וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו ופוצ'טינו מכנים את מסי "אלוהי הכדורגל", סוארס "הבוגד" סופג אש

בעולם הכדורגל ממשיכים להלל את הפרעוש: המאמנים הבכירים מסבירים למה הוא מודל לחיקוי ל"כל שחקן", ברתומאו מבטיח ש"יישאר בברצלונה לנצח". במקביל, סוארס חוטף ("נשך את היד שהאכילה אותו") אבל מוריניו מגן עליו: "לכולם היום אכפת מהתדמית, לו אכפת מכדורגל"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות ל-0:3 של ברצלונה על ליברפול

יומיים עברו מאז ה-0:3 של ברצלונה על ליברפול בחצי גמר ליגת האלופות, ועולם הכדורגל מתקשה להירגע. גם הבוקר (שישי) המשיכו מאמנים ושחקנים ברחבי העולם להלל את ליאו מסי, שכבש צמד נפלא והעניק לקטלאנים מקדמה משמעותית לקראת הגומלין באנפילד, למרות משחק פושר יחסית של הקבוצה.

"מסי הוא אחד מאלוהי הכדורגל", כינה אותו מאמן טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו, ושיבח את העבודה הרבה שהוא עושה ללא הכדור - תכונה לא מדוברת מספיק אצל הפרעוש לטענתו. "התשוקה שלו להילחם על כדור פשוט מדהימה. הוא מודל לכל שחקן, והאופי שלו מקרין על כולם גם כשהוא בלי הכדור". פוצ'טינו מקווה ששחקניו יקחו דוגמא ממסי לקראת הגומלין מול אייאקס. "אם נשחק כמוהו, בטוח שיהיה לנו צ'אנס. אני לא מתכוון לזה שנגיע לרמה שלו, כי זה לא יקרה, אבל כוונתי היא למידת המחויבות שלו בלי הכדור, לתשוקה העצומה שלו. אם נרצה את הכדור ונילחם עליו כמו שמסי עשה מול ליברפול, נשמור על סיכוי לעלות לגמר. אם לא, אז לא".

גם ז'וזה מוריניו נפעם מהיכולת שמסי הציג. אמש אמר ש"הגישה של ליברפול היתה אמיצה. אני לא חושב שהיו הרבה קבוצות ב-20 השנים האחרונות בליגת האלופות שניצחו את ברצלונה בהחזקת כדור. אבל אז הגיע אלוהי הכדורגל, ופשוט שינה הכל. לברצלונה יש שחקנים, כמה מהם פנומנליים, אבל אלוהי הכדורגל - הוא ברמה אחרת".

עוד בנושא

ברצלונה הביסה 0:3 את ליברפול בחצי הגמר הראשון, צמד ענק לליאו מסי
בצל החגיגות, מסי תקף את הקהל: "מגעיל לראות מה שעושים לקוטיניו"
אוהדי ליברפול דורשים את הרחקתו של ליאונל מסי בגלל הפגיעה בפאביניו
דיווח: נאבי קייטה גמר את העונה, ריו פרדיננד מאשים את סלאח בתבוסה

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
יחיד ומיוחד. ליאו מסי/רויטרס

מאמן באיירן מינכן ניקו קובאץ' אמר ש"צריך לתת למסי מקלחת של מחמאות. יש רק אחד כמוהו בעולם כולו. מאז שאני מאמן אני מצביע לו לתואר כדור הזהב מדי שנה. יש הרבה שחקנים טובים, אבל הוא הגדול מכולם. כדורגל קבוצתי זה חשוב, אבל הוא אחד שעושה את ההבדל".

מסימיליאנו אלגרי שיבח את מסי שציין 600 שערים בקריירה - בדיוק כמו כריסטיאנו רונאלדו שעשה זאת כמה ימים לפני כן. "אני לא יודע כמה זמן הם עוד ימשיכו לשחק, אבל כשהם יפרשו יהיה כמעט בלתי אפשרי למצוא רונאלדו ומסי חדשים. יש להם עוד כמה שנים, אבל יהיה קשה מאוד בלעדיהם".

בנוגע לשאלה שהעלה אלגרי, לנשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו יש תשובה מוחצת. "מסי יכול לשחק עד גיל 45. מי יודע?", אמר ל"גרדיאן". "אנחנו משוכנעים שעומדות בפניו עוד שלוש-ארבע, אולי אפילו חמש שנים, שבהן יוכל להיות בשיאו. אני לא חושב שהיום שנצטרך להסתדר בלעדיו מתקרב. תשאלו את כל מי שמתאמן איתו - הוא עדיין נותן הכל בכל דקה, באימונים או במשחקים. בכל מקרה, הוא יישאר בברצלונה לנצח".

כמו כן, הודה ברתומאו שברצלונה כבר כמעט מתייחסת לפלאים שמסי מחולל כמובנים מאליהם. "לאו גאון, תמיד היה ותמיד יהיה, אבל לפעמים אנחנו מרגישים שזו כבר נורמה. הוא הוכיח את זה יותר מדי פעמים", אמר.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
הפך את הגאונות לנורמה. מסי/רויטרס

במקביל, גם בליברפול עדיין לא נרגעים. האקס לואיס סוארס ספג ביום שאחרי המשחק ביקורות רבות בתקשורת האנגלית, וגם אוהדי המרסיסיידרס לא חסו עליו ברשתות החברתיות וכינו אותו "בוגד" - בעיקר משום שחגג את השער שכבש וכהרגלו הציק לשחקני היריבה ללא הרף, גם בדיבורים.

"לואיס סוארס נשך את היד שהאכילה אותו", זעקה אחת הכותרות ב"מירור" אמש, אבל בכדורגל העולמי היה גם מי שהגן עליו. ז'וזה מוריניו, למשל, אמר שהגישה של סוארס "הייתה לא פחות מנפלאה".

"אהבתי מאוד לראות את ההתנהגות של סוארס, היא היתה נפלאה", אמר "המיוחד". "בימינו הרבה כדורגלנים עולים למגרש ולמרות שהם נמצאים בעיצומו של רגע מרגש ומלא אדרנלין, אחרי שהם כובשים עדיין אכפת להם מהתדמית וממה יגידו עליהם. אנשים משבחים את הכדורגלנים שלא חוגגים מול האקסיות ואומרים שזו מחווה יפה, כי הוא קיבל לא מעט מהקבוצה הזאת, אבל בעיני אין שום קשר בין הדברים. אתה עולה למגרש ושוכח מזה למשך 90 דקות, וזה מה שסוארס עשה. לכולם אכפת מהתדמית, אבל לא אכפת מהכדורגל. הוא התרכז אך ורק במשימה של ברצלונה, למרות ששיחק מול כמה חברים טובים ומול האוהדים שפעם נתנו לו אהבה".

מוריניו אף הילל את "העבודה השחורה" של סוארס במגרש. "מסי פנומנלי, אבל הנוכחות של שחקן כמו סוארס לידו עושה לו טוב. סוארס עושה מה שאנשים אוהבים כעבודה מלוכלכת, אבל זו עבודה חשובה מאין כמוה", אמר.

גם ריבאלדו הגן על סוארס ואמר בתגובה לטענות נגדו ש"אם הייתי במקומו, גם אני הייתי חוגג. תמיד משמח לכבוש שער כל כך חשוב, למרות שזה נגד האקסית שלך".

לואיס סוארס שחקן ברצלונה מול אנדרו רוברטסון שחקן ליברפול, וירג'יל ואן דייק. רויטרס
גישה בוגדנית או ראויה להערכה? סוארס מתעמת עם שחקני ליברפול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully