וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי קוואי רומזים שלא ימשיך בטורונטו וחושפים: הסיבות לקרע עם סן אנטוניו

כוכב הראפטורס במוקד לקראת הגמר: אחותו פרסמה (ומחקה) סרטון שמצביע על כוונותיו, דודו השנוי במחלוקת התראיין לראשונה מאז העזיבה המתוקשרת. וגם: מתי דוראנט יחזור, למה קאזינס לא יחזור לחמישייה, ולמה הפרשנים לא נותנים לטורונטו סיכוי

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: סיכום גמר המערב

הוא מציג יכולות עילאיות בפלייאוף, מוזכר שוב בנשימה אחת עם השחקנים הטובים בעולם ואפילו זוכה לאחרונה להשוואות לג'ורדן, אבל אצל קוואי לאונרד כמו אצל קוואי לאונרד, הוא מדבר על המגרש ואחרים מדברים עבורו מחוצה לו.

כוכב טורונטו, שעזב את סן אנטוניו בטריקת דלת, התאושש מהיעדרות ממושכת והצעיד את הראפטורס להישג היסטורי בפלייאוף, הפך ביממה האחרונה לסיפור המרכזי לקראת הגמר, אבל כהרגלו שומר על אדישות ומאפשר למקורביו לספק את מירב העניין.

אמש (ראשון) היו אלה אחותו ודודו השנוי במחלוקת שסיפקו את הכותרות שקוואי עצמו ממעט לספק. זה החל כשאחותו ענתה לגולשים על שאלות בלייב באינסטגרם, וכשנשאלה על עתידו של אחיה שמסיים חוזה בתום העונה, נשמע קול גברי מאחוריה מסנן: "הם יודעים היטב שהוא לא יהיה בטורונטו בעונה הבאה". זמן קצר לאחר מכן הסרטון הוסר ואחות של לאונרד שינתה את הגדרות החשבון שלה כך שהציבור הרחב לא יוכל להיחשף לתכנים שהיא מעלה.

בארצות הברית ניחשו שהקול הגברי שעמד מאחורי המשפט החד משמעי הוא קולו של דניס רוברטסון, דודו ומנהלו העסקי של קוואי, שנחשב לדמות שנויה במחלוקת. רוברטסון, שאימץ את לאונרד לחיקו אחרי שאביו נרצח ב-2008, נחשב לאדם המקורב ביותר לקוואי ולמי שמשפיע עליו עמוקות. הוא הוזכר כמי שגרם לקרע בין קוואי לבין סן אנטוניו, שהסתיים בטרייד לטורונטו בקיץ.

עוד בנושא

חכמים על חזקים: כך טורונטו הפתיעה את מילווקי, ואולי גם את גולדן סטייט
טורונטו חולמת בגדול: "קוואי השחקן הטוב בליגה, אנחנו עדיין לא מרוצים"
מטאטאים מתחת לשטיח: למרות הסוויפ, הווריירס עדיין מתגעגעים לדוראנט

אמש גם רוברטסון, או "הדוד דניס" כפי שהוא מכונה בקהיליית ה-NBA, שבר שתיקה ארוכה. במהלך התקופה בה מערכת היחסים בין קוואי לספרס הידרדרה, הוטחו האשמות רבות ברוברטסון, אולם הוא ולאונרד בקושי הגיבו לכלי התקשורת.

"אנחנו משפחה צנועה, ועכשיו אנחנו פשוט נהנים מהרגע. יש אנשים שיגידו שעכשיו הוכח סופית שצדקנו", אמר רוברטסון ל"יאהו" בפרספקטיבה למשבר ההוא עם סן אנטוניו. "סתמנו את הפה במשך כל התקופה הזאת ופשוט נתנו לזה לעבור. קוואי ספג כל כך הרבה אש ועדיין הצליח להתפקס, לקחת את זה משחק אחרי משחק ולסחוב את טורונטו לגמר. זה ביג דיל. להגיע לגמר זה ביג דיל. מדובר בקבוצה שמעולם לא הגיעה לגמר, ואנחנו מאוד שמחים מזה ומאיך שעברנו את כל מה שעבר עלינו בעונה שעברה".

לטענת רוברטסון, ההתנהלות של קוואי בשנה האחרונה היא עדות נוספת לגדולה שלו. "זה מה שהכוכבים עושים. איך שהוא שם בצד את כל מה שקרה מחוץ למגרש, איך שהוא נלחם על המעמד שלו יומיום, איך הרוויח כל דקה על הפרקט - זה לא פחות ממדהים".

רוברטסון טען שללאונרד לא היתה דרך חזרה לסן אנטוניו אחרי המתיחות שהתפתחה בין הצדדים אשתקד. כזכור, המתיחות החלה כאשר לאונרד התלונן על פציעה למרות שהצוות הרפואי של סן אנטוניו טען שהוא כשיר. "אני חושב שפשוט הגיע מצב של חוסר אמון. הם לא האמינו שהוא לא מסוגל לשחק, וזה גרם לנו לא להאמין בהם ולהפך. בכל פעם ששחקן אומר שהוא לא מסוגל לשחק, צריך להאמין לו. למה שקוואי יפסיק לשחק פתאום? הוא הרי שחקן תחרותי. הרופאים האלה אמרו לו מה הוא מסוגל לעשות ומה הוא לא מסוגל לעשות, ולקוואי היו יותר מדי כאבים. זה היה עניין רציני. הם לא האמינו לו, ואחר כך כבר היה בלתי אפשרי לתקן את מערכת היחסים הזו. היינו חייבים להמשיך הלאה".

קוואי לאונרד חוגג עם טורונטו ראפטורס העפלה לגמר ה-NBA. רויטרס
בהתחלה גם הוא סלד מטורונטו. קוואי אמש/רויטרס

כמו כן, הודה רוברטסון שקוואי היה רחוק מלהיות מרוצה מהטרייד שהעביר אותו לטורונטו תמורת דמאר דרוזן. "כשמעבירים אותך בטרייד לקבוצה שלא רצית, אתה לא מוכן לקבל את זה בהתחלה", אמר. "אבל אחר כך, אחרי שעוברת תקופה, אתה מבין שצריך לתת הכל ולהציג רמה גבוהה. לא היה שום קשר לזה שמדובר בעיר כמו טורונטו. טורונטו היא עיר יפהפיה, וקוואי שיבח אותה לא מעט פעמים. זו פשוט היתה התגובה הראשונית שלו, וזה נורמלי".

אחת השאלות הגדולות לקראת הקיץ, בטח ובטח לאור ההצטיינות של לאונרד בפלייאוף, היא לאן מועדות פניו בקיץ, בהיותו שחקן חופשי. אם אכן לא ימשיך בטורונטו, נראה שבכוונתו לעבור לקליפרס או ללייקרס. "קוואי עדיין לא חושב על זה, הוא לוקח את זה יום אחרי יום, משחק אחרי משחק", טען רוברטסון. "אנחנו לא חושבים על הפרי אייג'נסי, רק על הווריירס. אחרי שהעונה תסתיים נפנה את תשומת הלב שלנו לעתיד".

סטפן קרי גולדן סטייט מול קייל לאורי טורונטו. GettyImages
"הווריירס יותר טובים כשמזלזלים בהם". קרי מול לאורי במפגש קודם העונה/GettyImages

כך או כך, קוואי וטורונטו מגיעים למשחק 1 בסדרת הגמר (בין חמישי לשישי, 4:00, ספורט 5) כאנדרדוג, למרות יתרון הביתיות ועל אף העובדה שגולדן סטייט תחסר שוב את קווין דוראנט הפצוע. סוכנויות ההימורים בלאס וגאס מתייחסות לווריירס כפייבוריטים מובהקים, וכך גם רוב הפרשנים. "אני חייב ללכת על גולדן סטייט במקרה הזה. הם משחקים יותר טוב כשמפקפקים בהם, הם משחקים יותר טוב כשמזלזלים בהם", ניתח אמש שאקיל אוניל את יחסי הכוחות ברשת TNT.

גם סטיבן איי סמית' טען אמש ש"עם שחקן כמו קוואי לאונרד תמיד יש לך סיכוי, אבל לא הייתי שם את הכסף שלי על טורונטו. אני מאמין שגולדן סטייט תנצח בסדרה אחרי חמישה משחקים, גג שישה".

גולדן סטייט עדיין מייחלת לחזרה של קווין דוראנט ודמרכוס קאזינס הפצועים, אולם התחזיות הנוגע למצבו של הראשון רחוקות מלהיות אופטימיות. ב-ESPN העריכו אמש שבהתחשב בכך שעדיין לא חזר אפילו לאימונים חלקיים, KD יחזור במקרה הטוב במשחק 3.

גם בנוגע לקאזינס הווריירס נוקטים במשנה זהירות. הסנטר עשוי לחזור מוקדם יותר מדוראנט, אולם על פי סטיב קר מקומו בחמישייה לא יהיה מובטח כשיהיה כשיר. "זה תלוי בהרבה דברים - המצ'אפ שלנו, הבריאות שלו, איך הוא ינוע על המגרש, כמה כשיר הוא יהיה. הכל תלוי באוויר כרגע", הודה המאמן.

פצוע אחר שמצבו מעודד בהרבה הוא אנדרה איגודלה, שצפוי להיות כשיר לחלוטין למשחק 1. אמש הודה הפורוורד בן ה-35 שהוא מתחיל לחשוב על פרישה - ככל הנראה בקיץ 2020 כשיסתיים חוזהו. "אני די שחוק, די זקן, מרגיש את הברכיים מהר מדי", אמר. "אחרי חמש עונות כל כך ארוכות, באינטנסיביות כזאת, אתה מתחיל לחשוב על הסוף. קשה לי לחשוב על זה, אבל הקריירה שלי על סף סיום בכל מקרה, אז לא באמת אכפת לי".

קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס, מול קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
נראה שהדו קרב יחכה לפחות עד משחק 3. דוראנט מול קוואי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully