וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי מוחמד: "עד שלא אסגור הכל, לא אגיב". לה פמיליה על שינוי השם: "יהיה לו כינוי בטדי"

11.6.2019 / 11:15

בית"ר סיכמה עם נתניה על העברתו של הקשר, אולם הוא טרם חתם על החוזה ויעשה זאת רק לאחר שינחת בישראל. ארגון האוהדים מחק את הפוסט הגזעני, ופרסם: "מסי מכונה הפרעוש, וגם אצלנו יהיו כינויים. ברוך הבא". פאוק מעוניינת בקלטינס

עריכת וידאו: מתן חדד

עיקרי הדברים

- עלי מוחמד עדיין לא חתם על החוזה בבית"ר; יעשה זאת רק כשינחת בישראל

- במועדון הגיבו להודעת לה פמיליה שישנו את שמו של מוחמד: "לפעמים עדיף לשתוק"

- קלטינס מחוזר על ידי באר שבע, מכבי חיפה ופאוק; יוצע לו חוזה חדש

- הנטייה של הקבוצה: להחתים מגן שמאלי זר לפני בלם זר

seperator

1. הסיבה להעדפת מוחמד על סורו: ההתאמה לדוד קלטינס

עם כל הכבוד ללוי גרסיה, עלי מוחמד הוא הרכש הכי נוצץ של בית"ר ירושלים בחלון ההעברות. בית"ר התעניינה בקשר תקופה ארוכה ובמשך הזמן ניהלה שיחות עם מכבי נתניה. סעיף השחרור של השחקן מנתניה הוא כ-2.5 מיליון דולר, אך רק 1.5 יועברו ישירות למכבי נתניה והשאר יועבר לסוכנים ולשחקן.

לאורך השבועות האחרונים בבית"ר בדקו את האפשרות להחתים את מוחמד במקביל לאופציה של איסמעילה סורו, אך ככל שחלף הזמן בבירה "ננעלו" על מוחמד. הסיבה העיקרית: בניון ורוני לוי מחפשים פליימייקר לקבוצה שיוכל לשחק עם דוד קלטינס ולא על חשבונו. בבית"ר קיבלו לאחרונה הצעות אטרקטיביות על קלטינס, כולל מהפועל באר שבע, מכבי חיפה ומפאוק סלוניקי, אך הוחלט להטיל וטו ואף להציע לו בקרוב חוזה חדש (חוזהו הנוכחי מסתיים בסוף העונה).

עוד בנושא

חוגג מתכוון לתבוע אוהדים שאיימו עליו בעקבות החתמת עלי מוחמד
לה פמיליה הודיע: "לא יהיה מוחמד בבית"ר, נדאג להחליף לו את השם"
בית"ר ירושלים רכשה את עלי מוחמד ב-1.5 מיליון דולר, בניון: "זו אמירה"
ותודה לולאדן איביץ': מאחורי החזרה של רוני לוי לבית"ר ירושלים

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: חוגג מתכוון לתבוע אוהדים שאיימו עליו בעקבות החתמת עלי מוחמד, לה פמיליה: "נשנה לו את השם"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים עלי מוחמד. אתר רשמי
ההודעה יצאה, החתימה טרם התרחשה. עלי מוחמד/אתר רשמי

2. מה עמד מאחורי האולטימטום לנתניה?

שעות לפני ההודעה הרשמית על החתמת מוחמד, בבית"ר טענו אתמול כי הציבו אולטימטום למכבי נתניה. לקינוח, רמזו שהם מוכנים להתפשר על סורו. היתה רק בעיה אחת: כל מי שבדק את גזרת בני יהודה, גילה מהר מאוד שבית"ר לא יצרה קשרה בנוגע לסורו עוד מהשבוע שעבר, ושהאיומים היו אך ורק אמצעי לחץ על נתניה. במכבי נתניה הבהירו כי לא הוצב להם שום אולטימטום והם סגרו עם בית"ר את כל הפרטים כבר בצהריים.

דוד קלטינס שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
מחוזר גם ביוון. קלטינס/דני מרון

3. מוחמד מגיב לחתימה, בבית"ר לא אוהבים את הודעת לה פמיליה

עלי מוחמד נמצא בגאנה ובשלב זה בחר לא להתייחס לסיכום. לוואלה! ספורט הוא אמר: "כרגע אני לא מדבר על כלום. עד שלא אשב עם הסוכן שלי, אראה את כל הפרטים ואחתום על חוזה, אני לא מדבר על זה". הקשר יחתום על חוזהו רק לאחר שיגיע ארצה ויעבור בדיקות רפואיות. בבית"ר חששו מהודעות שליליות שיספוג מוחמד מקומץ אוהדים של הקבוצה ואולי אף אוהדי קבוצות אחרות שירצו לחבל בעסקה.

הבעלים משה חוגג שלח לשחקן הודעה ובירך אותו על הצטרפותו למועדון. בבית"ר לא אהבו את הודעת ארגון לה פמיליה לפיה ירצו לשנות את שמו של השחקן ואמרו: "אם היו עושים את זה לכדורגלן יהודי בחו"ל, איך היינו מגיבים? יש רגעים שעדיף לשתוק, זה לא מוסיף כבוד למועדון". באופן מפתיע, לה פמיליה הסירה את הפוסט הבוקר בעקבות שיחות עם ראשי בית"ר. "פוסט כזה לא יכול לעלות ואף אחד לא יקרא לו בשם אחר או ינסה לקרוא לו בשם אחר. זה לא נושא לדיון", אמרו בבית"ר לאוהדים.

למרות זאת, לה פמיליה העלו היום פוסט חדש. "אנו חוזרים ואומרים שאין לנו בעיה עם השחקן החדש שחתם, להפך, הוא שחקן מצויין ואנחנו שמחים שהוא מצטרף!", נכתב מטעם הארגון, "התקשורת עשתה מטעמים לא נכונים ופירשה את ההודעה כמו שהיא רצתה כדי שוב לסכסך בין הקהל לבעלים כי הם רואים את השקט השורר במועדון וזה עושה להם רע. אנחנו מברכים על כל החתמה שהיא טובה למועדון והאוהדים! יש הרבה שחקני כדורגל שנותנים להם כינוי. מסי מכונה הפרעוש והשחקן מוחמד סאלח מכונה "מו". גם אצלנו היו כינויים לכל מיני שחקנים וככה גם לעלי מוחמד יהיה כינוי בטדי, בכל מקרה מאחלים לשחקן בהצלחה, ברוך הבא ויאללה בית"ר!".

כך או כך במועדון טוענים ש"99% מהתגובות היו חיוביות וזה אומר הכל, גם התקשורת צריכה לייצג זאת כך. אם יהיה קומץ אוהדים שינסה לשים לנו מקלות בגלגלים, הם ישלמו מחיר יקר". משה חוגג עדיין מתעקש לתבוע אוהדים שאיימו או כתבו פוסטים מסיתים ואף הסביר זאת לכל אוהד ואוהד ששלח הודעה מאיימת.

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. דני מרון
מלחמת חורמה באוהדים שאיימו. משה חוגג/דני מרון

4. בית"ר נוטה להעדיף מגן שמאלי זר על פני בלם זר

מה הלאה? בית"ר תצטרך לקבל החלטות מכריעות בשבועות הקרובים בנוגע לתפקידים שיאויישו על ידי זרים. בשלב זה הקבוצה לא תצרף גם בלם וגם מגן שמאלי ותחליט באיזה עמדה להתחזק מיידית. נכון לעכשיו, הנטייה היא להחתים קודם כל מגן שמאלי. בעמדת הבלם עשויה הקבוצה לוותר על בלם זר ולנסות לצרף את אוראל דגני. מעבר לכך, בבית"ר לא פסלו את האפשרות של חלוץ זר וימשיכו לבדוק אופציות. במועדון לא התקבלה החלטה סופית אם חמישה או שישה זרים בסגל. בכל מקרה בית"ר מנסה למצוא לארנסטס שטקוס, אפונסו טיירה וז'אורז'יניו קבוצות אחרות.

עדכו ראשון: 7:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully