וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "יוסי בניון דוגמה לכל ילד. הכי גדול שהיה כאן"

חבריו למקצוע של הקשר הפורש נפרדים. נמני: "אגדת כדורגל", אוחנה: "הגיע למקומות הגבוהים ביותר בזכות אישיות כובשת ובצנעה יוצאת דופן", ממכבי חיפה נמסר: " מודים על רגעים גדולים של אושר שהסב למועדון ולאוהדים"

עריכת וידאו: מתן חדד

כדורגלנים רבים מיהרו להגיב היום (חמישי) אחרי הודעת הפרישה של יוסי בניון, שיתלה את הנעליים באופן סופי בתום העונה הנוכחית. חלק גדול מהם הגיב באינסטגרם להודעה של הכדורגלן הוותיק.

אלי אוחנה, שיעבוד מעתה בצמוד לבניון, אמר: "זהו יום מרגש בו יוסי בניון מגדולי הכדורגלנים במדינת ישראל ואולי הגדול מכולם, מסיים קריירה מפוארת. יוסי נגע והגיע כשחקן למקומות הגבוהים והמרשימים ביותר בזכות אישיות כובשת ובצנעה יוצאת דופן. יוסי שיאן ההופעות במדי נבחרת ישראל, מנהיג ווינר אמיתי. הקריירה של יוסי היוותה מגדלור ומודל לחיקוי עבור שחקנים רבים. ליוסי היתה הזכות לבחור ללכת לפי צו ליבו ולהחליט מתי לפרוש, אני חושב ומאמין שיוסי עושה זאת בזמן הנכון ובמקום הנכון. אני מאושר וגאה שיוסי מצטרף להיות הכוח המוביל בצוות המקצועי של בית"ר ירושלים. יוסי מחובר למקום והמועדון התחבר מאוד ליוסי. אני מאמין שיוסי עם יכולותיו ואישיותו המיוחדת יוכל להגיע להצלחות במועדון לפחות כפי שעשה כשחקן".

מכבי חיפה נפרדה גם היא מבניון, ששיחק במדיה בין 1998 ל-2002 ובין 2014 ל-2016 ובאתר הרשמי של הקבוצה נכתב: "הקשר, שאת רגעיו הגדולים בכדורגל הישראלי עשה במכבי חיפה, הודיע היום על פרישה. מועדון כדורגל מכבי חיפה מודה ליוסי בניון על רגעים גדולים של אושר שהסב למועדון ולאוהדים. על התארים ועל והמשחקים הגדולים. תודה יוסי נתראה במשחק".


עוד בנושא

בניון הודיע שיפרוש בתום העונה: "מאושר מהמסע שעברתי"
הכדורגלן הישראלי הגדול בהיסטוריה: המספרים של יוסי בניון
התזמון המושלם: דוד רוזנטל על סיכויי ההצלחה של בניון בתפקיד
אופיר סער על המשימות שמחכות לבניון כמנהל המקצועי בבית"ר

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה (שמאל) עם טאלב טואטחה. יוסי ציפקיס
"דמות לחיקוי ומודל להערצה". טואטחה עם בניון/יוסי ציפקיס

ערן זהבי: "וואו יוסי.. כמה אמת בכתיבה שלך. ריגשת אותי אישית מאוד, אתה דוגמה לכל ילד שחולם אי פעם להיות שחקן כדורגל גדול, כששאלו אותי פעם בגיל 12 כמו מי אתה רוצה להיות אמרתי 'יוסי בניון'. בהצלחה בדרך החדשה, מבחינתי אתה הכי גדול שהיה כאן, אוהב אותך".

אבי נמני: "זה יום מכונן בתולדות הספורט הישראלי. אגדת ספורט, אגדת כדורגל, החליטה לפרוש. יוסי בניון הביא המון כבוד לכדורגל הישראלי והספורט הישראלי. שחקן ששיחק בשלושה מועדוני פאר באנגליה ושמו הולך לפניו בפרמיירליג. אני מאמין שיוסי יצליח גם בדרכו החדשה, כפי שידע לעשות במשך למעלה מ-20 שנה ככדורגלן פעיל".

איתי שכטר: "רק כשיצאתי מהאימון קיבלתי את ההודעה וקיבלתי צמרמורות בכל הגוף. מעבר לזה שיוסי חבר ושיחקתי איתו בחיפה ובבית"ר ירושלים, הוא היה גיבור הילדות שלי, גדול הדור שלנו. מה שהוא עשה בקריירה בלתי נתפס, תמיד הוא היה ענק בשבילי, אבל שהגעתי לאירופה והבנתי את הקשיים, חשבתי עליו והבנתי עד כמה קשה להגיע לאן שהוא הגיע, לרמות הכי גבוהות שיש".

לידור כהן: "בתור ילד, כשחלמתי להיות כדורגלן, המודל היה יוסי בניון. תמיד הסתכלתי לאן הוא הגיע ושאפתי להגיע אפילו לחצי מזה. כשיוסי הגיע למכבי פתח תקוה זה היה חלום שהתגשם, לא חלמתי אפילו שאשחק איתו ביחד, התחברנו מאוד ולפני משחקים אפילו היינו באותו חדר, לפעמים הייתי חושב על זה וזה לא היה נראה לי אמיתי. הדבר הכי גדול היה לראות את התשוקה שלו למשחק, את האהבה שלו למשחק, את הרצון שלו לקבל כל כדור ולשחק כל הזמן. הוא נתן לי המון טיפים קטנים שעוזרים לי והוא באמת אגדה עבור הדור שלי. הוא בן אדם עם לב גדול שאני בטוח שיצליח בתפקיד החדש לא פחות ממה שהצליח ככדורגלן. הוא מצליחן שהולך בכל הכח על מה שהוא בוחר".

עוד באותו נושא

הכדורגלן הישראלי הכי גדול בהיסטוריה: המספרים של יוסי בניון

לכתבה המלאה
יוסי בניון שחקן מכבי פתח תקוה עם לידור כהן. ברני ארדוב
"כשחלמתי להיות כדורגלן, המודל היה יוסי". לידור כהן/ברני ארדוב

שי ברדה: "אני אבחר לדבר עליו קודם כל מבחינה מקצועית - יוסי הוא אולי השחקן היחידי במדינה עם יכולות ורסטיליות כל כך גדולות. גם שחקן לעומק, גם דריבל, גם אחד על אחד, גם משחק ראש, טכניקה מדהימה, גם ימין וגם שמאל, שחקן עם מיקום יוצא דופן, הבנת משחק, מאוד מאוד חכם במשחק, יודע לרוץ למקומות מסוכנים, יודע להרדים את המגן שלו. רעב ותשוקה למשחק לא ברמות רגילות. ווינר אמיתי, משלב כל כך הרבה תכונות. הכדורגל הישראלי הרוויח שחקן בסדר גודל הזה ואני בטוח שהוא יצליח גם בתפקיד החדש. הוא יביא אליו ווינריות, את החדווה והאהבה למשחק, כדורגל התקפי. כן ירבו כמוהו, אחד הגדולים שהיו לנו, אם לא הגדול ביותר".

רמי גרשון: "גדול כדורגלני ישראל לטעמי, אבל מעל הכל אחד האנשים הטובים שיצא לי להכיר. כגודל הצלחתו כך גודל צניעותו וטוב ליבו. התמזל מזלי לשתף איתו פעולה בנבחרת ישראל".

בן שהר: "זכיתי להכיר אותך ולשחק איתך. אתה דמות לחיקוי! בהצלחה בכל אשר תעשה כוכב כדורגל".

טאלב טואטחה: "דמות לחיקוי ומודל להערצה... השחקן הגדול בהיסטוריה של המדינה, אוהב אותך".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "יוסי, הילד הנצחי של הכדורגל הישראלי, החליט כי הגיע הזמן לסיים את קריירת המשחק ואין הזדמנות טובה מזאת לומר לו תודה. על כל כך הרבה רגעים של כדורגל עצום, על האדרת שמו של הכדורגלן הישראלי מעל הבמות היוקרתיות באירופה, על שיא הופעות כשחקן נבחרת ומעל לכל על היותו מודל לחיקוי עבור כל מי שחולמים להצטרף למשחק שכולנו אוהבים. זאת היתה קריירה מושלמת בזירה המקומית, האירופית והלאומית, גם אם פה ושם היו מהמורות. למי מאתנו אין? ההתאחדות לכדורגל ונבחרת ישראל ידעו בקמפיין הקרוב להעניק ליוסי בניון באחד ממשחקי הבית את הכבוד וההוקרה להם הוא ראוי ואני בטוח שתרומתו לכדורגל שלנו תימשך עוד שנים רבות. תודה ילד, היית ונשארת ענק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully