וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהפך את ליברפול לאיסטנבול ללילה אחד: ג'ורג'יניו ויינאלדום הוא גיבור המהפך

עם צמד בעיתוי מושלם, הזכיר הקשר ההולנדי את הקאמבק הקודם של המרסיסיידרס בגמר 2005 וקיבל את החותמת הסופית מיורגן קלופ

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: תגובות מהמשחק בין ליברפול לברצלונה בגומלין חצי גמר ליגת האלופות

אחד השחקנים הרשומים על הקאמבק הגדול של ליברפול בניצחונה 0:4 אמש (שלישי) על ברצלונה הוא ג'ורג'יניו ויינאלדום שכבש צמד. הקשר ההולנדי אמנם לא פתח בהרכב, אך מרגע שנכנס במחצית השנייה במקומו של אנדי רוברטסון שנפצע, היה מהשחקנים המרכזיים על המגרש.

שעריו של השחקן בן ה-28 נכבשו בדקות ה-54 וה-56. בדיוק באותן דקות, כבשה ליברפול במהפך הקודם הזכור לטובה של הקבוצה, ה-3:3 ההירואי בגמר ליגת האלופות באיסטנבול. באותו גמר כזכור, הקבוצה האנגלית פיגרה כבר 3:0 במחצית הראשונה ונראה היה שגורלה נגזר, אלא שבפתיחת המחצית השנייה, סטיבן ג'רארד וולדימיר שמיצר היו אלו שכבשו את השערים המצמקים של ה-3:1 וה-3:2. מיד אחריהם בדקה ה-60, צ'אבי אלונסו השווה וגרר את המשחק להארכה ולדו קרב פנדלים, שבסיומו זכו המרסיסיידרס בתואר. אחרי השערים של ויינאלדום, בהחלט הייתה מורגשת באנפילד אותה רוח מאותם שערים של סטיבי ג'י, השחקן הצ'כי, וכאמור אלונסו.

עוד בנושא:

שיר של אש ושל קרח: כתבתו של מיכאל יוכין על המהפך המרשים של ליברפול מול ברצלונה
גאונות או גול של ילדים? על המהלך של טרנט אלכסנדר ארנולד
הכי מגוחכים שיש: מסי עצבני, עתידו של ארנסטו ואלוורדה והעונה הבאה
אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה של אנפילד, אם לא הגדול שבהם

ג'ורג'יניו ויינאלדום שחקן ליברפול. GettyImages
סחף את אנפילד למהפך. ג'ורג'יניו ויינאלדום/GettyImages

אין ספק שהשערים שכבש הקשר ההולנדי נתנו את החותמת הסופית עבור חשיבותו בסגל של יורגן קלופ. הוא שותף העונה ב-34 משחקי פרמיירליג ובעשרה משחקים נוספים בצ'מפיונס. מתוך עשרת המשחקים בהם שותף, המשחק היחידי שבו לא פתח בהרכב היה מול אותה ברצלונה, כשהנתון המעניין הוא שויינאלדום לא כבש עד אתמול בצ'מפיונס ושני השערים החשובים שהבקיע היו הראשונים שלו במפעל. פרט מעניין נוסף הוא הקשר המשפחתי של הקשר. ויינאלדום הוא בן דודו של רויסטון דרנטה, קשרה של ריאל מדריד בעבר. דרנטה גדל ביחד עם בן דודו במחלקת הנוער המפוארת של פיינורד, אך לא השאיר חותם משמעותי בסנטיאגו ברנבאו.

רויסטון דרנתה. GettyImages
לא עמד בציפיות כמו בן דודו. רויסטון דרנטה בריאל מדריד/GettyImages

הקשר, שניחן ביכולות פיזיות מרשימות, עשה את צעדיו בצורה איטית אך בטוחה במועדון הפאר ההולנדי, כשבסיום עונתו האחרונה בקבוצה בעונת 2010-2011, פרץ וסיים עם 14 כיבושים. בסוף אותה עונה, עבר ויינאלדום לפ.ס.וו איינדהובן. אבל המעבר המשמעותי שלו באמת היה בקיץ 2015, שבו הגיע לניוקאסל יונייטד של רפא בניטס, אקס ליברפול. למרבה ההפתעה, התקופה של השחקן במועדון מצפון מערב אנגליה קיבלה תפנית לא צפויה ולאו דווקא חיובית, כשירד איתה לליגת המשנה בסיום אותה עונה. ההולנדי לא המשיך עם הקבוצה בצ'מפיונשיפ, ומי שקפצה על המציאה הייתה ליברפול, שבחרה להמר עליו ורכשה אותו תמורת 28 מיליון יורו. החלטתה יש לומר, אכן השתלמה. הוא הוביל אותה לגמר ליגת האלופות, וליברפול הפכה לאיסטנבול ללילה אחד.

ג'ורג'יניו ויינאלדום שחקן ליברפול. GettyImages
פורע את השטרות. ג'ורג'יניו ויינאלדום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully