וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורונטו חולמת בגדול: "קוואי לאונרד השחקן הטוב בליגה, אנחנו עדיין לא מרוצים"

הראפטורס חוגגים, אבל לא מסתפקים בהעפלה לגמר. לאונרד: "עוד לא סיימנו". יאניס נטש את מסיבת העיתונאים: "זו ההתחלה של המסע"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: סיכום גמר המערב

זהו זה, בשעה טובה ומוצלחת, הגיעו הגמרים האיזוריים ב-NBA לסיומם ונותרנו עם שתי קבוצות שייאבקו על כל הקופה: טורונטו וגולדן סטייט. הראפטורס השלימו הלילה (בין שבת לראשון) קאמבק אדיר - גם בסדרה, כשחזרו מפיגור 2:0 מול מילווקי, וגם במשחק עצמו, בו סגרו פיגור בן 15 נקודות בדרך לגמר ראשון בתולדותיהם.

גמר ה-NBA:

משחק 1 (בטורונטו) - 30.5, 4:00 (בלילה שבין חמישי לשישי)
משחק 2 (בטורונטו) - 2.6, 3:00 (בלילה שבין ראשון לשני)
משחק 3 (באוקלנד) - 5.6, 4:00 (בלילה שבין רביעי לחמישי)
משחק 4 (באוקלנד) - 7.6, 4:00 (בלילה שבין שישי לשבת)
משחק 5 (בטורונטו, אם יהיה צורך) - 10.6, 4:00 (בלילה שבין שני לשלישי)
משחק 6 (באוקלנד, אם יהיה צורך) - 13.6, 4:00 (בלילה שבין חמישי לשישי)
משחק 7 (בטורונטו, אם יהיה צורך) - 16.6, 3:00 (בלילה שבין ראשון לשני)

עוד בנושא:

טורונטו ניצחה 94:100 את מילווקי ועלתה לגמר ה-NBA
מטאטאים מתחת לשטיח: למרות הסוויפ, הווריירס עדיין מתגעגעים לדוראנט
קווין דוראנט: "גולדן סטייט טובה יותר בלעדיי? אני יודע את האמת"

בקיץ, החליטה טורונטו לשים את כל הביצים שלה בטרייד מסוכן למדי: דמאר דרוזן, אחד השחקנים האהובים בתולדות המועדון, נשלח לסן אנטוניו בתמורה לקוואי לאונרד, שכלל לא רצה להגיע לקנדה ולרגע לא רמז אפילו שיחתום על הארכת חוזהו בראפטורס. בדיעבד, מתברר שטורונטו ידעה בדיוק מה היא עושה: גם אם לאונרד יעזוב בקיץ כשיהיה שחקן חופשי, הטרייד הזה השתלם עם עצם ההגעה לגמר. ומי יודע, אולי הסופרסטאר יאריך בסופו של דבר חוזהו, ואז גורלו של כל המועדון עשוי להשתנות.

"הוא השחקן הטוב בליגה ואנחנו שמחים שהוא פה", אמר מסאי יוג'ירי, האיש שלקח את הסיכון הגדול. לאונרד, שסיים עם 27 נקודות, 17 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, הצטנע כהרגלו: "אני מעדיף שלא לחשוב ככה. אני יותר חושב על הקבוצה, אני רק רוצה לנצח, לא אכפת לי מלהיות השחקן הכי טוב. אני רוצה להיות בקבוצה הכי טובה. בקיץ, לפני שעשה את הטרייד, מסאי אמר לי שככה הוא מרגיש לגבי. הכל מסתדר עכשיו, אנחנו בגמר ועדיין לא סיימנו".

בדיעבד מתברר שגם ההחלטה להעניק לקוואי מנוחה גדולה לאורך העונה הסדירה היתה נכונה: לכל אורך הפלייאוף לאונרד מסרב להראות סימני עייפות, וגם הפציעות שהוא סוחב כבר לא ממש משפיעות. שימו לב לממוצעיו ב-18 משחקי הפלייאוף העונה: 31 נקודות (50.7 אחוז מהשדה, 38.8 אחוז ל-3, 87.5 אחוז מהעונשין), 8.8 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים ו-1.6 חטיפות למשחק. "זה נהדר", אמר ה-MVP של הפלייאוף עד כה. "עבדתי כל כך קשה להגיע לכאן, אני כל הזמן מנסה להשתפר. הגעתי לקבוצה עם הרבה כישרון ופשוט נכנסתי לשיטה שלהם. קייל לאורי עזר לי מאוד להתאקלם, על הפרקט ומחוצה לו".

לאונרד הוא בלי ספק הכוכב הגדול ביותר של טורונטו, אבל כוכב נוסף של העונה הזו הוא ניק נרס - שם שבתחילת העונה מעט מאוד אנשים הכירו. המאמן בן ה-51 שנכנס לנעליו של דוויין קייסי עבד בתחילת שנות האלפיים בליגה האנגלית בכדורסל, המשיך לליגות הפיתוח בארצות הברית והנה הוא בגמר ה-NBA. "המסר שלי מהיום הראשון היה שיש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים, עומק, ואנחנו יכולים לעשות את זה. להשיג את כל מה שהשגנו - אפשר לעשות את זה רק עם הרבה אמונה", אמר נרס.

על היכולת של הסופרטסאר שלו אמר מאמן הראפטורס: "אני לא יודע עוד כמה דברים אוכל להגיד עליו. הוא כל כך טוב. הוא פשוט סוחב אותנו לניצחונות, תופס את הריבאונדים האלה, מכניס פנימה זריקות ונועל מי שצריך בהגנה. יש לו רוח תחרותית מדהימה. העובדה שניצחנו את מילווקי ארבע פעמים ברציפות היא בלתי נתפסת".

באופן לא מפתיע, טורונטו תגיע לגמר כאנדרדוגית מובהקת. מי שיהמר על בארצות הברית על גולדן סטייט כאלופה, יצטרך לסכן 320 דולר כדי לזכות ב-100 דולר - וזה עוד בלי לדעת האם קווין דוראנט יוכל לקחת חלק בסדרה. בשני המפגשים בין הקבוצות העונה, אגב, היתה ידה של נציגת המזרח על העליונה: 128:131 אחרי הארכה בטורונטו, ו-93:113 באוקלנד. "גולדן סטייט אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה", אמר נרס. "יש להם כוכבים, שחקנים אנרגטיים, מאמן מנוסה. זו תהיה משימה קשה אבל ננסה לעשות זאת".

24 שנים חלפו מאז שטורונטו הוקמה ועד שהגיעה לגמר. בעשור האחרון היתה מעורבת הקבוצה בלא מעט כישלונות מהדהדים בפלייאוף, ואחד הסמלים הגדולים ביותר שלהם היה קייל לאורי. הרכז שהודח שוב ושוב על ידי לברון ג'יימס סוף סוף הגיע למעמד השיא של ה-NBA, ואין מאושר ממנו. "זה מאוד משמעותי", הודה. "לקח לי הרבה זמן בקריירה, 13 שנה, שבע שנים אני פה. כל הזמן נתקלתי בבחור אחד, ועכשיו אחרי שהוא עזב קיבלנו הזדמנות. ניצחנו קבוצה טובה מאוד. אני נוצר את הרגע הזה, אבל עדיין לא מרוצה. המטרה שלנו היא לזכות באליפות".

בקיץ איבד לאורי את חברו הטוב ביותר דרוזן, אבל כעת הוא לא יכול להתלונן. "קוואי כל הזמן שומר על קור רוח", אמר. "הוא אף פעם לא מרים ידיים. גם דני גרין הביא לנו רוח של אלופה, מארק גאסול עזר עם הוותק שלו, הצוות שלנו עשה עבודה נהדרת כדי לגרום לנו להבין שאנחנו משחקים בשביל אפריל, מאי ויוני. עכשיו הגענו ליוני".

בצד המפסיד, יאניס אנטטוקומפו לקח קשה מאוד את ההדחה. את מסיבת העיתונאים הוא נטש באופן פתאומי, לאחר שנשאל שאלה תמימה, כביכול, על הסדרה שעברה על הקבוצה. בארצות הברית טוענים שזו לא ממש השאלה שהיתה בעייתית, אלא השואלת: מאליקה אנדרוז מ-ESPN, שכתבה לאחרונה כתבה שהעלתה את האפשרות שמא הגריק פריק יעזוב את הבאקס בתום חוזהו הנוכחי.

"זו התחלה של מסע ארוך ואנחנו הולכים להשתפר", אמר יאניס לפני שעזב את מסיבת העיתונאים. "נחזור בשנה הבאה, נאמין במי שאנחנו, נאמין במה שעשינו השנה ואני מקווה שנגיע לאותה סיטואציה והפעם נעשה עוד צעד קדימה. שיחקנו טוב מאוד במחצית הראשונה וברבע השלישי, ידענו שטורונטו תעשה את הריצה שלה ולא הצלחנו לשלוט בריבאונד ולהשיג נקודות קלות במעבר".

כריס מידלטון, שלא ממש הופיע למאני טיים, הוסיף: "היתה לנו עונה נהדרת. השגנו 60 ניצחונות והיינו אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה. עברנו את הסיבוב הראשון, בו התקשינו למשך שנים רבות, וכמעט השגנו את המטרות שלנו. חייבים להיות במצבים האלה כדי לעבור אותם. אני מקווה שנוכל ללמוד מזה ולהמשיך הלאה".

"זו היתה עונה מיוחדת", הסכים מייק בודנהולזר. "זו רק ההתחלה. יאניס הולך להשתפר, אנחנו נאפשר לו להשתפר, וכל הסגל שלנו הולך להתבגר ולהשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully