטרייד יוכלו לקבל את דן גלזר או אפילו דור פרץ. במכבי תל אביב הבהירו מיד כי הם מוכנים לעסקת חילופין, אבל כזו שבמסגרתה יעברו שחקנים של המועדון שהיו מושאלים בעונה החולפת ולא שחקני מפתח של מכבי תל אביב שסייעו לה לזכות באליפות. השיחות היו לפני כשלושה שבועות ובעקבות ההתניה של מכבי תל אביב לגבי איכות השחקנים שיעברו בעסקה, הוחלט במכבי נתניה לרדת מזה ולחכות להצעה כספית שתספק את המועדון. גם העובדה שמנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד התחתן, הקפיאה את המשך השיחות בין המועדונים.

עוד בנושא
עלי מוחמד: "עד שלא אסגור הכל, לא אגיב"
לה פמיליה על שינוי השם מוחמד: "יהיה לו כינוי בטדי"
חוגג מתכוון לתבוע אוהדים שאיימו עליו בעקבות החתמת עלי מוחמד
לה פמיליה הודיע: "לא יהיה מוחמד בבית"ר, נדאג להחליף לו את השם"
בית"ר ירושלים רכשה את עלי מוחמד ב-1.5 מיליון דולר, בניון: "זו אמירה"

עוד באותו נושא

חוגג מתכוון לתבוע אוהדים שאיימו עליו בעקבות החתמת עלי מוחמד, לה פמיליה: "נשנה לו את השם"

לכתבה המלאה
אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב מול עלי מוחמד שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
נתניה הוציאה את המקסימום שיכלה במסגרת המגבלות. מוחמד/קובי אליהו

למוחמד היה סעיף שחרור בחוזהו בגובה של 2.5 מיליון דולר. למרות זאת במכבי נתניה היו יכולים להימנע ממכירתו בסכום הזה, אבל לוואלה! ספורט נודע שזה היה כרוך בכסף רב. אם מכבי נתניה לא היתה מוכרת את מוחמד על פי סעיף השחרור שלו עד ה-15 באוגוסט היא היתה צריכה לשלם לשחקן ולסוכניו קנס כספי בגובה של 400 אלף דולר לא כולל מע"מ. זה היה הסעיף בהסכם של מוחמד ומכאן שלמכבי נתניה לא היו יותר מדי ברירות ברגע שבעלי בית"ר ירושלים משה חוגג העלה את הסכומים והסכים לרכוש על פי סעיף השחרור. הסעיף הוא כאמור 2.5 מיליון דולר, אבל לקופת מכבי נתניה יועברו רק 1.5 מיליון דולר. 30 אחוז מהכרטיס היה שייך לעלי מוחמד ו-10 אחוז נוספים הלכו לסוכנים. מכאן שמתוך 2.5 מיליון דולר 40 אחוז לא עברו למכבי נתניה, אלא רק 60 אחוז שמגלמים סכום של 1.5 מיליון דולר. למוחמד היה חוזה נאה מאוד במכבי נתניה, והוא נע סביב 200 אלף דולר נטו לעונה.

כעת מחפשים במכבי נתניה מחליפים ולאו דווקא לעמדה של מוחמד. ראשית מקווים במועדון לא לאבד את ניקו אולסק לו יש סעיף שחרור לליגה האמריקאית בסכום נמוך יחסית של 200 אלף דולר. בהסכם עם אולסק נכתב שאם הוא עובר לליגה האמריקאית וחוזר אחרי תקופה לישראל, זה יהיה רק למכבי נתניה ולא לקבוצה אחרת.

בקבוצה יגבירו כעת את המאמץ לסגור עם מכבי חיפה את ענייניהם של רועי קהת וסאן מנחם. מדובר בשני שחקנים שסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה מאוד רוצים. גם טל כחילה בתמונה ומשא ומתן איתו ייפתח. בקבוצה החליטו בשלב הזה לוותר על יעקב בריהון. במידה שדני עמוס לא יסגור במהרה, עשוי ארנסט שטקוס לתפוס את מקומו בין הקורות אם כי העדיפות היא לשוער ישראלי כדי לא לבזבז מקום של זר.

סלובודן דראפיץ' עם שי ברדה מאמני מכבי נתניה. לילך וייס רוזנברג
הרבה עבודה. דראפיץ' וברדה/לילך וייס רוזנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully