וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע אלוהי אחד: השער שמתאר את הקריירה המופלאה של יוסי בניון

ההבטחה הנבואית של אשתו, התרגיל שהשתבש והצרחה בתא השירותים הנעול בסנטיאגו ברנבאו. אין דרך טובה יותר לספר את סיפור האגדה של יוסי בניון מאשר דרך שער הניצחון ההוא על ריאל מדריד. מתוך הספר "100 הגדולים" בכדורגל הישראלי

עריכת וידאו: מתן חדד

הרבה זמן לפני שדייגו ארמנדו מראדונה זיהה אותו - וקרא לו בטעות "בני" - יוסי בניון ואביו לא הצליחו לעצור טרמפים מדימונה. כסף לכרטיסי אוטובוס לא היה, וכדי להגיע למשחק העונה בנערים, מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע שלהם, הם סמכו על טוב לבם של עוברי אורח. אבל אף אחד לא עצר ואוטובוס הקבוצה כבר יצא למרכז הארץ. למזלם של הבניונים, שומרוני טוב הכניס לבסוף את הצמד לאוטו והם הגיעו ישירות למגרש, חמש דקות לפני השריקה. בניון, ילד הפלא, פתח בהרכב וכבש שלושער.

דפדפו המון שנים קדימה, ואל המשחק הזה בניון כבר הגיע בטיסה ובאוטובוס הממותג של ליברפול. אבל שקט לא היה שם, למרות הנוחות. הנהלת המועדון היתה קרועה מבפנים ושקועה בחובות. הבעלים ג'ילט והיקס היו במלחמה, בתקופה זו אפילו לא החליפו מילה. בבוקר המשחק התפרסמו דיווחים לפיהם המנג'ר רפא בניטס פוטר, או יפוטר בהקדם. זה היה כה צפוי, שבסוכנויות ההימורים נסגרה האופציה להמר על כך. במצב הבעייתי הזה הגיע האוטובוס האדום אל התחנה הסופית: ביתה של ריאל מדריד.

כמה ימים לפני כן רשם יוסי בניון החמצה בתוספת הזמן מול מנצ'סטר סיטי. "טוב שפספסת", אמרה לו האישה מירית כשחזר הביתה, מאוכזב. "אלוהים שמר לך את הגול לשער ניצחון בברנבאו".

"אני? שער ניצחון בברנבאו?"

עוד בנושא

בניון הודיע שיפרוש בתום העונה: "מאושר מהמסע שעברתי"
הכדורגלן הישראלי הגדול בהיסטוריה: המספרים של יוסי בניון
התזמון המושלם: דוד רוזנטל על סיכויי ההצלחה של בניון בתפקיד
אופיר סער על המשימות שמחכות לבניון כמנהל המקצועי בבית"ר

יוסי בניון. GettyImages
כשהילד מדימונה השיב את השקט לליברפול/GettyImages
יוסי בניון. GettyImages
יוסי בניון/GettyImages
יוסי בניון. GettyImages
יוסי בניון/GettyImages

שמינית גמר ליגת האלופות, משחק ראשון. ריאל הגיעה אחרי תשעה ניצחונות רצופים ושישייה במשחק האחרון, ובהרכב הופיעו קסיאס, ראמוס, פפה, קנבארו, מרסלו, ראול, רובן והיגואין. אצל האדומים טורס סחב בקושי שעה בעקבות חבלה שספג בקרסול ושעה לפני הפתיחה הוכרע שהכוכב סטיבן ג'רארד לא יפתח בגלל פציעה; המקום פונה עבור בניון. יותר מ-6,000 אוהדי ליברפול התמקמו ביציעי הברנבאו. יותר מ-100 מדינות העבירו את המשחק בלייב. הבלאנקוס פתחו בסערה ואיימו ללא הפסקה, אבל ליברפול עמדה בפרץ, פפה ריינה הדף כל סכנה והושווה בסיום למוחמד עלי השואל את פורמן בקינשאסה: "זה כל מה שיש לך, ג'ורג'?"

שמונה דקות לסיום אאורליו ניגש להגביה כדור חופשי ממצב קורץ. הג'וב של בניון ברגעים כאלה היה לחכות על קו ה-16, אולי יגיע משהו. כשריאן באבל ניגש אליו והציע לשבור את הרוטינה - "בוא נרוץ לקרוב, ביחד" - בניון החזיר "בסדר". ההולנדי רץ לאן שהבטיח אבל בניון שינה כיוון בלי סיבה והכדור הגיע בינגו לראש. הוא אהב לכבוש מול קסיאס אבל הפעם לא דובר במשחק לה ליגה עם סנטאנדר. הפעם כל העולם ראה. "איך הבאנו את הגול הזה מהבית!", שידר בפטריוטיות יורם ארבל בזמן שיוסי נישק את הטבעת וחשב על מירית. מיד אחרי השריקה הוא רץ ונעל את עצמו בשירותים והתקשר לאשתו.

היא צרחה לתוך הטלפון.

האדומים רשמו ניצחון ראשון בהיסטוריה על ריאל במדריד וללילה אחד לפחות שב השקט למועדון, בזכות הילד מדימונה.

יוסי בניון הוא גם סיפור חיים קלאסי וגם הקריירה המרשימה ביותר של כדורגלן ישראלי, מאז ומעולם. שיאן ההופעות בנבחרת, האיש שהגיע יותר רחוק מכולם. וכמה שזה שופע, ככה זה פשוט: את כל הקריירה הנוצצת והעשירה הזו אפשר לתאר באמצעות רגע אלוהי אחד: שער ניצחון בשמינית גמר הצ'מפיונס נגד ריאל מדריד.

בסנטיאגו ברנבאו.

והעסק כותב את עצמו.

* מתוך הספר "100 הגדולים" בכדורגל הישראלי של אביעד פוהורילס, רון עמיקם ואורן יוסיפוביץ

לרכישה

יוסי בניון. GettyImages
יוסי בניון/GettyImages
יוסי בניון. GettyImages
יוסי בניון/GettyImages
יוסי בניון. GettyImages
יוסי בניון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully