וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף חוזרים לזהבי: נבחרת ישראל תלויה יותר מתמיד בערן זהבי

6.6.2019 / 9:17

לערן זהבי אין בעלות על הנבחרת, אבל המשחקים מול סלובניה ואוסטריה לימדו שעליו הנבחרת תקום או תיפול. משחק חוץ בלטביה, שבו ישראל תהיה פייבוריטית, הוא בדיוק מסוג המוקשים שהכאיבו לה בעבר. האם הפעם היא תעמוד בלחץ?

ההתאחדות לכדורגל

1. פיו פיו לנצח

מספיק היה לקרוא ולשמוע את ההתבטאויות האחרונות של דור מיכה, כדי להפנים שלערן זהבי מעולם לא היתה בעלות על נבחרת ישראל. אם זהבי היה עושה בנבחרת כבתוך שלו, מיכה היה לצידו, בהרכב הלאומי, כבר כמה שנים. לא סוד שמיכה היה האיש שפיטם את זהבי בכדורים נהדרים ועזר לו לכבוש את השערים שסידרו לו את מעבר החלומות לליגה הסינית. זהבי אולי רמז לאלישע לוי שכדאי לו לקחת בחשבון את מיכה, אבל המאמן הלאומי הקודם לא הקשיב וגם זה הנוכחי חושב כנראה אחרת מהשחקן הבולט שלו. יתרה מכך, אחרי תקרית סרט הקפטן, החליטו בנבחרת ישראל שכאשר זהבי יחזור, צריך יהיה לדחוק אותו כמה שיותר מהעמדה הקדמית. לא לשים אותו במרכז ולא להפוך אותו לדבר היחיד שיש לנבחרת ישראל להציע. ווילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג הבינו שהורדת פרופיל מצידם בכל מה שקשור לזהבי, תועיל להם ותאפשר גם לו לבוא קצת מלמטה ולהיות יותר משוחרר. כך היה בתחילת דרכו של הרצוג בליגת האומות. כך נפתח הקמפיין הזה של מוקדמות אליפות אירופה.

מונאס דאבור שעשה העונה דברים אדירים באוסטריה ונמכר לסביליה בהעברה כל כך יוקרתית עבורו ועבור הכדורגל הישראלי, תופקד בעמדה יותר קדמית מכל הבחינות. הצוות האוסטרי שיבח את אריאל הרוש ונתן לו ביטחון, הפך את בירם כיאל ודור פרץ לשחקני באנקר והיתווה שיטת משחק שמאפשרת למגנים הפורצים מהאגף להיות יותר בולטים. אלא שאז באו המשחקים מול סלובניה ובעיקר מול אוסטריה ושוב לימדו שערן זהבי זה האיש שעליו קמה או נופלת נבחרת ישראל בעידן הנוכחי. גם אם רצו לברוח מזה בהתאחדות ובנבחרת, בסוף תמיד חוזרים לזהבי, כל שכן כאשר מונאס דאבור מתחתן בנצרת, תומר חמד מחלים מפציעה באנגליה וכל מי שמובא כדי למלא את החסר, קורס. מנור סולומון שצריך להיות אחד הנציגים הבולטים, בטח בעקבות המעבר הגדול לאוקראינה, עדיין צעיר ועוד רחוק מלהיות בשל כדי להוביל. ווילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג הפיחו חיים חדשים בנבחרת ואחרי 4 הנקודות בשני המשחקים הראשונים, יש חיבור טוב בין השחקנים כאשר כל אחד מרגיש שייך לגמרי, אבל בסוף מי שיצטרך שוב להופיע ולתת את השער המכריע הוא האיש מסין שמקבל עכשיו גם חיזוק בדמות דיא סבע, עליו המליץ לראשי גוואנגז'ו ובינתיים מרוצים במזרח הרחוק מהדיל שעשו.

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
הנבחרת תקום ותיפול עליו. ערן זהבי/קובי אליהו

2. קר שם בחוץ

לטביה תגיע למשחק מחר אחרי שני הפסדי חוץ למקדוניה ולפולין בפתיחת הקמפיין שלה. ניצחון הבית האחרון שלה היה בדיוק לפני שנה מול אסטוניה בתחרות מקומית שנקראת הגביע הבלטי. שמונה חודשים קודם היא גם עשתה ניצחון ביתי על אנדורה במוקדמות המונדיאל האחרון. לא במקרה לחץ אנדי הרצוג על שחקניו השבוע לנסוע ולעשות ניצחון חוץ בריגה. יש בעיה לנבחרת במשחקי החוץ כבר הרבה שנים. אצל אלישע לוי דווקא היו ניצחונות על מקדוניה ואלבניה בחוץ במוקדמות הגביע העולמי, אבל אחרי זה היתה תקופה ארוכה של יובש. הרצוג ראה את ההבדלים בין הבית לחוץ במשחקי ליגת האומות והוא לא רואה שום סיבה שישראל לא תבוא למשחק בריגה ותיקח את כל הנקודות.

"אם רוצים להעפיל, חייבים לעשות נקודות בחוץ ואם לא מנצחים את לטביה בחוץ ובבית אז הסיכוי יקטן בצורה ניכרת", דיברו השבוע במחנה האימונים שנערך בגרמניה מרבית השחקנים. הרצוג עמד לשחקנים על הראש ונתן דוגמאות כיצד משחק חוץ יכול גם להיות יתרון, בטח כשמדובר ביריבה פחות איכותית. הוא הבהיר שהאגרסיביות של החלק האחורי ביחד עם היצירתיות של החלק הקדמי, יעשו את ההבדל ויביאו את הנקודות. מבחן משחקי החוץ בקמפיין הזה ייצא מחר לדרך ויש לנבחרת הזדמנות נוחה להביא ניצחון ראשון מחוץ לישראל בעידן האוסטרי.

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג. שלומי גבאי
הגיע הזמן לניצחון חוץ. אנדי הרצוג/שלומי גבאי

3. שקט, מנסים לא לבלוט

היתרון שיש לאנדרדוג בא לידי ביטוי לא אחת בנבחרת ישראל. אבל בפעמים שהגיעה הנבחרת בסוג של אופוריה אחרי יצירת ציפיות, נוצר לחץ שלא עמדנו בו. זכור פתיחת הקמפיין הקודם של מוקדמות יורו 2016, אז הוליך אלי גוטמן את נבחרת ישראל לשלושה ניצחונות ותשע נקודות ומכאן הגיעה ההתרסקות. גם מוקדמות גביע העולם האחרון עם אלישע לוי, נפתח בתוצאות טובות שהרימו את התקוות ושוב לא יכולנו להן. דומה שהאדישות שיש כעת סביב הנבחרת יכולה לשרת אותה. לא היה כלי תקשורת ששלח השבוע שליח למחנה האימונים של הנבחרת בגרמניה.

הכתבות היו די שוליות וגם אם יתפתח איזשהו באז תקשורתי ב-24 השעות הקרובות, הוא לא יגיע ללטביה וגם לא לפולין שם נמצאים ויהיו השחקנים. "המשחקים חשובים זה ברור אבל אין לחץ מיוחד בימים האלה", העיד הבוקר אחד משחקני הנבחרת. "אתה מרגיש שיש כאן משימה, אבל בניגוד לקמפיינים הקודמים אותם פתחנו היטב ונוצר רעש גדול סביב הנבחרת, הפעם אנחנו לא שם. ברור שאם ננצח את פולין ביום שני, יהיה פסטיבל אבל אין הרגשה שכל המדינה על הגב שלנו כמו שהיתה בפעמים קודמות. יכול להיות שזה גם נובע מכך שזו פגרה ומרבית השחקנים בחופשות. גם אוהד הכדורגל בארץ רוצה קצת מנוחה מהעונה הארוכה. דווקא מתאים שיהיה עלינו זרקור פרופורציונלי ולא יאירו עלינו בפרוז'קטורים גדולים מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully