וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחריו: האליפות של דור מיכה, הטירון שהפך לשחקן העונה

בתום שלוש שנות אכזבה דור מיכה החליט לוותר על טיול-אחרי-צבא ואת הקיץ העביר במירוצים ובסחיבות לצד תיכוניסטים שרצו להתגייס לקרבי. תוסיפו את הטוויסט הטקטי של הרס"ר איביץ' והנה התוצאה: העונה הטובה בקריירה של "השחקן שהכי משפיע על המשחק בישראל"

צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

בווידאו: התגובות לאחר המשחק של מכבי תל אביב מול הפועל באר שבע

אליפות מספר: 4
כמה עונות בלי: 3
העונה: שערים 4 | בישולים 10

הסיפור שלפני הסיפור: את המדבר של לאס וגאס המיר דור מיכה בחולות של הים התיכון, ובמקום לשרוץ במלונות שהתקרה שלהם נראית כמו השמיים הוא חבר לקבוצת נערים של כושר-קרבי וסחב שקים על הכתפיים. כמה חודשים לאחר מכן אפשר לעדכן שהתיכוניסטים סיימו עם שיבוצים יוקרתיים לדובדבן ולשייטת. ומיכה? מיכה אכל את הקצפת.

המדור הזמני "האליפות של", סדרת טורים על גיבורי הצלחת של מכבי תל אביב, ממשיך. והפעם:
האליפות של מיכה.

עוד בפרויקט:
האליפות של ייני
האליפות של שכטר

עוד באותו נושא

חייכו, אכלתם אותה: האליפות של איתי שכטר

לכתבה המלאה
דור מיכה מכבי תל אביב. לירון מולדובן
הפעם החוויה היתה שונה. מיכה/לירון מולדובן

העונה הקודמת, שלישית בלי שמחה, צילקה רבים במכבי תל אביב. דור מיכה הרגיש רע יותר מכולם. שלושה מטחים אדומים על ראשו הרגישו כמו עול כבד מדי, ובמקרה שלו זה גם היה פרטני, מקצועי. בשלבים רבים של העונה האחרונה שייט על קו שמאל כמן מגן במערך של שלושה בלמים, והוא סבל גם בימים בהם קיבל מחמאות. המאמן קרויף הקפיד להדגיש - זו הקבוצה של מיכה - ולשם ובעקבות כך הרבה חצים נורו כשהנפילה הגיעה שוב. ומיכה, גם בגלל העמדה במגרש, הרגיש חסר אונים, חסר יכולת להשפיע.

בקיץ החליט: אני מתאבד על העונה הבאה. זה היה שילוב של תסכול, של 'אתה אולי מוכשר מדי אבל חלש מדי', של גול אחד בלבד וחמישה בישולים בליגה, וכן, גם של הרבה חשש. ג'ורדי כבר לא היה במערכת, הרבה פרצופים הוחלפו, החבל התקצר: את המאמן הבא מיכה היה חייב להרשים מהרגע הראשון; את הצלחת - כי כמעט כל האסים הקודמים כבר הלכו - מי יחזיר אם לא הוא?

אז את הטיול המתוכנן לאמריקה הוא ביטל והתקשר לתומר פרזן. מאמן כושר שמתמחה בין היתר בהדרכת צעירים לפני שירותם הצבאי הקרבי. מיכה רצה לנפח כמה שרירים וגם איזה פס שחור של רבאק מתחת לעיניים. כחלק מהתהליך חיבר אותו פרזן לקבוצת כושר קרבי של בני 17 מהשרון. ומיכה, חייל סדיר קרוב לבית בהכשרתו הראשונית, עבר טירונות מאוחרת בגיל 26. הוא נהנה לסבול מכל רגע, הכמעט-חיילים לא האמינו: יא אללה, מיכה מתאמן איתנו. הוא חיזק את הרגליים ואת הכנפיים, ובמקביל עבד עם מאמן כדורגל על עוד קריפטונייט - הסיומת. זו היתה הפגרה שלו.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הרס"ר לקח את הטירון תחת חסותו. איביץ'/קובי אליהו

בתום התקופה, כשחלק מהחברים החדשים לסחיבות כבר התכוננו לגיוס וללמוד ללמוד משמעת מהי, מיכה הכיר את הרס"ר שלו. אצל הסרבי לא תופקד כמגן שמאלי. כבר בהתחלה ניגש אליו הבוס החדש ואמר 'שמע, ראיתי קצת אימונים שלך, אמרו לי שאתה שחקן כנף. לדעתי אתה 10, ואתה תשחק 10. אתה צריך להיות חופשי'.

הגולים הגיעו באיחור אופנתי אבל הבישולים כרגיל באו בזמן, ובכמות. תודות לכושר ולחולות, מיכה פשוט הרגיש בקצב אחר. מהר מאוד קיבל בעלות התקפית על הנעשה במכבי. את שכטר לימד לרוץ לשטח ולא לחכות לכדור - אל תדאג, הוא יגיע. שכטר רץ, קיבל, כבש והתלהב. עטר כבר הכיר עם מי יש לו עסק. גם אצילי כבר הספיק. "מיכה הוא השחקן הכי יצירתי בארץ", הוא אומר, "הוא יכול לפתור לך פלונתרים, פתאום, עם פס שאף אחד לא חשב עליו". לשחק עם מיכה הרגיש עבור הצהובים לא רק כאילו הם עם שחקן יותר - האינטליגנציה שלו לעתים גרמה ליריבה להיראות כאילו היא משחקת עם ארבעה פחות. "מיכה זה השחקן שהכי משפיע על המשחק בישראל", מעיד טל בן חיים החלוץ והחבר, "ולא ראיתי שחקן שמשפיע ככה על משחק בלי לכבוש 30 גולים בעונה. הוא כל כך חכם, שאי אפשר אפילו להיכנס בו".

השילוב בין אימוני הקיץ להחלטה הטקטית של איביץ' הולידו את העונה הטובה ביותר של מיכה, וברוטציה הרחבה של הסרבי את מכבי אפשר היה לחלק לשניים רק בדרך אחת: עם מיכה, ובלעדיו. גם ללא מספר 15 הצהובים היו חזקים ויעילים, אבל גם הרבה יותר צפויים. עם מיכה על הדשא, אין הגנה שלא נעלמה. ואם תרצו, הקייס הכי גדול של מיכה לתואר האישי העיקרי של העונה הוא חצי גמר הגביע מול בני יהודה. זה לא רק ההפסד, זה חוסר ההשראה. במשך 90 דקות מכבי תל אביב נראתה כמו צייר בלי מכחול. "ברור שהוא היה חסר לנו שם", מסכים אצילי, "אף אחד לא מסתיר את זה".

הגביע אמנם לא יגיע אבל הצלחת היתה בארון כבר בחודש מרץ. ומיכה אמנם תמיד תרם לצהובים, וכל מאמן שהתעקש בסוף הבין, וכל מי ששיחק איתו סיפר שנהנה, אבל לא יעזור - הפעם החוויה היתה שונה. הפעם הוא כבר לא היה הסייד קיק. תכירו: הטירון שהפך לשחקן העונה.

orenjos walla co il

עומר אצילי דור מיכה מכבי תל אביב. לירון מולדובן
״מיכה הוא השחקן הכי יצירתי בארץ״, אומר אצילי, ״הוא יכול לפתור לך פלונתרים, פתאום, עם פס שאף אחד לא חשב עליו״/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully