וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן מנספורד בראיון: "העתיד של מכבי תל אביב זוהר. מאמין שעטר ילבש צהוב"

14.5.2019 / 6:30

המכביזם של פיבן, המטרות הבאות של גולדהאר, הדמעות של איביץ', המנהיגים בחדר ההלבשה והמדיניות לגבי השחקנים המבוקשים באירופה: "אין חשש או פחד. אם יביאו הצעות, נתמודד עם זה". המנכ"ל מנספורד "אוהב כל רגע בישראל" ומדבר על התוכניות של מכבי תל אביב. ראיון חגיגי

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: חגיגות האליפות של מכבי תל אביב

לבמת חגיגות האליפות שלשום בלילה (ראשון) ב'לייב פארק' בראשון לציון, בחר בן מנספורד לעלות כשהוא לובש את חולצת המשחק של שחר פיבן. אחרי שהראה שהוא יודע קצת עברית ובירך את אוהדי מכבי תל אביב בשפה העברית, ביקש מנכ"ל מכבי תל אביב לצרף לידו את הבלם הצעיר, אחד מסימני ההיכר של האליפות הכל כך מוחלטת של מכבי תל אביב. עוד שלושה שבועות יתחתן מנספורד ונראה שלשנים הקרובות אין לו תכניות מלבד שייכות למכבי תל אביב.

עוד בנושא:
גולדהאר התרגש, פרץ חולם על הצ'מפיונס: חגיגות האליפות של מכבי תל אביב
מכבי תל אביב חגגה אליפות ועקצה את היריבות, גולדהאר: "יכולים להגיע רחוק יותר"
בן מנספורד: "80 עד 90 אחוז מהסגל של מכבי תל אביב ימשיך"
מיטש גולדהאר בטקס ההכתרה: "מכבי תל אביב עדיין לא ברמה הדרושה לאירופה"

מיטש גולדהאר, בן מנספורד, מכבי תל אביב. דני מרון
"רוצים שחקנים שמגיעים למקסימום היכולת שלהם ואף מעבר לזה". בן מנספורד עם מיטש גולדהאר/דני מרון
"שחר פיבן אמר לעצמו: 'זו ההזדמנות עליה חלמתי ואף אחד לא ייקח אותה ממני'. והוא לא העביר את העונה הזו כבלם רביעי, אלא מיקם את עצמו כבלם פותח לצד שרן ייני. בשבילי זה הופך אותו לאדם מיוחד"

בן, מה הסיפור עם שחר פיבן?

"כולכם מדברים על מכביזם ושואלים מהו מכביסט. שחר פיבן הוא אחד שעשה את זה בדרך הקשה. הוא הלך לבית"ר תל אביב רמלה. הוא הלך לאשדוד. ובקיץ שעבר כשהיו לנו שלושה בלמים חתומים לעונה הזו, הוא החליט שהוא חותם במכבי תל אביב ומאמין בעצמו. שחר אמר לעצמו: 'זו ההזדמנות עליה חלמתי ואף אחד לא ייקח אותה ממני'. והוא לא העביר את העונה הזו כבלם רביעי, אלא מיקם את עצמו כבלם פותח לצד שרן ייני. בשבילי זה הופך אותו לאדם מיוחד. כשהוא ישב איתי לחתום על חוזה ארוך טווח, היה לו חשוב לעזור למשפחה שלו ואלה בדיוק הטיפוסים שאנחנו רוצים במכבי תל אביב".

אחרי מלים כאלה חמות הוא יבוא אליך וידרוש שדרוג לחוזה.

"אני חושב שהסוכן שלו כבר מחפש אותי. אתם מכירים את מיטש גולדהאר לא פחות טוב ממני. שחקנים כמו שחר וכמו מאור קנדיל שפילסו לעצמם מקום ב-11 רשאים להגיד שהם רוצים שדרוג. נדון בזה בזמן הנכון".

בוא נישאר עם שחקני הבית. דור פרץ ויונתן כהן הם שחקנים מחוזרים באירופה. אתה לא חושש שהם יעזבו בקרוב את מכבי תל אביב?

"אם מכבי תל אביב רוצה להתקדם, אין מקום למילה פחד או חשש. אנחנו רוצים שחקנים שמגיעים למקסימום היכולת שלהם ואף מעבר לזה. אם זה יביא להם הצעות מאירופה, אז נתמודד עם זה. אנחנו לא פוחדים, אלא צריכים להתכונן לכל מצב. אנחנו צריכים להגיד לדור פרץ: 'עשה את הכי טוב שלך'. ואם דור פרץ יעזוב, אז אנחנו נדבר על עדן קארצב, עידו שחר ונדב נידם. אנחנו צריכים לעודד את השחקנים שלנו להיות הכי טובים שהם יכולים ונתכונן ליום שאחרי".

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
"אם יעזוב, נדבר על עדן קארצב, עידו שחר ונדב נידם". דור פרץ/קובי אליהו
"מה שאני עובר כאן בישראל יילך איתי לכל החיים. הייתי נרגש לראות בחגיגות את הדמעות בעיניו של ולאדן איביץ' כשהוא ראה את הווידאו שהכנו לו. אני אוהב כל רגע בישראל ואני נרגש לחשוב לאן אנחנו עוד יכולים להגיע"

אתה עדיין כועס על האנשים שאומרים שמכבי תל אביב זכתה באליפות כזו יוקרתית כיוון שהליגה הייתה חלשה?

"אתה זוכר היטב את הרגע באשדוד לפני יותר משנה בו ג'ורדי ואני עמדנו יחד על כר הדשא. אני זוכר שאפילו צילמת אותנו ברגע בו הדברים היו נראים לא טוב עבור מכבי תל אביב. תזכור היכן היינו באותו רגע ותראה היכן אנחנו עכשיו אחרי קצת יותר משנה. אנחנו צריכים עוד לדחוף ועוד לדרוש. מיטש רוצה שנמשיך להצליח כאן בארץ, אבל שנשים את מכבי תל אביב שוב על המפה גם באירופה. באשר לאמירה על ליגה חלשה, אני בהחלט חושב שמי שטוען זאת לא מכבד את העבודה שעשה ולאדן איביץ' והצוות שלו. ולאדן התחיל לעבוד ב-17 ביוני, לפני 11 חודשים, אחרי שלוש שנים בלי אליפות. הוא לא הצליח להביא אותנו לשלב הבתים בליגה האירופית ובכל זאת הוא הצליח להרים את הקבוצה ולאושש אותה לקראת עונה כזו כאן בארץ. מכבי חיפה והפועל באר שבע באו לעונה הזו במטרה לזכות באליפות. הן בנו תקציב גבוה בשביל זה. אבל מעבר לזה שמדובר בחוסר כבוד כלפינו, זה גם חוסר כבוד כלפי יענקל'ה שחר ואלונה ברקת, כלפי משה חוגג. בעלי הקבוצות האלה באמת רוצים לקדם את הכדורגל הישראלי ולקחת אותו קדימה, ולבוא ולטעון שלא היו לנו מתחרים זה לא לכבד אותם. אני הייתי מצפה מאנשים שפשוט יגידו: 'כל הכבוד מכבי. נראה לכם בעונה הבאה שאתם לא הטובים ביותר'. בעונה הבאה יהיה עלינו לחץ אחר ואני מאוד מסוקרן לראות איך העונה הבאה שלנו תיראה".

אם הייתי אומר לך לפני שנתיים או שלוש שבחודש מאי 2019 תהיה בישראל ותחגוג אליפות כמנכ"ל מכבי תל אביב, כיצד היית מגיב?

"ההזדמנות להגיע לישראל ולמכבי תל אביב באה לי בזמן טוב. הרגשתי מתוסכל בלידס. התחלתי לקרוא על מכבי תל אביב ולמדתי על מועדון שקיים מ-1906 וזה עשה אותי נלהב מאוד להגיע. שמע, אנחנו חוגגים השבוע אליפות כשאנשים מכל אירופה יגיעו לתל אביב לחגוג את האירוויזיון. זה אומר משהו. זה מלמד על מכבי תל אביב ועל מדינת ישראל. הייתי עם הארוסה שלי ביום שישי האחרון בארוחת ערב אצל המשפחה של ברק יצחקי ומאוד נהניתי לראות מהי משפחתיות בישראל. מה שאני עובר כאן בישראל יילך איתי לכל החיים. הייתי נרגש לראות בחגיגות את הדמעות בעיניו של ולאדן איביץ' כשהוא ראה את הווידאו שהכנו לו. אני אוהב כל רגע בישראל ואני נרגש לחשוב לאן אנחנו עוד יכולים להגיע".

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"הרים את הקבוצה ואושש אותה אחרי הליגה האירופית". ולאדן איביץ'/דני מרון
"שכטר הוא מנהיג אמיתי. יחד עם דור מיכה ואבי ריקן, יש לנו חבורת מנהיגים חזקה מאוד במכבי תל אביב. החיבור שיש לוותיקים עם הצעירים מאוד דומיננטי. אני מרגיש שהעתיד של מכבי תל אביב זוהר"

בשבת האחרונה ישבו על הספסל נדב נידם ובר כהן, והאחרון אפילו נכנס לכמה דקות. זו מכבי תל אביב שאתה רוצה לראות?

"יש את הצעירים ויש את הוותיקים יותר כמו שרן ייני ואיתי שכטר ששינה לגמרי את כל הדינמיקה בחדר ההלבשה שלנו. שכטר הוא מנהיג אמיתי. יחד עם דור מיכה ואבי ריקן, יש לנו חבורת מנהיגים חזקה מאוד במכבי תל אביב. החיבור שיש לוותיקים עם הצעירים מאוד דומיננטי. אני מרגיש שהעתיד של מכבי תל אביב זוהר".

אמרת אחרי המשחק בשבת ש-80 עד 90 אחוז מהסגל שלכם ימשיך. הקהל שלכם ציפה לשמוע על במת חגיגות האליפות איזו בשורה לגבי אלירן עטר, איתו המשא ומתן לא יהיה קל.

"אתם יודעים שאנחנו לא נוהגים לשתף במשא ומתן".

אומרים שאתם לא רוצים אותו כי הצעתם לו חוזה נמוך ביחס למה שהוא הרוויח העונה.

"אלירן היה חלק גדול מההצלחה שלנו העונה ואפילו חשבתי לדבר עליו באופן אישי על במת החגיגות. הוא סייע מאוד להתפתחות של יונתן כהן. אני מאוד רוצה להאמין שאלירן עטר ילבש צהוב בעונה הבאה. אתם מכירים את הבעיות שיש לקבוצה מבחינה פיננסית ובכל זאת אני מקווה שבסוף אלירן עטר יהיה איתנו עם פתיחת האימונים לעונה הבאה".

אלירן עטר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
"סייע להתפתחות של יונתן כהן, מקווה מאוד שהוא יהיה איתנו". אלירן עטר/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully