וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפילה ביחסים עם ג'ורדי, ההקנטות באימונים ולמה מיכה שחקן העונה: שרן ייני מדבר

קפטן מכבי תל אביב התראיין לפודקאסט "מכביבול", סיפר על המשבר בעונה האחרונה עם קרויף, חשף כיצד השחקנים שומרים על רעב והסביר מה סוד הקסם של מיכה. וגם: מדוע לא יהפוך למאמן, ואיך הביקורות גרמו לו להישאר צהוב כל הקריירה

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות ל-0:1 של מכבי תל אביב על הפועל חדרה

"לא ידעתי שנהיה כל כך חזקים, כל כך מאומנים, כל כך מגובשים. לא ידעתי שזה יהיה משהו כזה מיוחד", מודה שרן ייני, רגע לפני המשחק של מכבי תל אביב הבלתי מנוצחת מול בני יהודה (ראשון, 20:30, ספורט 1). בראיון לפודקאסט "מכביבול", סיפר קפטן הצהובים באריכות על ההצלחה בעונה החולפת, וגם על העונה הפחות מוצלחת תחת שרביטו של ג'ורדי קרויף ב-2017/18.

להאזנה לפודקאסט המלא

עוד בנושא

יישאר בצהוב? פערים גדולים במשא ומתן בין מכבי תל אביב לבין אלירן עטר
מכבי תל אביב תגבה חמישה שקלים כדי להיכנס לחגיגות האליפות הרשמיות
ולאדן איביץ' בראיון: "למזלי מכבי תל אביב נתנה לי חופש עבודה מוחלט"
אחריו: האליפות של דור מיכה, הטירון שהפך לשחקן העונה של מכבי תל אביב

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תמיד מעניין. שרן ייני/ברני ארדוב
"אנחנו מקניטים אחד את השני באימונים כדי לשמור על תחרותיות ודריכות"

על הפריחה של שחקני הבית: "היו הרבה שיחות עם שחקנים שחשבו שאולי לא היו צריכים להישאר. שחר פיבן הוא מקרה יוצא דופן, כי הוא הגיע על תקן בלם רביעי ושיחק הרבה מאוד. יונתן כהן לא חשב שישחק הרבה העונה, אבל הוא שיחק ותמיד עושה מהלכים התקפים מצוינים. על גלזר חשבו שישחק, אבל לא ככה. גם ברסקי שיחק לא מעט העונה. זה מצוין".

על רגע המפנה בעונה: "המשחק מול חדרה היה מבחן גדול כי הם היו מקום ראשון ושיחקו כדורגל נהדר, את הכדורגל ההתקפי הכי טוב בליגה. אף אחד מאיתנו לא חשב שניתן להם בראש, היה לנו הרבה מה להפסיד וחששנו שיהיו כל מיני רחשים מסביב. לא חושב שהיה רגע ספציפי בעונה שהרגשתי שהוא הרגע ששינה את העונה. אחרי ה-0:3 על באר שבע היתה תחושה מדהימה כי ניצחנו את היריבה הכי גדולה בשנים האחרונות בצורה משכנעת, אבל לא חשבתי שזה יגיע למצב הזה. מה שקורה השנה יוצא דופן, אני לא יודע מתי זה יקרה עוד פעם. למרות שקצת ירדנו ביכולת לאחרונה, אנחנו מקניטים אחד את השני באימונים כדי לשמור על תחרותיות ודריכות".

על הדרייב איתו מגיעים לכל משחק: "יש 15-17 או משחקי עונה, כי בכל משחק יש מומנטום. היו משחקים עם בני יהודה, באר שבע, חדרה - כולם היו מלחיצים. יש שחיקה, אבל המטרה שלנו היא לא להישחק. אתם צוחקים על זה, אבל אם אנחנו לא נתייחס לזה ככה, זה ייראה אחרת".

על המטרות עד סיום העונה: "לקחת אליפות ללא הפסד זה חשוב, אבל זה משהו שכבר קרה בהיסטוריה. אנחנו רוצים יותר מזה. אנחנו מדברים על זה, מציפים את העובדות, לא חוששים לדבר על זה ולשים את המטרות בפרונט. אי אפשר להבטיח לאף אחד שזה יקרה, אבל אפשר להבטיח לתת 100 אחוז בדרך לשם. מכבי תל אביב שברה בשנים האחרונות הרבה שיאים, ולא כל כך דיברו עליהם. ברגע שאתה מגיע למצב שאתה יכול לשבור שיאים, אתה מתחיל לברר. אותי לא מעניין להיות חקוק בספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי, אבל אני רוצה לשבור את הרף הקיים. אני לא רוצה לשמור על זה לנצח, כי זה יעצור את ההתקדמות של המכביסטים שירצו לשבור את השיאים האלה בהמשך".

שרן ייני, רוסלן ברסקי, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
לא מסתפק באליפות. שרן ייני חוגג עם דן גלזר/יוסי ציפקיס
"אם מישהו לא מבסוט מהיכולת שלי ושורק לי בוז, זה לגיטימי. אבל לקלל אותך, את המשפחה שלך, מאמנים אחרים, שחקנים אחרים, מבחינתי זה לא לגיטימי"

על ההשפעה של איביץ': "הוא לא נותן לך לנוח. יש דרך מסוימת, מי שנוטה ימינה או שמאלה ייצא לתקופה ארוכה מהתוכניות. תוכנית משחק, הכנה טובה לכל המשחקים, אבל בגדול הוא פשוט מחזיק את כולם קצר. אתם צחקתם ואמרתם שהוא לא מחייך, אבל אנחנו הרגשנו את זה מצוין. קנדיל היה היחיד שגרם לו לחייך מול כולם, הוא נקודת התורפה של איביץ'".

על תחלופת המאמנים במכבי תל אביב: "מה שמיוחד בקבוצה שלנו זה שלא משנה איזה מאמן מגיע, אנחנו הופכים להיות בצלמו. אנחנו מקבלים כל מאמן ונותנים לו להתוות את הדרך שלו, לא מנסים להיאבק. זה משהו מאוד מיוחד. כשיש מאמן חדש, אתה צריך להוכיח את עצמך וזה נותן לך דרייב. יש לתחלופה הזו יתרונות וחסרונות".

על התחושות מול תגובות של האוהדים: "מדברים לכולנו לא יפה. אם מישהו לא מבסוט מהיכולת שלי ושורק לי בוז, זה לגיטימי. אבל לקלל אותך, את המשפחה שלך, מאמנים אחרים, שחקנים אחרים, מבחינתי זה לא לגיטימי. השופטים נהיו מאוד מתגוננים בשנים האחרונות וזה לא סתם. האוהדים מדברים בצורה לא יפה, השחקנים והתקשורת גם, אז השופטים מפתחים שריון כלשהו ומתנהגים בצורה שאנחנו חושבים שהיא לא טובה".

על ה-VAR: "זה עדיין דבר טוב, עם כל הטעויות שהיו. השופטים קיבלו גם החלטות נכונות, כבר לא מתנפלים על השופט, זה מאפשר ספורטיביות כלשהי. אני לא חושב שיש לשופטים בארץ מספיק זוויות צילום כמו שהיה במונדיאל לצורך העניין. יצא לי לדבר עם שופט ה-VAR אחרי היד מול בני יהודה בחצי הגמר. השופט אמר לי שהוא הגדיל את התמונה, בחן את זה בהילוך איטי והגיע למסקנה שלא צריך להיות פנדל. חשבתי לעצמי שאם יש תמונה שמוכיחה שלא היה פנדל, היא צריכה להתפרסם בתקשורת. אבל אחר כך השופטים נתנו לזה הסבר אחר, ואותי באופן אישי זה מאכזב".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. קובי אליהו
קנדיל היחיד שגורם לו לחייך. איביץ'/קובי אליהו
"לחלק מהשחקנים היתה נפילה ביחסים עם ג'ורדי לקראת הסיום, לחלק לא. היתה שחיקה, היו אכזבות אישיות, גם מהצד של ג'ורדי וגם מהצד של השחקנים"

על התלות בדור מיכה: "הוא בהחלט שחקן העונה, כי אין לו שום תחליף במכבי תל אביב. אבל זה לא חדש, כי היינו תלויים בו גם בשנים קודמות. הוא שדרג את עצמו העונה, הוא מתפתח משנה לשנה, ואתם עדיין לא רואים את התקרה שלו. כל קבוצה שפוגשת אותנו בארץ חושבת קודם כל איך לעצור את דור מיכה. נבחרת? אם ייתנו לו צ'אנס, הוא ייקח אותו. יש כאלה שכן סומכים עליו, יש כאלה שלא סומכים עליו, אבל אני סומך עליו ב-100 אחוז".

על ההבדלים בין בלומפילד לאצטדיון נתניה: "אנחנו משחקים כבר שלוש עונות בנתניה, ולקח לנו שלוש עונות לקחת שם אליפות. בלומפילד זה דבר אחר. יש שם את המשטח הכי טוב בארץ, ויש שם המון זכרונות. גם לאוהדים יותר נוח, אתה מקבל תמיכה אחרת שם. כשאנחנו עושים חימום קשה לדבר עם שחקנים אחרים כי קשה לשמוע מרוב רעש. אני מקווה שההתלהבות של החזרה לבלומפילד לא תדעך אחרי עונה אחת, אלא שתתפתח של מסורת של שנים".

על העונה האחרונה של ג'ורדי קרויף: "לחלק מהשחקנים היתה נפילה ביחסים עם ג'ורדי לקראת הסיום, לחלק לא. היתה שחיקה, היו אכזבות אישיות, גם מהצד של ג'ורדי וגם מהצד של השחקנים. כמאמן ג'ורדי היה שונה. כמנהל ספורטיבי הוא היה יותר קשוח. בתור מנהל הרגשנו שהוא לא אחד שיש לו בעיה להוריד את הראש של מישהו אם צריך. בתור מאמן אמרנו לו שזה מה שאנחנו צריכים שהוא יעשה, והוא דווקא הרגיש עם זה פחות נוח. הוא נתן את הקשיחות באותה עונה יותר לחואן, ואז חואן המאיס את עצמו קצת על השחקנים. נוצר מצב בעייתי להצלחה, אבל בכל זאת סיימנו במקום השני".

על ההכנות לעונה הבאה והחלק של השחקנים בבניית הסגל: "אנחנו לא מדברים על דברים כאלה בינינו. כשיש לי משהו להגיד על שחקן ספציפי אז אתה זורק את זה לאוויר, אבל זה לא מה שיקרה. בתור שחקן אני יודע את מקומי, אם יפנו אליי אתן את דעתי, ואם לא אתן לאנשים שעושים את העבודה את הכבוד. השנה פחות פונים, מרגישים טוב עם העונה שעשינו. יש גם את יצחקי שם, והוא יודע מה אני חושב על כל דבר. הם לא צריכים עזרה, הם מתנהלים בצורה מאוד מקצוענית".

ג'ורדי קרויף עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא היה מספיק קשוח בתור מאמן. קרויף עם ייני/יוסי ציפקיס
אמרו לי שאני בינוני ותהו מה אני עושה במכבי תל אביב. אמרתי לעצמי, 'פרינציפ, אני אישאר פה כל הקריירה"

על החיים שאחרי הפרישה: "החלטתי שלאמן פחות יתאים לי, קודם כל בגלל סדר היום. זו עבודה מאוד קשה שדורשת המון שעות והמון הקרבה. למאמנים המקצוענים אין להם חיים, הנשים שלהם מאוד סובלות והמשפחות רואות אותם מעט מאוד. יכול להיות שעוד שנה אחליט שאני כן יכול להיות מאמן, אבל כרגע זה לא נראה לי".

על תחילת הדרך במכבי תל אביב: "היו לא מעט אנשים - גם בתוך המועדון - שאמרו לי שאני בינוני ותהו מה אני עושה במכבי תל אביב. בשלב מסוים אמרתי לעצמי, 'פרינציפ, אני אישאר פה כל הקריירה, אהפוך לקפטן, אתמנה למאמן, אחר כך למנכ"ל - אעשה הכל במכבי תל אביב. כמה שנים אחר כך אחד האנשים האלה, שאני נמצא ביחסים מצוינים איתו היום, בא מולי ואכל כובע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully