וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורונטו ניצחה את גולדן סטייט 109:123, עלתה ל-1:2 בגמר והשיבה את יתרון הביתיות

סטפן קרי היה גדול בהיעדרם של תומפסון ודוראנט עם 47 נקודות, אבל זה לא הספיק מול הופעה קבוצתית נפלאה של הראפטורס, שעשו צעד נוסף אל עבר אליפות היסטורית. לאונרד הוביל עם 30 נקודות, לאורי, הוסיף. משחק 4: בין שישי לשבת

עריכת וידאו: מתן חדד

טורונטו עלתה הלילה (בין רביעי לחמישי) ל-1:2 בסדרת הגמר של ה-NBA, לאחר שניצחה באורקל ארנה 109:123 את גולדן סטייט החבולה. האלופה שהופיעה ללא קווין דוראנט, קליי תומפסון וקוון לוני קיבלה תצוגת תכלית מסטפן קרי (47 נקודות, שיא קריירה בפלייאוף), אבל זה לא הספיק מול הראפטורס העקשים, שעושים צעד נוסף אל עבר הגשמת החלום: אליפות ראשונה בתולדות המועדון. המשחק הרביעי בסדרה, גם הוא באוקלנד, ייערך בלילה שבין שישי ושבת.

זמן קצר לפני פתיחת המשחק התבשר סטיב קר שבנוסף לדוראנט ולוני, הוא ייאלץ להתמודד הפעם גם ללא תומפסון שנפצע בקרסול במשחק מספר 2, והחמיץ משחק פלייאוף ראשון בקריירה. מאותו רגע והלאה, היה ברור לכל המאמנים, השחקנים והאוהדים שההתקפה של האלופה תקום ותיפול על סטף קרי. כוכב הווריירס עמד בציפיות ובלחץ מבחינה אישית, ואולי מול קבוצות אחרות זה גם היה מספיק - אבל לא מול טורונטו של העונה.

הראפטורס שוב הוכיחו כמה שהם קבוצתיים ועמוקים (לפחות ביחס ליריבה), שמרו על קור רוח בניגוד למשחק השני, וידעו לשמור גם על היתרון הדו-ספרתי המוקדם אותו פתחו ברבע הראשון פחות או יותר עד לסיום, כשבכל רגע נתון היה זה שחקן אחר שהתעלה - פעם קייל לאורי, פעם קוואי לאונרד, פעם פסקל סיאקם ופעם דני גרין. יתרון הביתיות שב לטורונטו, וכעת לווריירס לא נותר אלא להתפלל שדוראנט, תומפסון או שניהם ישובו למשחק מספר 4. אם זה לא יקרה, יכול להיות שהסדרה הזו תיגמר מוקדם מהצפוי, ולא כפי שחשבנו שהיא תסתיים.

עוד בנושא:

דוקטור, תציל אותם: הפציעות של גולדן סטייט והכושר של קוואי יכריעו את הגמר
דיווחים: ניו אורלינס מקשיבה להצעות על אנתוני דייויס, לברון יעזוב אם לא יגיע כוכב?
הארת שוליים: התופעה שמאחורי פריחת השחקנים המשלימים בגמר

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. GettyImages
לבד במערכה. קרי/GettyImages
שחקן טורונטו ראפטורס קייל לאורי. GettyImages
סיפק את הסחורה, ובגדול. לאורי/GettyImages

המנצחת צלפה 17 מ-38 מחוץ לקשת (לעומת 12 מ-36 של הווריירס), מסרה 30 אסיסטים וקיבלה שישה שחקנים בספרות כפולות. לאונרד הוביל עם 30, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 2 חטיפות ו-2 חסימות, לאורי הוסיף 23 ו-9 אסיסטים, גרין (6 מ-10 ל-3) וסיאקם (9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) תרמו 18 כל אחד, מארק גאסול 17 ופרד ואנווליט 11. איבקה אמנם לא הגיע לספרות כפולות, אבל הוסיף ל-6 הנקודות שלו גם 6 חסימות.

מנגד, סיים סטף קרי לילה היסטורי מבחינתו עם 47 נקודות (14 מ-31 מהשדה, 6 מ-14 ל-3, 13 מ-14 מהקו), 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. דריימונד גרין הוסיף 17 נקודות (רובן ברבע האחרון) ואיגודאלה היה היחיד מלבדם שהגיע לספרות כפולות, עם 11. דמרכוס קאזינס, שהיה מצוין במשחק 2, חזר לסורו עם 4 נקודות ו-3 איבודים ב-1 מ-7 מהשדה.

הספסל של טורונטו ראפטורס. GettyImages
כל שחקן תרם בטורונטו/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1:

שון ליבינגסטון החליף את קליי תומפסון הפצוע בחמישייה של סטיב קר, ואיתו סטפן קרי, אנדרה איגודאלה, דריימונד גרין ודמרכוס קאזינס. מנגד, הראפטורס עלו עם החמישייה הקבועה שלהם - קייל לאורי, דני גרין, קוואי לאונרד, פסקל סיאקם ומארק גאסול. סטף צלף את חמש הנקודות הראשונות של האלופה, אלא שסיאקם קבע 7:15 לאורחת ואילץ את קר לקחת פסק זמן. גרין צלף, הפער צמח ל-16:28, אולם קרי לקח את המשחק על עצמו ובסיום הרבע הראשון הוליכו הראפטורס 29:36. סטף שיחק את כל 12 הדקות הראשונות והשיב עם 17 נקודות (לעומת 12 של כל חבריו יחדיו), 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

רבע 2:

קרי ירד לראשונה לספסל, סיאקם המצוין המשיך בשלו והפער צמח ל-35:48 ואז ל-38:52. דני גרין ביצע עבירה שלישית וירד לספסל, סטף חזר ממנו אבל האלופה החטיאה זריקה אחר זריקה. לאורי קבע 43:55, הראפטורס בעטו שוב ושוב בדלי, קרי השיב עם שלשה מטורפת והוריד ל-55:48 ובתום המחצית הראשונה הראה לוח התוצאות על 52:60 לראפטורס. לאורי (15 נקודות) וסיאקם (14) הוליכו את האורחת, בעוד לאונרד סיים את המחצית עם 8 נקודות בלבד. מנגד, ירד קרי לחדר ההלבשה עם 25 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, הקלע הבולט מלבדו היה גרין עם 7.

רבע 3:

ריצת 0:7 בניצוחו של קרי צימקה ל-66:59, לאורי שוב היה שם כדי לעצור את המומנטום של הווריירס וכשדריימונד גרין הוריד ל-78:71, האורקל ארנה סוף סוף התעורר. אלא שפרד ואנווליט השתיק אותו, ושלשה של לאונרד החזירה את טורונטו ל-71:83. דני גרין הוסיף אחת משלו ודאג לכך שכל שחקני החמישייה של הראפטורס יגיעו לספרות כפולות עוד לפני סיום הרבע השלישי. השלשה השישית שלו קבעה 80:96, ועם העליה לרבע המכריע עמד היתרון של האורחת על 83:96.

רבע 4:

הפעם איבקה היה זה שעצר את המומנטום של הווריירס וקבע 89:100, 9:30 דקות לסיום. לאורי צלף שלשה נוספת, החמישית שלו, קרי הגיע ל-45 נקודות - שיא אישי בפלייאוף - אבל זה לא הספיק. לאונרד קבע יתרון שיא חדש - 94:111, 5:40 דקות לבאזר, ומשם הווריירס כבר לא חזרו. טורונטו הידקה את ההגנה, איבקה נעל את הצבע, ובעוד דריימונד גרין ניסה לבצע קאמבק כמעט בכוחות עצמו, זה לא עבד. ואנווליט נעץ את השלשה שסגרה עניין, וזה נגמר ב-109:123 גדול לטורונטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully