וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר: "אף אחד מאיתנו לא יכול היה לדמיין שנגיע לכאן"

מאמן גולדן סטייט נזכר בתחילת דרכו עם מה שתהפוך לשושלת: "ההתפתחות של דריימונד גרין היתה המפתח שלנו". קאזינס מחכה לקאמבק

עריכת וידאו: מתן חדד

בלילה שבין חמישי לשישי, תעלה גולדן סטייט לגמר NBA חמישי ברציפות - הישג שמעט מאוד קבוצות בהיסטוריה יכולות להתגאות בו. בראיון שהעניק ל"מרקורי ניוז", הודה סטיב קר שגם הוא לא יכול היה לפנטז על הצלחה כל כך גדולה כשנכנס לנעליו של מארק ג'קסון בקיץ 2014.

"ידעתי שפוטנציאלית יש לנו קבוצה גדולה ונוכל להתחרות על אליפות, אבל לא היה לי מושג כמה טוב דריימונד גרין", סיפר המאמן. "כשהפכתי למאמן, דייויד לי פתח בחמישייה. אני זוכר שישבתי במשרד שלי וכתבתי על הלוח מה תהיה הרוטציה. תכננתי שדריימונד יקבל 10 דקות למשחק, כי ככה בערך הוא שיחק בעונה שלפני כן. לא ידעתי שהוא כזה טוב. ההתפתחות שלו היתה המפתח שלנו".

קר אכן הפך את גרין לשחקן חמישייה, אם כי תחת ג'קסון הפורוורד המגוון לא שיחק כל כך מעט (21.9 דקות למשחק, ולא 10). כך או כך, שימו לב לשינוי - מעונת 2013/14, תחת ג'קסון, ל-2014/15, תחת קר: 11.7 נקודות (לעומת 6.2), 44 אחוז מהשדה (לעומת 40), 1.4 שלשות (לעומת 0.7), 8.2 ריבאונדים (לעומת 5), 3.7 אסיסטים (לעומת 1.9), 1.6 חטיפות (לעומת 1.2) ו-1.3 חסימות (לעומת 0.9). כמובן שכל זה קרה, בין היתר, גם בזכות 31.5 דקות לערב.

עוד בנושא:

"זו תהיה סגירת המעגל המושלמת": ההזדמנות הגדולה של סטף קרי בגמר
אלוף האלופים: מצעד השחקנים הכי חשובים בסדרת גמר ה-NBA
חכמים על חזקים: כך טורונטו הפתיעה את מילווקי, ואולי גם את גולדן סטייט

סטיב קר עם דריימונד גרין ב-2015. AP
הכל השתנה כשדריימונד גרין הפך לדריימונד גרין. קר והפורוורד בתחילת דרכם המשותפת/AP

אצל שחקנים אחרים קל יותר היה לזהות את הגדולה העתידית. "ידעתי כמה גדולים סטף וקליי תומפסון", אמר קר. "ידעתי כמה טוב אנדרה איגודאלה, אבל אולי לא הערכתי אותו כפי שאני מעריך אותו כעת. אבל ידעתי שהוא טוב. חשבתי שנהיה קבוצת פלייאוף, ההגנה שלנו היתה מצוינת, היינו צריכים להשתפר בהתקפה. אני זוכר שחשבתי שנוכל להיות טובים מאוד ולהתחרות עם כל קבוצה בליגה, אבל את מה שקרה לא יכולתי לדמיין. אני לא חושב שמישהו מאיתנו יכול היה לדמיין. אנחנו ברי מזל להיות כאן כולנו יחד, ואנחנו מנסים לעשות משהו מיוחד".

עדיין לא ברור האם האם יקבלו את קווין דוראנט כדי לעשות את הדבר המיוחד הזה. KD אמנם יטוס עם חבריו לצמד המשחקים הראשונים בטורונטו, אבל את הראשון יחמיץ בוודאות, וככל הנראה גם את השני. היום צפוי ה-MVP של סדרת הגמר אשתקד לעבור סדרה נוספת של בדיקות על מנת לבדוק האם ומתי יוכל לשוב לפרקט.

מי שעשוי לרשום קאמבק הוא דמרכוס קאזינס, שלא שיחק מאז ה-15 באפריל, וביום שני רשם אימון שני בלבד עם חבריו לקבוצה. "זה היה שבוע קשה, קרעתי את התחת כדי להגיע לנקודה הזו, ואני חושב שאני מספיק בריא", אמר שחקן הפנים. כשנשאל על הקרב שמחכה לו, השיב: "טורונטו קבוצה חזקה, מאוד חזקה. קוואי לאונרד הוא הראש של הנחש, אבל יש שם הרבה כישרון, קבוצה שמשחקת חזק, שומרת, משחקת יחד. הם אף פעם לא מוותרים, צריך להיאבק בהם".

עוד באותו נושא

אלוף האלופים: מצעד השחקנים הכי חשובים בסדרת גמר ה-NBA

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully