וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: אטאלנטה לראשונה בליגת האלופות, אינטר עלתה על חשבון מילאן, אמפולי ירדה

הפתעת העונה סיימה שלישית אחרי 1:3 על ססואולו, הנראזורי השיגו 1:2 סופר-דרמטי מול אמפולי שנשרה בחזרה לסרייה B. מילאן ורומא רק בליגה האירופית, גנואה ניצלה

מתוך הטוויטר

בווידאו: יובנטוס חוגגת אליפות

הליגה האחרונה מבין חמש הגדולות שסגרה את עונת 2018/19 היא הליגה האיטלקית, שסיפקה דרמת ענק הערב (ראשון) ובסופה אטאלנטה עלתה לראשונה בהיסטוריה לליגת האלופות ואינטר השיגה את הכרטיס על חשבון מילאן. אמפולי, שהפסידה 2:1 לאינטר אחרי פיניש משוגע בסן סירו, ירדה ליגה ובכך ניצלו פיורנטינה וגנואה המאכזבות. האלופה יובנטוס (2:0 אצל סמפדוריה) ומחזיקת הגביע לאציו (3:1 בטורינו) נפרדו מהמאמנים עם הפסד במשחקים לפרוטוקול בלבד, ואילו רומא ניצחה במשחק האחרון של דניאלה דה רוסי. אמש ניצחה בולוניה 2:3 את סגנית האלופה נאפולי והיורדות פרוזינונה וקייבו נפרדו ב-0:0.

אלופה: יובנטוס
ישחקו בליגת האלופות: יובנטוס, נאפולי, אטאלנטה, אינטר
ישחקו בליגה האירופית: לאציו, מילאן, רומא (מוקדמות)
ירדו לסרייה B: אמפולי, פרוזינונה, קייבו
עלו לסרייה A: ברשיה, לצ'ה, מנצחת הפלייאוף (צ'יטאדלה או ורונה)
מלך השערים: פאביו קוואליארלה (סמפדוריה, 26)

עוד בנושא:
נאפולי סיימה עונה עם הפסד דרמטי 3:2 בבולוניה
תומאס טוכל האריך את חוזהו בפריס סן ז'רמן עד 2021
ליאונל מסי זכה שוב בנעל הזהב של אירופה

שחקני אטאלנטה עם הנשיא אנטוניו פרקאסי. GettyImages
היסטוריה בברגמו. שחקני אטאלנטה מניפים את הנשיא אנטוניו פרקאסי/GettyImages

אטאלנטה - ססואולו 1:3

ערב היסטורי בברגמו. עונה שהחלה עם משחקים מול סראייבו והפועל חיפה במוקדמות הליגה האירופית ומפח נפש בשלב הפלייאוף, מסתיימת עם הבטחת הופעת הבכורה בשלב הבתים של ליגת האלופות, כנציגה העשירית של איטליה במפעל. "המקום הרביעי נראה בלתי אפשרי עבורנו, אז תארו לכם מה זה המקום השלישי", הכריז אתמול המאמן ג'אן פיירו גאספריני, ושחקניו אכן הביאו את ההישג הזה, המיקום הגבוה בתולדות המועדון, וכיפרו מבחינתם על ההפסד בגמר הגביע.

האורחת אמנם הפתיעה עם שער של דומניקו ברארדי בדקה ה-19 אחרי הכנה בעקב של אלפרד דאנקן, אבל הלחץ של אטאלנטה השתלם עם דחיקה של דובאן ספאטה בדקה ה-35 ושערו ה-23 העונה בליגה. מהומה גדולה לפני ההפסקה הובילה להרחקתו של ברארדי, ומול 10 שחקנים של ססואולו המשימה הייתה נוחה יותר מבחינת המארחת. פאפו גומס, הסמל הבלתי מעורער של קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, הקפיץ פנימה בדקה ה-53 ובישל במבצע נהדר למחליף מריו פשאליץ' שנגח פנימה בדקה ה-65. ססואולו עוד נותרה בתשעה שחקנים לאחר צהוב שני של פרנצ'סקו מניאנלי (83), אבל זה כבר לא שינה דבר. קבלו את החברה החדשה במועדון האקסקלוסיבי של ליגת האלופות.

עוד באותו נושא

"סטיבן ג'רארד ביקש ממני, 'תהפוך אותי לקשר הכי הטוב באירופה'": פאקו אייסטרן בראיון

לכתבה המלאה
שחקני אטאלנטה חוגגים עלייה לליגת האלופות, אלחנדרו גומס מניף גביע דמה. GettyImages
הסמל של התקופה הזו באטאלנטה. פאפו גומס מניף גביע דמה/GettyImages
דובאן ספאטה שחקן אטאלנטה כובש מול ססואולו. GettyImages
דחק את ה-23 שלו העונה. דובאן ספאטה/GettyImages
ג'אן פיירו גאספריני מאמן אטאלנטה. GettyImages
אדריכל ההישג. ג'אן פיירו גאספריני/GettyImages

אינטר - אמפולי 1:2

מסע ההיחלצות של האורחת נעצר בסן סירו, שם לא ניצחה מאז 2004, ואחרי שלושה ניצחונות הגיע ההפסד ששלח אותה שוב לסרייה B אחרי עונה אחת בלבד. אינטר עברה הרבה רגעי לחץ ותחזור לעוד הופעה בליגת האלופות הודות לשער דרמטי של ראג'ה נאינגולן המושמץ, בזמן שהיריבה העירונית תסתפק בליגה האירופית. ברטלומיי דרגובסקי, השוער הפולני הנפלא שהיה גיבור הרצף שהוציא את אמפולי מהקו האדום, עמד בפרץ מול שיא עונתי של שמונה איומים למסגרת במחצית הראשונה, עד שבדקה ה-51 נכנע לכדור חד של קייטה באלדה, שנכנס מיד לאחר ההפסקה. בחלוף 10 דקות הוא קופח כאשר נפסק פנדל לחובתו למרות חילוץ נקי והתייעצות מייגעת עם שופטי ה-VAR, אבל תיקן עם הדיפת הפנדל של מאורו איקרדי המושמץ.

חאמד טראורה בן ה-19 הימם את הקהל המקומי בדקה ה-76 ונתן תקווה למילאן, אבל בדקה ה-81 מתיאס וסינו בעט לקורה ונאינגולן היה על הריבאונד והרשית. למזלה של המארחת, פרנצ'סקו קאפוטו קיבל החלטה רעה בדקה ה-89 ובמקום למסור העביר רוחב ודנילו ד'אמברוסיו הציל מהקו והרחיק למשקוף והחוצה, ובתוספת הזמן סמיר הנדאנוביץ' עצר לבדו את סליח אוצ'אן. מרצלו ברוזוביץ' חשב שסגר עניין עם בעיטה מחצי מגרש שהתגלגלה פנימה אחרי שדרגובסקי היה בהתקפה בדקה ה-95, אבל השער הזה נפסל בגלל עבירה של באלדה על השוער שניסה לחזור. הדרמה נמשכה עוד שלוש דקות, הנדאנוביץ' לקח עוד כדור ואז הגיעה השריקה הגואלת.

ראג'ה נאינגולן שחקן אינטר. רויטרס
השער הכי חשוב של אינטר העונה. ראג'ה נאינגולן/רויטרס

ספאל - מילאן 3:2

ג'נארו גאטוזו הציע לגלח את הזקן במקרה שמילאן תחזור לליגת האלופות אחרי שש שנים, אבל גם ניצחון החוץ במגרשה של ספאל לא הביא לו את הכרטיס המיוחל. פרנק קסייה היה כוכב המשחק מבחינת הרוסונרי, עם בישול להקאן צ'לחנוילו בדקה ה-18, טיל מתוך הרחבה בדקה ה-23 ופנדל בדקה ה-64, אחרי שהמארחת כבר חזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 עם נגיחות של פרנצ'סקו ויקארי (28) ומוחמד פארס (53) לרשת של פפה ריינה, שנכנס בדקה ה-21 במקום ג'אנלואיג'י דונארומה שנפצע. מילאן שוב לא עמדה במטרה שלה.

פרנק קסייה שחקן מילאן חוגג. GettyImages
המשחק הנהדר שלו לא הספיק למקום הרביעי. פרנק קסייה/GettyImages

פיורנטינה - גנואה 0:0

תיקו שכולו שחרור אנחת רווחה מבחינת שתי המאכזבות של 2019. גנואה הייתה בסכנת ירידה אחרי 12 שנים, בעקבות רצף של 10 משחקים ללא ניצחון, מאז שהנחילה ליובנטוס את הפסד הבכורה במחזור ה-28, בעוד פיורנטינה סיימה את העונה עם 14 משחקים ללא ניצחון. שתיהן ניצלו בסופו של דבר ואנשי גנואה צריכים לשלוח זר פרחים לסמיר הנדאנוביץ' ושחקני אינטר.

שחקני גנואה חוגגים הישארות. GettyImages
אפשר להסדיר נשימה. שחקני גנואה חוגגים הישארות/GettyImages

סמפדוריה - יובנטוס 0:2

האלופה סיימה את עידן מסימליאנו אלגרי עם הפסד במראסי, כאשר המנהל הספורטיבי פאביו פראטיצ'י רמז לפני המשחק כי המאמן הבא יהיה מאוריציו סארי או מאוריסיו פוצ'טינו, כשטען כי "לא תהיה הודעה עד שיסתיימו כל המפעלים באירופה" והבהיר כי לא נוצר כל קשר עם פפ גווארדיולה. על המגרש, פאולו דיבאלה היה קרוב לכבוש בהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו, ושער של מואיז קן נפסל בדקה ה-80, ואחרי חמש דקות הגיע העונש בצד השני. גרגואר דפרל החליף מסירות עם מנולו גביאדיני שנכנס במקום מלך השערים פאביו קוואליארלה, והכניע עם דרדל'ה את השוער השלישי קרלו פינסוליו. המחליף ג'אנלוקה קפרארי שבר בצורת של כחמישה חודשים עם כדור חופשי נהדר בתוספת הזמן וקבע הפסד ליגה שלישי ליובנטוס, שסיימה עונה עם 90 נקודות.

מסימליאנו אלגרי במשחקו האחרון כמאמן יובנטוס. רויטרס
הקפצת פרידה. מסימיליאנו אלגרי/רויטרס

משחקים נוספים

טורינו - לאציו 1:3
לטורינו: יאגו פאלקה (51), סשה לוקיץ' (53), לורנצו דה סילבסטרי (80). ללאציו: צ'ירו אימובילה (66)

רומא - פארמה 1:2
לרומא: לורנצו פלגריני (35), דייגו פרוטי (89). לפארמה: ז'רביניו (86)

קליארי - אודינזה 2:1
לקליארי: לאונרדו פאבולטי (17). לאודינזה: אמיל הלפרדסון (59), סבסטיאן דה מאיו (69)

דניאלה דה רוסי שחקן רומא בהופעת הפרידה. GettyImages
עוד סמל נפרד מרומא. דניאלה דה רוסי/GettyImages
אמיליאנו מורטי שחקן טורינו עם סימונה אינזאגי שחקן לאציו. GettyImages
משחק הפרישה שלו. קפטן טורינו אמיליאנו מורטי נפרד מאמן לאציו סימונה אינזאגי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully