וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנשימה אחת עם אואן וקלויברט: הצעדים הראשונים של יוסי בניון

29.4.2019 / 9:30

רגע לפני הפרישה של בניון יצאנו לחפור בעבר שלו. מתחילים ב-1996 ובנבחרת הנערים, אותה הוביל למקום השלישי באליפות אירופה. זאב זלצר נזכר: "אמרתי שהוא יותר טוב ממייקל אואן וצחקו עלי, אבל גם הוא הגיע לליברפול. מאמן הנוער של אייאקס אמר שהוא יותר טוב מקלויברט"

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

בשבת הקרובה ייפרד הכדורגל הישראלי באופן רשמי מיוסי בניון כשחקן פעיל. המשחק של בית"ר ירושלים נגד מ.ס אשדוד בטדי יהיה משחקו האחרון של אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. אחריו הוא יתלה את הנעליים ויעבור לעמדת המנהל המקצועי של המועדון. במהלך השבוע ננסה לגעת בכמה ציוני דרך בקריירה של בניון והמקומות בהם הותיר חותם.

איפה מתחילים? בדיוק במקום שבו הכרנו אותו.

עוד בנושא

רגע אלוהי אחד: השער שמתאר את הקריירה המופלאה של יוסי בניון
הכדורגלן הישראלי הכי גדול בהיסטוריה: מספרי הקריירה של יוסי בניון
זהבי: "בניון דוגמה לכל ילד. הכי גדול שהיה כאן". נמני: "אגדת כדורגל"
"הלוואי שהיו עוד כמוך": גם טורס, קראגר וארבלואה נפרדים מבניון

יוסי בניון פרץ לתודעה של חובב הכדורגל הישראלי אי שם ב-1996, לפני 23 שנה, כשהוביל את נבחרת הנערים לאליפות אירופה, טורניר אותו סיימה במקום השלישי. עם בניון, שבתחילת הדרך שמו נכתב "בן עיון" בטרם תוקן, שיתפו בנבחרת פעולה שחקנים כמו מיכאל זנדברג, סלים טועמה, דדי בן דיין ולירון וילנר ועוד לא מעט כאלה שנעלמו מהרדאר כבר בגילאים הצעירים.

אז איך הכול התחיל? זאב זלצר, שהיה המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, סיפר השבוע: "אני זוכר שמאמן הנערים בני טבק אמר לי שיש אצלו ילד שאני חייב לבוא לראות. מהפעם הראשונה הבנתי שיש כאן משהו מיוחד. הוא היה יוצא דופן - השילוב של טכניקה, קואורדינציה, ראיית משחק, נחישות. אפשר היה לראות שיש לנו כאן משהו אחר שאסור לפספס".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: בניון ואוחנה ייפגשו עם רוני לוי, מאור בוזגלו בדרך החוצה?

לכתבה המלאה
יוסי בניון במדי נבחרת ישראל. GettyImages
טכניקה, קואורדינציה, ראיית משחק, נחישות. בניון במדי הנבחרת/GettyImages

באותו טורניר אליפות אירופה לנערים גברה הנבחרת ברבע הגמר על אנגליה ומייקל אואן, שמהר מאוד הפך לכוכב בליברפול. זלצר טען אז שבניון יותר טוב מאואן, התבטאות שזיכתה אותו ללעג בישראל. המאמן נזכר בכך היום: "נהנו לצחוק עליי על ההתבטאות הזאת ולא ניסו להקשיב. אני ראיתי את אואן במחזורים האלה, גם שנה לאחר מכן כשיוסי הוביל אותנו למקום 5 באליפות אירופה עם נבחרת הנוער. ראיתי בעיניים שלי שליוסי יש פוטנציאל גדול יותר. גם עמיתים שלי, אנשי מקצוע מנבחרות מקבילות ראו את אותם הדברים, לא המצאתי את זה. ההבדל היה שאואן גדל בליברפול ויוסי בבאר שבע ותנאי ההתפתחות היו שונים, זה הכול. מה קרה בשורה התחתונה? יוסי הגיע לליברפול, המקום שבו אואן היה בשיאו, וגם הצליח שם".

זלצר מדגיש: "זוכר את התקופה הקצרה שבניון היה באיאקס? מאמן נבחרת הנוער של הולנד ביקר באימונים לראות את השחקנים שלו. כשפגשתי אותו הוא אמר לי שבניון מדהים, שהוא הרבה יותר טוב מפטריק קלויברט בצעדיו הראשונים באייאקס. מזל שגם את המשפט הזה לא אמרתי, אחרת הייתה חגיגה".

מאמן הפועל פתח תקוה זאב זלצר. ברני ארדוב
"ראיתי בעיניים שלי שליוסי יש פוטנציאל יותר גדול מלמייקל אואן". זלצר/ברני ארדוב

כשנשאל זלצר מה הוא זוכר מיוסי בניון הילד שקיבל לנבחרות הצעירות הוא מדגיש: "מעל הכול הוא ילד רגיש מאוד, לעצמו ולסביבה. בשלב יותר מאוחר אתם התוודעתם לזה עם הדמעות, הדרמות ולפעמים הסנסציות, אבל מאחורי כל זה יש לו לב זהב. מה שהכי חרות אצלי זה שכשהוא כבר היה שחקן מוביל בנבחרות הצעירות, כל שחקן שהיה מגיע, במיוחד אלה מהפריפריות, הוא טיפל בו ועזר לו להשתלב, בדק אם יש לו תנאים בסיסיים. הוא תמיד זכר מאיפה הוא בא וזה משהו שאתה לא רואה אצל שחקנים מובילים. תמיד כשאני מדבר עליו אני אומר שהוא שילוב משולש - שחקן גדול, בן אדם נפלא ואיש משפחה למופת. חד משמעית, השילוב של כל השלושה הוא מה שעשה אותו, ממש לא רק הכישרון והנחישות".

ולסיכום, זלצר חושב שבהחלט מדובר במודל לחיקוי: "היה כיף להיות מנהל מקצועי של הנבחרת, כשיש לך שחקן כמו בניון ומדברים עליו בכל פינה. הוא בהחלט פתח את הדלת לשחקנים צעירים ותרם לשם של הכדורגל הישראלי, גם כשחקן צעיר וגם כשחקן בוגר עם הקריירה המדהימה שעשה. הייתי רוצה שנזכה לכמה שיותר שחקנים כאלה ושזה לא יהיה משהו נדיר".

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
"שחקן גדול, בן אדם נפלא ואיש משפחה למופת". בניון, השבוע/סוכנות ג'יני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully